adexo3
۱۱۰۳۵۴۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ظریف: هدف ایران، ایجاد صلح در افغانستان است

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در بدو ورود به تاجیکستان تاکید کرد که هدف جمهوری اسلامی کمک به برقراری صلح پایدار و پایان درگیری‌ها در افغانستان است.

ایرنا: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در بدو ورود به تاجیکستان تاکید کرد که هدف جمهوری اسلامی کمک به برقراری صلح پایدار و پایان درگیری‌ها در افغانستان است.

ظریف که به منظور شرکت در نهمین کنفرانس «قلب آسیا - روند استانبول» و مذاکرات با مقام های عالی تاجیکستان وارد «دوشنبه» شد، مورد استقبال معاون وزیر امورخارجه تاجیکستان و سایر مقامات این کشور قرار گرفت.

ظریف در بدو ورود در رابطه با برنامه این سفر گفت: بسیار خوشحالم فرصتی پیدا شد تا برای اجلاس قلب آسیا و یک سفر دوجانبه به کشور دوست، همسایه، همزبان و همکیش تاجیکستان سفر بکنم و با مقام‌های تاجیکستان و سایر کشورهای که نسبت به افغانستان که آن هم یک کشور هم کیش، هم زبان و همسایه است، اشتراک مساعی بکنیم تا بتوانیم به برادران خواهران خود در افغانستان برای برقراری صلح پایدار و پایان درگیری ها در افغانستان کمک بکنیم.

وی با اشاره به برنامه دیدار و مذاکرات خود با مقام‌های عالی تاجیکستان، افزود: روابط ایران و تاجیکستان روابط دیرینه و برادرانه است، امیدوارم این سفر بتواند برای تقویت و گسترش همکاری ها در همه زمینه ها سهم خوبی ایفا کند.

علاوه بر شرکت و سخنرانی در این کنفرانس و مذاکرات با مقامات تاجیکستان، دکتر ظریف همچنین با وزرای امور خارجه تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، هند و آذربایجان نیز دیدار خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج