جاباما
۱۱۰۳۹۵۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

معامله ۸۳.۳ هزار واحد مسکونی در سال ۹۹

بانک مرکزی اعلام‌کرد: تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در سال ۹۹ به حدود ۸۳ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی رسید که در مقایسه با سال قبل از آن با کاهش اندک سه دهم درصدی مواجه بوده است.

خبرگزاری ایرنا: بانک مرکزی اعلام‌کرد: تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در سال ۹۹ به حدود ۸۳ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی رسید که در مقایسه با سال قبل از آن با کاهش اندک سه دهم درصدی مواجه بوده است.

در سال ۹۹ متوسط قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۲۳۸.۷ میلیون ریال بوده است.

گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در اسفند ماه سال ۹۹ برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.

بهمن‌ماه پارسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در پایتخت ۲۸ میلیون و ۳۸۹ هزار تومان اعلام شده درحالی‌که دی ۹۹ متری ۲۷ میلیون و ۳۸۶ هزار تومان بود.

روند صعودی قیمت مسکن که در ماه‌های گذشته وجود داشته، اکنون دچار وقفه شده و حتی برعکس شده است. عده‌ای از کارشناسان معتقدند بازار مسکن به بیشترین قیمت خود رسیده و جای رشد بیشتر ندارد؛ بنابراین وضعیت رکود برای این بازار پیش‌بینی می‌کنند. همچنین پیش‌بینی می‌شود که در صورت تثبیت نرخ ارز می‌توان انتظار داشت بازار مسکن برای مدت دو سال در آرامش بماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج