اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۹۲۹۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

پایان رایزنی ظریف و اشتون

رایزنی وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه معاونانشان لحظاتی پیش پایان یافت و معاون وزیر خارجه آمریکا نیز در بخشی از این رایزنی یک ساعته حضور داشت.

خبرگزاری فارس: دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که ساعت ۱۶:۳۰ به وقت وین آغاز شده بود پس از گذشت یک ساعت لحظاتی پیش پایان یافت.

براساس این گزارش، در بخشی از این دیدار، وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا نیز حضور یافت.

در این نشست سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان ظریف و هلگا اشمیت معاون کاترین اشتون و همچنین مسئول دفتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حضور داشتند.

از صبح امروز (جمعه) هیات مذاکره کننده ایرانی در سطح معاونان با هیات‌های اروپایی (انگلستان،‌ فرانسه و آلمان) دیدار و سپس هیات ایرانی به ریاست سید عباس عراقچی با هیات آمریکایی به ریاست وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا به مدت سه ساعت به رایزنی پرداختند.

ساعت ۱۴:۳۰ بعدازظهر امروز نیز مذاکرات دوجانبه هیأت ایرانی و روس به ریاست عراقچی و سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه برگزار و در ادامه نیز دیدار دوجانبه‌ای بین معاونان وزرای خارجه ایران و چین صورت گرفت.

محمدجواد ظریف و کاترین اشتون دیروز (پنجشنبه) به مدت سه ساعت و نیم به صورت خصوصی به گفت‌وگو پرداختند و شب نیز با حضور معاونانشان در حدود یک ساعت رایزنی کردند. ظریف و اشتون روز چهارشنبه نیز به مدت دو ساعت با حضور معاونانشان به رایزنی پرداختند.

چهارمین دور مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ درباره گام پایانی توافقنامه ژنو از روز چهارشنبه در شهر وین در حال برگزاری است و امروز نیز پایان می‌یابد. در این دور از مذاکرات فرآیند نگارش پیش نویس توافقنامه جامع هسته‌ای آغاز شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج