جاباما
۱۱۰۷۲۵۲
۴ نظر
۵۰۲۵
۴ نظر
۵۰۲۵
پ

بخشش زنی که در آستانه قصاص بود

زنی جوان که ۱۰سال قبل شوهرش را به قتل رسانده و به قصاص محکوم شده بود با بخشش اولیای دم از مجازات مرگ گریخت و به زندگی بازگشت.

همشهری: زنی جوان که ۱۰سال قبل شوهرش را به قتل رسانده و به قصاص محکوم شده بود با بخشش اولیای دم از مجازات مرگ گریخت و به زندگی بازگشت.

صبح ۲۳مرداد سال ۹۰صاحب یک دامداری در روستای کلاته ورامین وقتی به دامداری‌اش رفت با جسد نگهبان که زیر علوفه‌ها افتاده بود روبه‌رو شد و پلیس را خبر کرد. نگهبان دامداری مردی بود ۳۶ساله که بر اثر خفگی جانش را از دست داده بود. وی به همراه همسر و دخترش در دامداری زندگی می‌کرد.

ماموران از همان ابتدا متوجه رفتارهای مرموزانه همسر مقتول شدند و در ادامه دریافتند که آنها از مدتی قبل با هم اختلاف داشتند. همین کافی بود تا زن جوان بازداشت شده و در بازجویی‌ها راز قتل شوهرش را برملا کند.

زن ۳۲ساله مدعی شد که قصد جدایی از همسرش را داشته است اما او حاضر به جدایی نبود. به همین دلیل روز حادثه نقشه جنایت را اجرا کرد. وی گفت: ۸سال پیش با همسرم ازدواج کردم. اوایل زندگی خوبی داشتیم و حدود یک‌سال‌و‌نیم بعد هم صاحب دختری شدیم، اما خوشی ما دوام زیادی نداشت چرا که شوهرم از طریق دوستان خلافکارش در دام اعتیاد گرفتار شد. هرچه پول درمی‌آورد خرج مواد می‌کرد تا جایی که مجبور شدیم در دامداری زندگی و کار کنیم.

وی ادامه داد: اختلاف من و همسرم همچنان ادامه داشت و او حاضر نبود مواد را ترک کند. به‌خاطر هر موضوع کوچکی دعوا راه می‌انداخت و این اواخر حتی دخترم را هم کتک می‌زد. او چند روز قبل از حادثه بر سر مسئله‌ای کوچک دخترم را با سیم و کابل کتک زد و وقتی مانعش شدم با چکمه ضربه‌ای به سرم زد.

دیگر نمی‌توانستم این وضعیت را تحمل کنم و راهی دادگاه شدم و از شوهرم شکایت کردم. حتی درخواست طلاق دادم، اما شوهرم وقتی متوجه این موضوع شد مرا تهدید کرد و گفت طلاقم نمی‌دهد و اگر هم طلاق بدهد هرگز اجازه نمی‌دهد دخترم را ببینم.

زن جوان درخصوص جزئیات جنایت گفت: روز حادثه از دوستم که به دیدن من آمده بود مقداری قرص خواب آور گرفتم و در قهوه حل کردم. وقتی شوهرم آن را خورد دچار سرگیجه شد. تا اینکه برای سرکشی به دام‌ها از خانه خارج شد، اما در میان راه روی علوفه‌ها افتاد. من هم با طناب بسته‌بندی یونجه او را خفه کردم و پس از آن جسد را در میان علوفه‌ها مخفی کردم.

این زن پس از محاکمه در شعبه ۱۱۳دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد و حکم به تأیید قضات دیوان عالی کشور رسید. پس از آن پرونده برای اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده و شمارش معکوس برای قصاص این زن شروع شد. او پیش از این ۲ بار پای چوبه دار رفته بود، اما درست لحظه‌ای که طناب دار دور گردنش افتاده بود با التماس از اولیای دم خواسته بود تا او را ببخشند.

در واپسین لحظات بود که دل اولیای دم به رحم آمد و به زن جوان مهلت دادند. با اجرا نشدن حکم قصاص، زن محکوم به قصاص به زندان بازگشت و رایزنی‌ها برای گرفتن رضایت از اولیای دم با تلاش تیم واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران آغاز شد. درحالی‌که پرونده پیش روی حمیدرضا کیاستی نیا، قاضی شعبه دوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران بود و تلاش‌ها ادامه داشت، سرانجام اولیای دم چند روز قبل در دادسرا حاضر شدند و زن محکوم به قصاص را بخشیدند.

اولیای دم به‌خاطر رضای خدا و دختر قاتل حاضر به گذشت شدند. به این ترتیب زن مجرم که ۱۰سال از عمرش را پشت میله‌های زندان گذرانده با بخشش اولیای دم از قصاص رهایی یافت و به‌زودی از زندان آزاد خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      طلاق غیابی می گرفتی.

    • بدون نام

      مهر حلال جون آزاد

    • بدون نام

      زن بدبخت ،مردمعتاد کتک زن رو تحمل کرده ،ببین مرد کتک زن چقده اذیتش کرده که زن دست به جنایت زده

    • گمنام ایرانی

      خداعالم است بین این دوچه گذشته ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج