۱۰۸۹۵۵۰
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

نامه سرگشاده تحریریه همشهری به حناچی

اعضاء تحریریه همشهری خطاب به شهردار تهران نوشتند: از حدود سه سال پیش و همزمان با رشد افسارگسیخته تورم و اثر کردن تحریم‌های ظالمانه، کارکنان همشهری با قطع تقریبا تمام مزایایی که روزگاری مرهمی بر زخم دریافتی ناچیزشان بود، تحریم را با عمق وجودشان حس کردند.

خبرگزاری فارس: اعضاء تحریریه همشهری به شهردار تهران نامه ای نوشته اند که متن کامل آن در ادامه می آید.

سلام آقای شهردار!

اجازه بدهید بدون مقدمه برویم سر اصل مطلب. حال ما اصلا خوب نیست. در مثلث تورم و تحریم و کرونا رها شده‌ایم و عملا هیچ کس به فکر ما نیست. مایی که ریسک ابتلا به کرونا را به جان خریدیم و بسیاری‌مان مبتلا هم شدیم ولی سنگر اطلاع رسانی را خالی نگذاشتیم. می‌دانیم که در جریان وضعیت بسیار نامطلوب تحریریه همشهری هستید. سال گذشته در جلسه‌ای رو در رو شما در جریان مشکلات مالی و بی‌عدالتی گسترده‌ای که در بزرگترین بنگاه مطبوعاتی کشور تبدیل به رویه شده قرار گرفتید. شما فیش حقوقی تعدادی از باسابقه‌ترین خبرنگاران همشهری را مشاهده کردید.

هم شما، هم مدیر عامل منصوب شما که کنار دستتان نشسته بود و حتی در حد ابراز امیدواری شما به این که در آینده اوضاع بهبود یابد، هم پاسخگو نبود. اگر قبلا نمی‌دانستید در همان جلسه مطلع شدید که حقوق یک خبرنگار متخصص و باسابقه در همشهری بسیار پایین تر از یک کارمند ساده و بدون تخصص شهرداری است. شما فیش‌های حقوقی ما را دیدید و متوجه شدید ما تا چه حد در زیر خط فقر قرار داریم. از آن موقع تا امروز به این نقطه رسیده ایم که همان حقوق ناچیز را هم با تاخیر و در چند مرحله دریافت می‌کنیم.

این وضعیت تحریریه پر تیراژ ترین روزنامه کشور است که به شهادت دوست و دشمن بهترین روزنامه نگاران ایران در آن کار می‌کنند. روزنامه نگارانی که با تمام فراز و نشیب‌ها و سیاسی کاری‌ها، اجازه ندادند لحن روزنامه همشهری رادیکال و افراطی شود. مدیریت این روزنامه بارها میان جناح‌های سیاسی دست به دست شده ولی همشهری همیشه همشهری مانده است.

جناب آقای حناچی!

همشهری ما هستیم نه مدیرانی که امروز این جا هستند و فردا جایی دیگر. ما صاحبخانه‌ایم و آنها میهمان. اینجا خانه ماست و نوشتن شغل و تخصص ما. تخصصی که مدیران عملا نشان داده‌اند هیچ احترامی برایش قائل نیستند. بماند که این روزها نه فقط تحریریه همیشه نادیده گرفته شده، که کل خانواده بزرگ همشهری احساس بی‌عدالتی می‌کند.

جناب آقای حناچی!

اینجا موسسه‌ای است که اراده‌ای برای اصلاح قرارداد ها و حقوق غیر عادلانه (در قیاس با دریافتی بسیاری در همین موسسه نه شهرداری و نهادهای دیگر) ندارد ولی به مدیرانش پاداش‌های کلان می‌دهد. البته که همه هم قانونی است و طبق ضوابط. قانون و قراردادهایی که به نحوی تدوین می‌شوند که منافع گروهی خاص تامین شود.

جناب آقای شهردار!

از حدود سه سال پیش و همزمان با رشد افسارگسیخته تورم و اثر کردن تحریم‌های ظالمانه، کارکنان همشهری با قطع تقریبا تمام مزایایی که روزگاری مرهمی بر زخم دریافتی ناچیزشان بود، تحریم را با عمق وجودشان حس کردند. اتفاقی که در هیچ کدام از مؤسسات و نهادهای شهرداری مسبوق به سابقه نیست. مثلا می‌توانید وضعیت رفاهی پرسنل فروشگاه‌های شهروند را با روزنامه همشهری مقایسه کنید. آقای شهردار! به مشاوران و معاونانتان بگویید زحمت کشیده گزارشی تهیه کنند و وضعیت همشهری را با هر نهاد و سازمانی زیر مجموعه شهرداری است مقایسه کنند. چرا راه دور برویم؟ جناب مظاهریان نزدیک ترین فرد به شما رییس هیات مدیره همشهری است، از ایشان گزارشی طلب کنید.

مدیر عامل همشهری در واکنش به پرداخت نشدن نیمی از حقوق دی ماه، صراحتا توپ را در میدان شهرداری مناطق، موسسه شهروند و خلاصه نهادهای زیر مجموعه شهرداری انداخته است. داستان چیست؟ ما گوشت قربانی دعوایی داخلی شده‌ایم؟!

جناب آقای حناچی!

در ماه‌های پایانی سال، همه ما در همشهری نگران دریافتی شب عیدمان هستیم. نه نگران تکرار بلایی که در دو سال گذشته در چنین روزهایی بر سرمان آمد که نگران اتفاقی بدتر!
ما با این نگرانی‌ها به استقبال سال ۱۴۰۰ می‌رویم. در آستانه ورود به قرن تازه حال بزرگ‌ترین موسسه مطبوعاتی کشور خوب نیست.

نگرانی از سرنوشت همشهری و کارکنانش که حالشان خوب نیست و احساس می‌کنند اراده ای برای حل مشکلاتشان وجود ندارد. اینجا رسانه‌ای است که پاداش‌ها و حقوق‌های نجومی‌اش برای دیگران۷ است و حداقل حقوق و حذف تقریبا تمام آنچه مزایا و پاداش معمول و متداول در همه این سال‌ها، برای ما.

تحریریه همشهری در صورت تداوم این وضعیت ناچار به واکنش است. گفتیم تا بدانید کارد به استخوانمان رسیده است. و فردا جایی برای گلایه نباشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دیگ دوران طلایی همشهری ب پایان رسید وسلام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج