۱۱۲۴۶۶۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

کشته شدن ۲ خبرنگار باکو در قره‌باغ

فیلمبردار شبکه تلویزیون دولتی " آذ تی وی " و خبرنگار خبرگزاری رسمی " آذرتاج " جمهوری آذربایجان و یک نفر دیگر از نمایندگان رسمی محلی روز جمعه بر اثر انفجار مین در اراضی شهرستان " کلبجر " در قره باغ جان باختند.

ایرنا: فیلمبردار شبکه تلویزیون دولتی " آذ تی وی " و خبرنگار خبرگزاری رسمی " آذرتاج " جمهوری آذربایجان و یک نفر دیگر از نمایندگان رسمی محلی روز جمعه بر اثر انفجار مین در اراضی شهرستان " کلبجر " در قره باغ جان باختند.

به نقل از وزارت کشور و دادستانی کل جمهوری آذربایجان " سیراج عباس اف " فیلمبردار شبکه تلویزیون دولتی " آذ تی وی " و " محرم ابراهیم اف " خبرنگار خبرگزاری رسمی " آذرتاج " که به شهرستان کلبجر اعزام شدند بر اثر برخورد خودروی انها با مین ضد تانک جان خود را از دست دادند .

کشته شدن ۲ خبرنگار باکو در قره‌باغ

در جریان این حادثه همچنین " عارف علی اف" نماینده فرماندهی منطقه " سوسوزلوق " شهرستان کلبجر که خبرنگاران را همراهی می کرد ، جان باخته و چهار نفر دیگر نیز مجروح شدند .

وزارت کشور و دادستانی کل جمهوری آذربایجان در این گزارش ، نیروهای ارمنستان را به نقض کنوانسیون بین المللی ژنو سال ۱۹۴۹ میلادی و مین گذاری سرزمین‌های جمهوری آذربایجان متهم و اضافه کرد : در حال حاضر تحقیقات بیشتر در رابطه با این حادثه ادامه دارد .

جمهوری آذربایجان در جریان درگیری های نظامی ۴۴ روزه سال گذشته توانست سرزمین های خود در قره باغ از جمله شهرستان کلبجر " که نزدیک به ۳۰ سال تحت اشغال نیروهای ارمنستان قرار گرفته بود ، آزاد کند .

این درگیری های نظامی ۲۰ آبان ماه سال گذشته با امضای بیانیه سهجانبه روسای جمهوری اذربایجان ، روسیه و نخست وزیر ارمنستان پایان یافت .

در حال حاضر یکی از مشکلات عمده دولت باکو در راستای بازسازی سرزمینهای آزاد شده ، پاکسازی این سرزمینها از مین و مهمات منفجر نشده است .

جمهوری اذربایجان ارمنستان را به مین گذاری گسترده این سرزمینها و خودداری از ارایه نقشه اراضی مین گذاری شده، متهم می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج