۱۱۰۲۷۴۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

‌نمی‌توان امور جهان را با تهدید و تحریم اداره کرد

وزیر خارجه روسیه گفت، روسیه و چین باید در رعایت اصول حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد که از سوی غرب مورد بی‌اعتنایی قرار گرفته، فعالانه عمل کنند.

خبرگزاری ایسنا: وزیر خارجه روسیه گفت، روسیه و چین باید در رعایت اصول حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد که از سوی غرب مورد بی‌اعتنایی قرار گرفته، فعالانه عمل کنند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه برای سفری دو روزه، دوشنبه وارد چین شد و با وانگ یی، وزیر خارجه چین به تبادل دیدگاه‌ها درباره روابط دو کشور با آمریکا پرداخت.

لاوروف امروز (سه شنبه) گفت: اوضاع جهان در حال ساده‌تر شدن و بهبود نیست. این ویژگی با تلاش غربی‌ها برای اطمینان از تسلط خود به هر وسیله لازم، صرف نظر از روند عینی تاریخی، مطابق با آنکه نظم جهانی چند قطبی در حال شکل گیری است، مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: ما باید طرف‌های همفکر خود را برای حمایت از عدالت و حفظ اصول منشور سازمان ملل متحد بسیج کنیم، همانطور که گفتم همکاران غربی ما به طور کلی این قوانین را نادیده می‌گیرند و سعی می‌کنند قوانین خود را اختراع و سپس به دیگران تحمیل کنند.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و شی جینپینگ، همتای چینی‌اش قصد دارند تا بیانیه‌ای مشترک را برای بیستمین سالگرد "معاهده حسن هم‌جواری، دوستی و همکاری خوب" اعلام کنند.

وانگ یی، وزیر خارجه چین تصریح کرد: این معاهده حسن هم‌جواری و دوستی و همکاری به صورت خود به خود به مدت پنج سال دیگر تمدید شد.

وزیر چینی افزود: امسال بیستمین سالگرد امضای این معاهده است و این مساله‌ای مهم است. طی ۲۰ سال گذشته این معاهده اصلی قانونی و مستحکم برای توسعه پایدار در روابط دو کشور ایجاد و به تقویت روابط دو جانبه کمک کرد.

او ابراز اطمینان کرد، این معاهده به طرفین برای دستیابی به توافقات جدید کمک کند و مضافا این‌که عاملی برای توسعه روابط باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی چین خاطرنشان کرد: این سند با گذشت زمان نیاز به محتوای جدید دارد تا خود را با شرایط جدید در روابط دو جانبه وفق دهد.

معاهده مذکور را دو رهبر یعنی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و جیانگ زِمین، رئیس‌جمهوری وقت چین در ژوئیه ۲۰۰۱ امضا کرده و در ۲۸ فوریه ۲۰۰۲ تایید نهایی شد.

وانگ یی، وزیر خارجه چین همچنین گفت: پکن آماده دفاع از نظم جهانی بر مبنای قوانین بین‌المللی به همراه مسکو است.

وی افزود: ما باید به عنوان ضامن‌های عدالت در امور بین‌المللی کار کنیم. چین آماده پیشبرد سیستم بین‌المللی ایجاد شده از سوی سازمان ملل، دفاع از نظم جهانی بر اساس قوانین بین‌المللی و تبعیت از ارزش‌های جهانی همانند صلح، توسعه، عدالت، دموکراسی، برابری و آزادی است.

لاوروف گفت: ما همچنان از همکاری بین وزارتخانه‌های خارجه برای تقویت مواضع کشورهایمان در صحنه جهانی با رعایت کامل اصول حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل استفاده کنیم.

وزیر امور خارجه روسیه ابراز اطمینان کرد که دو طرف در جریان گفت‌وگو دو طرف گام دیگری در توسعه همکاری‌های استراتژیک و مشارکت چند وجهی برداشته‌اند.

لاوروف استقامت مردم چین، به ویژه در مبارزه با ویروس کرونا را ستایش کرد و گفت که تعامل مثبت وی با وزیر خارجه چین نشان دهنده قدرت روابط همسایگی روسیه و چین است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تاکید کرد: روسیه و چین نهایت تلاش خود را برای تامین و حمایت از روابط مالی و تجاری دو کشور در برابر تهدیدات کشورهای غیردوست به کار خواهند گرفت.

لاوروف از سیاست تحریم‌ و تهدیدات کشورهای غربی انتقاد کرد.

به گفته لاوروف، نمی‌توان امور جهان را با شیوه هشدار، تهدید یا تحریم و اجبار کشورهای دیگر به عمل کردن طبق میل و نظر آنها اداره کرد.

وزیر خارجه روسیه به ضرب المثل روسی اشاره کرد که می‌گوید، "اجبار در عشق ممکن نیست". او افزود: آمریکا متاسفانه این را نمی‌داند و عکس آن عمل می‌کند.

او درباره روابط روسیه و چین هم گفت: ما نهایت تلاش خود را برای حفظ و حمایت از این روابط به کار می‌گیریم و هرگز تن به تهدیدات کشورهای غیردوست نمی‌دهیم. ما از شیوه‌های تجارت، مبادلات و روابط مالی حمایت خواهیم کرد و این ما را قوی‌تر می‌سازد.

وزیر خارجه روسیه اشاره کرد: روسیه قصد دارد از تکیه بر سیستم‌های مالی تحت کنترل کشورهای غربی دوری کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج