۱۱۰۸۶۹۸
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

بعد از کنار رفتن سیدحسن، حضور ظریف پررنگ شد

فعال سیاسی اصلاح طلب درباره انتخابات ۱۴۰۰ توضیحاتی را ارائه کرد.

باشگاه خبرنگاران: فعال سیاسی اصلاح طلب درباره انتخابات ۱۴۰۰ توضیحاتی را ارائه کرد.

احمد شریف عضو نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان ایران درباره اینکه بعد از سید حسن خمینی چه کسی نامزد اصلاح طلبان برای ریاست جمهوری سیزدهم خواهد بود؟ گفت: آقای سید حسن خمینی دارای يك سری ویژگی‌هایی بود که یکی از آنها توانمندی در اجماع سازی است كه در صورت نامزد شدن علاوه بر اصلاح طلبان برخی از اصولگرایان معتدل هم از او حمایت می‌کردند، اما اتفاقی که افتاد این بود که خبری منتشر شد مبنی بر اینکه بنا بر توصیه مقام معظم رهبری از فرآیند انتخابات کنار رفته و قصد نامزدی ندارد؛به نظرم با اين اقدام سيدحسن خمينی موقعیت محمدجواد ظریف برای حضور در انتخابات تقويت شد.

او ادامه داد: هرچند که او هم بارها عنوان کرده است که برنامه ای برای مطرح شدن به عنوان نامزد ریاست جمهوری ندارد، اما شرایط اقتضائی است و هر لحظه ممکن است تغییر کند و سیاستمداران بنا بر اقتضائات تصمیم می گیرند؛ اگر این اتفاق بیفتد با توجه به اينكه به نظر می رسد گفتمان اصلی دولت بعدی گفتمان توسعه روابط خارجی کشور با دنیا و انجام مذاکراتی دو جانبه و چندجانبه باشد، لذا احتمال اینکه جامعه اقبال بیشتری به چنین نامزدی داشته باشد زیاد است و بنابراین طبعا اصلاح طلبان با توجه به قرابت فکری كه با ظريف دارند از او حمایت خواهند کرد، اما اینکه ظریف به میدان بیاید یا خیر را باید به دست زمان سپرد.

شریف تاکید کرد: در این عرصه مهم اعتقاد به کار تیمی است و هر فردی که در فرآیند انتخابات وارد این عرصه می شود، باید بتواند با یک تیم منسجم و قوی کار کند و تنها متکی به توانمندی خود و دربند افکار و عقاید خود نباشد، این مهم‌ترین خصوصیات اصلی یک نامزد ریاست جمهوری يك كشور ٨٥ ميليون نفری با شرايط بسيار بغرنج كنونی است.

وی ادامه داد: البته در رسانه ها نام افرادی چون اسحاق جهانگیری، مسعود پزشكيان، محسن رهامی، محمدرضا عارف، مصطفی كواكبيان و چند نفر ديگر از جريان اصلاحات شنیده می شود و ممکن است که در روزهای باقی مانده تا ثبت نام نامزدها افراد دیگری هم به این اسامی اضافه شوند. هر چند همانطوری كه می دانيد ساز و کاری برای تعيين و معرفی گزینه اصلی جريان اصلاحات مشخص شده که با استناد به آن ساز و کار باید به نامزد نهایی دست پیدا کرد.

فعال اصلاح طلب گفت: با توجه به اتفاقاتی که در کشور رخ داده و تحریم هایی که در سالیان اخیر علیه این ملت وضع شده هنر رئیس جمهور این است که زبان دنیا را بلد باشد و از این طریق بتواند یک گشایش اقتصادی در کشور ایجا کند و طبعا او بیشتر از بقیه نامزدها اقبال خواهد داشت؛ برای همین معتقدم که ظریف از محبوبیت بالاتری نسبت به سايرين برخوردار است و فن بيان خوبی هم در مناظرات و سخنوری دارد كه که مثابه يك برگ برنده عمل می كند.

او در پایان اضافه کرد: در نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان هنوز درباره مصادیق صحبتی نشده و فعلا ساز و کار در حال نهایی شدن است و احتمالا بعد تصويب اين موارد و قبل از ثبت نام نامزدها مصاديق هم مطرح خواهد شد و بحث ها درباره اشخاص اتفاق خواهد افتاد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • omid

      رای بی رای

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج