اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۱۵۳۷۶
۱۳ نظر
۵۰۰۷
۱۳ نظر
۵۰۰۷
پ

شرکت‌ها به فروش قسطی لوازم خانگی رو آورده‌اند

نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اظهار داشت: بسیاری از شرکت‌ها و فروشنده‌ها رو به فروش اقساطی آورده‌اند. بعضی کارخانه‌ها با یک سری از بانک‌ها قرارداد دارند تا به متقاضیان تسهیلات داده و به کارخانه معرفی کنند.

ایلنا: نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اظهار داشت: بسیاری از شرکت‌ها و فروشنده‌ها رو به فروش اقساطی آورده‌اند. بعضی کارخانه‌ها با یک سری از بانک‌ها قرارداد دارند تا به متقاضیان تسهیلات داده و به کارخانه معرفی کنند.

محمد حسین اسلامیان در مورد وضعیت بازار لوازم خانگی اظهار کرد: با توجه به تعطیلی صنف از پیش از عید هنوز افزایش قیمتی در مورد لوازم خانگی رخ نداده است. یک افزایش قیمت ۱۰ تا ۱۵ درصدی از ابتدای سال برای لوازم صوتی و تصویری مانند تلویزیون انجام شده که به علت افزایش قیمت جهانی پنل وارداتی است. ولی هنوز در مورد لوازم خانگی قیمت‌ها تغییر نکرده است.

وی اضافه کرد: کما اینکه با توجه به تعطیلی حدودا دوماهه هیچ تقاضایی نداریم. یعنی کارخانه‌ها تولید دارند اما در بازار مشتری وجود ندارد. با توجه به افزایش هزینه دستمزد، تامین اجتماعی و قیمت قطعات، به نظر می‌رسد بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت در لوازم خانگی داشته باشیم. البته این افزایش قیمت هرساله وجود داشته و ارتباطی با قیمت ارز ندارد.

نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی افزود: از ۲۰ سال قبل هم با تغییر سال و افزایش حقوق و حق بیمه، دست کم ۱۰ درصد قیمت‌ها افزایش می‌یابد. اما الان چون فروشی وجود ندارد و همچنین کارخانه‌ها دپوی کالا دارند، اولویت اول آنها فروش کالاهای دپو شده است. بنابراین احتمالا طی چند ماه و بعد از فروش این کالاها اگر بازار کشش داشته باشد، ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت رخ می‌دهد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد سرنوشت لوازم خانگی بوش که قرار بود وارد کشور شوند گفت: هنوز این کالاها وارد بازار نشده‌اند.

اسلامیان خاطرنشان کرد: وام لوازم خانگی به میزان ۵۰ میلیون تومان در بیشتر بانک‌ها داده می‌شود، کمااینکه بسیاری از شرکت‌ها و فروشنده‌ها رو به فروش اقساطی آورده‌اند. بعضی کارخانه‌ها با یک سری از بانک‌ها قرارداد دارند تا به متقاضیان تسهیلات داده و به کارخانه معرفی کنند. برخی از بنکداران و فروشندگان نیز این کار را انجام می‌دهند، علت این است که با گران شدن لوازم خانگی و کم بودن قدرت خرید، مردم مجبور هستند که به صورت اقساطی خرید کنند.

وی در ادامه افزود: بازار لوازم خانگی می‌تواند با فروش اقساطی کمی رونق بگیرد. وقتی کالا گران است و قدرت خرید کم است، اگر کالا به صورت اقساطی داده شود، طبیعتا یک سری تقاضا ایجاد می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ايكاش شركتهاي توليدي به جاي اين همه هزينه تبليغات و جوايز ؛ كمي قيمت فروششان را پايين مي آوردند تا مردم راحت تر خريد كنند

    • بدون نام

      پیشنهاد میشود اجناس قسطی نخرید 22درصد سود می کشند روی اجناس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتیکه پول نقدندارن مجبورن.فکرکن رفتن وام گرفتن

    • بدون نام

      آخی بیچاره شرکت ها کاش یه ذره تلاش میکردین قیمتها منطقی تر بشه کاش اینجوری ادامه بدین انشاالله ورشکست میشین

    • زیر خط فقری

      همین بزرگوار سال گذشته ،، افزایشها را ناشی از بالا رفتن قیمت ارز اعلام فرمودند !!!
      امسال می فرمایند افزایش قیمت ارتباطی به نرخ ارز ندارد ،،
      می فرمائید افزایش نرخ لوازم خانگی به چه چیزی بستگی دارد ،،
      عرضه و تقاضا،،جیب مردم ،، حقوق و دستمزد ،، مواد اولیه ،،،، ؟؟؟؟؟؟؟؟

    • ارتش سرخ آسیا

      چه جالب میگن تقاضای خریدنیست بخاطر گرونی..ولی بازم۱۵درصدافزایش قیمت داره امسال

    • ۰۰۰

      ما ملت مستحق این مسولین هستیم

    • حاجی محمود

      چرا دولت اجازه ورود شرکتهای ال جی و سامسونگ را نمیدهد.چون با اینکار داره هم از کارخانجات و هم از فروشندگان به نوعی کمک میکند اما این صنف رحم و مروت ندارن.همه اجناس یا با قیمت کم برای چندسال پیش بوده یا جنس بونجال چینی با آرم کره و ژاپن اونم به قیمت صدبرابر.
      نخرید تا موقعی که این دو شرکت نیامدن ایران.حداقل اگر تحریمها کم شود پای سرمایه گذاران به ایران باز میشود

    • زهرا

      چه خوب هم بانک‌ها هم شرکتها سود ببرن بانک‌ها به صحنه وارد میشن خون مردم بدبخت بیشتر بمکن خداییش سفره واسه بانک‌ها هم پهن شد بی نصیب نمونن

    • بدون نام

      مگر قسطی را نیاید پرداخت کرد وقتی که همان اقساط را هم نمیتوامی با این گرانیها وسودی که روش میکشند پرداخت کنی نتیجه نخریدن است باعث گرانیها را خدالعنت کند

    • بدون نام

      ولله کسی دیگه با این گرونی دقیقه شمار قسطی نمیده

    • بی نام نامدار

      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
      فقط چند خط اخرش که با اعتماد به نفس گفته اوازم خانگی درسته گرونه ولی میشه به صورت اقساطی کمی شرایط فروش رو بهتر کرد یعنی فقط به فکر فروش و فروشنده و کارخانه هستن ولی مصرف کننده که مردم بیچاره هستن کشک؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      واقعا چرا ما ملت اینقدر بی فکر هستیم وبه به رشد عقل فرهنگی و حق شهروندی نرسیده ایم نخریم مدتی هیچ جنسی که قیمت وکیفیت ندارد فقط راهش همینه همه جای دنیا جواب داده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج