۱۱۳۱۷۷۲
۱۲ نظر
۵۰۱۴
۱۲ نظر
۵۰۱۴
پ

فیلترینگ در طرح صیانت از کاربران وجود ندارد

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: فیلترینگ در طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی وجود ندارد و بر خلاف آنچه که در فضای مجازی مطرح شده، در هیچ جای این طرح اشاره‌ای به فیلترینگ نشده است.

خبرگزاری ایرنا: نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: فیلترینگ در طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی وجود ندارد و بر خلاف آنچه که در فضای مجازی مطرح شده، در هیچ جای این طرح اشاره ای به فیلترینگ نشده است.

محمدحسین فرهنگی روز دوشنبه اظهار کرد: طرح «صیانت از حقوق کاربران و سامان دهی پیام رسان های اجتماعی» با امضاء ۳۶ نفر از نمایندگان مجلس طرح شده که برخی از آنها روسای کمیسیون ها، برخی از افراد صاحب‌نظر و شناخته شده و اعضای هیات رئیسه مجلس هستند.

وی ادامه داد: ارایه طرح اولیه صیانت از حقوق کاربران و سامان دهی پیام رسان های اجتماعی، می تواند مبنایی برای هرگونه اصلاح باشد، اما به موضوعی که ادعا می شود به دنبال فیلترینگ فضای مجازی است، تبدیل شده، در حالی که در هیچ جایی از آن اشاره‌ای به فیلتر نشده، بلکه بر موضوع نظارت تاکید شده است.

فرهنگی افزود: مقام معظم رهبری چند بار با تاکید از جمله اخیراً فرمودند «این فضا یعنی فضای مجازی رها شده است و این رها شدگی را باید با یک نظارت کارآمد، موثر و حساب شده مورد توجه قرار داد به‌گونه‌ای که حقوق افراد و اشخاص و کاربران آسیب نبیند».

وی یادآوری کرد: نمایندگان مجلس با ارایه این طرح به دنبال آن هستند که حقوق خانواده‌هایی که به دلیل نابسامانی های فضای مجازی، از نظر مالی و اخلاقی، به خاک سیاه نشانده شده اند، پیگیری شود.

فرهنگی تاکید کرد: لذا باید در ضمن توجه به مزیت های فضای مجازی، باید دسته‌بندی، نظارت و وادار کردن برخی پیام‌رسان‌های خارجی به رعایت قوانین و مقررات کشورمان، مورد توجه قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی به دنبال اعمال هیچ گونه محدودیت غیرمنطقی نیست، البته طرح یادشده هنوز به شکل پیش نویس است و در مجلس تغییر داده خواهد شد و این تغییرات در راستای بهتر شدن، منطقی تر شدن و حذف برخی احکام ضعیف یا ناصحیح مربوط به فعالیت های فضای مجازی است.

وی ادامه داد: بنابراین صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی، همان طور که از عنوان آن نیز پیداست، برای حفظ حقوق مردم و جلوگیری از آسیب هایی است که در فضای مجازی ممکن است برای هر کسی پیش بیاید.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس به افرادی که طرح موضوع کرده یا اخباری را منعکس می کنند، یادآوری می کنم به این نکات توجه کنند.

قرار است در این هفته، نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را به نام «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» بررسی کنند.

براساس این طرح، عرضه و استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی مستلزم ثبت در پنجره واحد و رعایت قوانین کشور است؛ «مدیریت گذرگاه‌های اینترنت توسط نیروهای مسلح»، «نصف شدن پهنای باند پیام‌رسان‌های خارجی در مقایسه با پیام‌رسان‌های داخلی»، «تمام پیام‌رسان‌های خارجی باید در این پنجره ثبت شوند وگرنه باید مسدود شوند»، « قیمت پهنای باند داخلی باید یک سوم پهنای باند بین‌الملل باشد»، «هر شخصی که مبادرت به عرضه، خرید و فروش «رمز ارز» بدون مجوز بانک مرکزی نماید، حسب مورد مجازات های مقرر مواد ۱۸ و ۱۸ مکرر قانون و مبارزه با قاچاق کالا و ارز محکوم می‌شود»، « هر کسی که برنامه‌ای بسازد که براساس آن امکان دسترسی به پایگاه‌های اینترنتی و پیام رسان‌های غیرقانونی مسدود شده را فراهم کند به حبس یا جزای نقدی درجه شش محکوم می‌شود» و «فعالیت کاربران و سازمان‌ها در پیام‌رسان‌های مسدود شده مجازات تعزیری درجه ۷ شامل جریمه نقدی و زندان است» از دیگر جزییات این طرح است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس وجود دارد

    • دایی

      امیدوارم از حقوق کارگران زحمتکش و کارمندان در مناطق جنوبی و جنگ زده هم صیانت کنید، چنانچه امام راحل رحمه‌الله فرمودند خوزستان دین خودشه به اسلام ادا کرده و رهبر معظم انقلاب هم بارها سفارش به معيشت قشر کارگر کرده، اللهم عجل لولیک الفرج

    • بدون نام

      فضای مجازی اگر به رانتها و فسادها و خرابکاریها و بودجه های غیر شفاف و ...... نپردازد و برای آقایان مشکل ایجاد نکند نمایندگان محترم متخصص باهاش کاری ندارند.

    • ناشناس

      خخخ

    • بدون نام

      چه فرقی کرد؟! دوباره نوشته فعالیت در جاهایی که مسدوده جریمه و زندان داره. یعنی یوتیوب و تلگرام تعطیل! اونوقت خودتون که توئیتر هستین تکلیفش چی میشه؟!

    • بدون نام

      یه کاری میگم بکنید نه نیارید که اگه بشه عاقبت بخیری برای هفت پشتتون سوغات میبرین یه کار کنین صدای شما۲۹۰نفر به گوش مردم نرسه فیلتر را از خودتون شروع کنید

    • بدون نام

      فیلترینگ وجود ندارن کلا مسدودی وجود دارد....مجلس زندان پرست هر فعلی رو جرم و برای هر جرم مجازات زندان تعیین کرده!!!

    • بدون نام

      چه فرقی کرد ؟ راستی فرق ما با داعش چیه

    • بدون نام

      لعنت خدا بر دروغگویان

    • ایرانی کاربر قدیمی

      چرااااااااااااا

    • هموطن

      هیچ پیامرسان خارجی خودش را با شما وفرمایشات ودستورات شما هماهنگ نخواهد کرد،پس ازالان باید تمام پیامرسانهای خارجی را تعطیل شده وفیلترشده بدانیم،سایتهای خارجی هم همینطور! پس بفرمایید کره شمالی هستیم خلاص

    • بدون نام

      کره شمالی داریم می‌شیم‌.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج