۱۱۰۹۶۸۸
۸ نظر
۵۰۱۱
۸ نظر
۵۰۱۱
پ

جهانگیری: نگذاشتیم تورم کشور، ونزوئلایی شود

معاون اول رییس جمهوری گفت: دولت می‌داند که نرخ ۳۶درصدی تورم زندگی مردم را با دشواری مواجه کرده و مردم بسیار اذیت شده‌اند اما نباید آن سوی معادله که قرار بود اقتصاد ایران فرو بریزد را فراموش کنیم.

ایرنا: معاون اول رییس جمهوری گفت: دولت می‌داند که نرخ ۳۶درصدی تورم زندگی مردم را با دشواری مواجه کرده و مردم بسیار اذیت شده‌اند اما نباید آن سوی معادله که قرار بود اقتصاد ایران فرو بریزد را فراموش کنیم.

اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی:

اگر آمریکا از برجام خارج نمی‌شد و کشورمان با ویروس منحوس کرونا دست و پنجه نرم نمی‌کرد قطعاً وضعیت اقتصاد کشور بسیار متفاوت‌تر با شرایط کنونی بود. در این زمینه لازم است که بخش‌های مختلف دولت برای تنویر افکار عمومی گزارش‌های مقایسه‌ای تهیه و منتشر کنند. این نکته مهمی است که علاوه بر آمریکایی‌ها که به دنبال فروپاشی اقتصاد ایران در وهله نخست بودند بسیاری از اقتصاد دانان داخلی نیز شرایط اسفناکی را برای ایران پس از وقوع تحریم‌ها و کرونا پیش‌بینی می‌کردند.

پیش‌بینی بسیاری از اقتصاد دانان این بود که تورم ایران تورمی ونزوئلایی می‌شود یعنی تورم رشد ۱۰۰۰ درصدی خواهد شد که قطعاً به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و سیاسی غیرقابل کنترل است اما به فضل الهی و تدبیرهایی که صورت گرفت نرخ تورم در عدد ۳۶ درصد متوقف شد. دولت می‌داند که این نرخ نیز زندگی مردم را با دشواری مواجه کرده و مردم بسیار اذیت شده‌اند اما نباید آن سوی معادله که قرار بود اقتصاد ایران فرو بریزد را فراموش کنیم.

واقعیت این است که ما نتوانسته‌ایم با مردم خوب ارتباط برقرار کنیم و به آنها بگوییم که قرار بود با طراحی‌های دشمنان چه بلایی بر سر کشور بیاورند. البته کسانی که در حوزه اقتصاد فعال هستند می‌دانند که چه دستاوردی برای کشور رقم خورده است ولی باید بتوانیم با زبان ساده این واقعیت‌ها را به جامعه نیز منتقل کنیم.

برای مردمی که سفره‌شان کوچکتر از گذشته شده است تعریف و توضیح این واقعیت‌ها بسیار اهمیت دارد، باید از ظرفیت متخصصان علوم اجتماعی، هنرمندان و اصحاب رسانه استفاده کنیم تا مردم بدانند که برای اداره کشور چه اقداماتی انجام شد، چه مصائبی ممکن بود بر سر کشور بیاید و در صورت نبود تحریم‌ها و کرونا کشور می توانست به چه جایگاهی برسد.

اگرچه با وجود همه آمارها و شاخص‌ها دولت در کمال مظلومیت به ناکارآمدی متهم می‌شود اما آنچه مهم است این است که این دستاوردها ثبت شود و قطعا در آینده بیش از پیش روشن خواهد شد که تا چه میزان دولت در انجام وظایف خود موفق بود. دولت بدون توجه به اتهامات وظیفه خود را که خدمت به مردم و جلب رضایت خداوند است ادامه می‌دهد و در عین حال ضروری است که برای افزایش امید و نمایش تلاش‌های بی‌وقفه انجام شده روشنگری انجام دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دمت گرم...که تو رفاه صدرصدیم

    • بدون نام

      من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود

    • بدون نام

      از تدبیر و امیدبخشی بی نظیر شما تا ابد ممنونیم

    • بدون نام

      نامردها

    • بدون نام

      خجالت بکش

    • بدون نام

      بله چند سانت مونده بهشون برسیم ،

    • علی منصوری

      خسته نباشی دلاور.. خدا قوت پهلوان.. واقعا که..

    • بدون نام

      بخدا قسم اگه هیچ کس پشت این فرمون که شما نشستین نبود اوضاع ازین بهتر بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج