adexo3
۱۱۳۴۱۱۵
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

اعزام ۲۰هزار نظامی تاجیکستان به مرز افغانستان

"امامعلی رحمان" رییس جمهوری تاجیکستان دوشنبه شب دستور اعزام ۲۰ هزار نظامی ذخیره برای تقویت مرز این کشور با افغانستان را صادر کرد.

ایرنا: "امامعلی رحمان" رییس جمهوری تاجیکستان دوشنبه شب دستور اعزام ۲۰ هزار نظامی ذخیره برای تقویت مرز این کشور با افغانستان را صادر کرد.

به نقل از خبرگزاری "اسپوتنیک" روسیه، در اطلاعیه سرویس مطبوعاتی ریاست جمهوری تاجیکستان آمده است که رحمان دستور اعزام ۲۰ هزار سرباز ذخیره را در جلسه شورای امنیت [ملی] این کشور صادر کرده است.

اعزام ۲۰هزار نظامی تاجیکستان به مرز افغانستان

براساس این اطلاعیه، در نشست شورای امنیت ملی تاجیکستان، مسأله تضمین امنیت در مناطق مرزی و اتخاذ اقداماتی برای تقویت مرزهای این کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

یک منبع آگاه در کمیته امنیت ملی تاجیکستان نیز روز دوشنبه به خبرگزاری روسی ریانووستی گفت که گروه طالبان در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد خط مرزی افغانستان با تاجیکستان را تحت کنترل دارد.

دستور اعزام نظامیان ذخیره تاجیکستان به مرزهای این کشور با افغانستان پس از آن صورت می‌گیرد که بیش از ۳۰۰ نفر از نیروهای دولتی افغانستان، با عقب نشینی در برابر طالبان به تاجیکستان گریخته‌اند.

مقامات امنیتی کشورهای غربی اعلام کردند که نیروهای طالبان کنترل بیش از ۱۰۰ منطقه از افغانستان را در اختیار گرفتند، هرچند که خود این گروه مدعی است که تعداد مناطقی که به دست آنها افتاده‌ است، ۲۰۰ منطقه در ۳۴ استان است که مساحت نیمی از افغانستان را شامل می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      افغانستان شش نقطه بیستر ندارد
      چطوری طالبان دویست نقطه اش را تصرف کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج