۱۰۹۹۴۹۳
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

مریخ از دید مریخ نورد «استقامت»

ناسا اخیرا ویدئویی از دید مریخ نورد استقامت، هنگامیکه در حال پرواز در جو مریخ و آماده شدن برای فرود بر روی سیاره سرخ بود، منتشر کرد.

خبرگزاری ایسنا: ناسا اخیرا ویدئویی از دید مریخ نورد استقامت، هنگامیکه در حال پرواز در جو مریخ و آماده شدن برای فرود بر روی سیاره سرخ بود، منتشر کرد.

به نقل از دیلی میل، مریخ نورد استقامت ناسا ممکن است مرحله"هفت دقیقه وحشت" را به تنهایی انجام داده باشد، اما یک فیلم جدید از فرود این مریخ نورد باعث می‌شود بینندگان احساس کنند که آنها نیز هنگام فرود همراه این مریخ نورد بوده‌اند.

مریخ از دید مریخ نورد «استقامت»

آژانس فضایی آمریکا ویدئویی را در حساب کاربری این مریخ نورد در توییتر منتشر کرد که این فیلم با جدا شدن سپر حرارتی که به دوربین‌های استقامت اجازه می‌دهد برای اولین بار مریخ را ببینند، آغاز شد. در این مدت "استقامت" با استفاده از دوربین‌های خود مکانی را برای فرود پیدا می‌کند. مریخ نورد استقامت از سیستم ناوبری خود به نام "Terrain-Relative Navigation system" در حین فرود استفاده کرد و این سیستم به آن کمک کرد تا از طریق یک سری عکس‌ها محل فرود را پیدا کند و ناسا نیز آنها را برای ایجاد یک فیلم بهم متصل کرد.

مریخ از دید مریخ نورد «استقامت»

ناسا این ویدئو را با این متن در توییتر به اشتراک گذاشت که شما در حال مشاهده تصاویر واقعی هستید که من برای فرود دقیق خود استفاده کردم. این ویدئو یک تجربه واقعی از لحظه فرود استقامت به مریخ را ارائه می‌دهد و درنهایت نیز با نشان دادن چرخ‌های این مریخ نورد در سطح مریخ پایان می‌یابد. مریخ‌نورد استقامت(preserverance) که اندازه‌ای مشابه یک خودرو دارد و پیشرفته‌ترین رباتی است که تاکنون به سیاره‌ی سرخ فرستاده شده، پس از هفت دقیقه ترس و اضطراب در تاریخ ۱۸ فوریه ساعت ۴ بعدازظهر به وقت منطقه‌ی زمانی شرقی و ۲۱ گرینویچ(۰۰:۳۰ بامداد ایران) به آرامی در دهانه‌ی ۴۵ کیلومتری جزرو فرود آمد. استقامت با کمک سیستم ناوبری مخصوص خود توانست تا دهانه‌ی جزرو را بررسی کند و در برابر خطرات احتمالی هنگام فرود آماده باشد.

مریخ از دید مریخ نورد «استقامت»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج