adexo3
۱۱۴۲۸۳۸
۱۱ نظر
۵۰۱۲
۱۱ نظر
۵۰۱۲
پ

حسن روحانی حقوق نجومی می‌گیرد؟

روزنامه شرق در گزارشی حقیقت ماجرای حقوق ۳۵۰ میلیون تومانی حسن روحانی را بررسی کرده.

روزنامه شرق در گزارشی حقیقت ماجرای حقوق ۳۵۰ میلیون تومانی حسن روحانی را بررسی کرده.

حسن روحانی حقوق نجومی می‌گیرد؟

در این گزارش آمده:

* روز گذشته حسن نوروزی، نماینده مجلس، درباره بازنشستگی حسن روحانی با بیان این که کنترل‌کردن افزایش‌های بی‌رویه حقوق‌ها واجب است، تصریح کرد: این درآمدهای شرکت‌ آب، برق و بانک‌های خصوصی باید کنترل شوند. این که رئیس‌جمهور برای بازنشستگی ماهی ۳۵۰ میلیون دریافت کند غلط است. اگر ۲۵ تا ۳۰ میلیون باشد اشکالی ندارد اما ۳۵۰ میلیون باید کاسته شود.

* همین سخنان کافی بود تا توجه‌ها به دستمزد نجومی رئیس‌جمهور سابق جلب شود. روحانی دیگر رئیس‌جمهور ایران نیست اما نمایندگان اصولگرا همچنان به ‌دنبال نقد او هستند. در مجموع هر کدام از نمایندگان مجلس به‌ جز حقوق ماهانه بین ۱۹ تا ۲۲ میلیون تومان برای پرداخت هزینه‌های جاری و موارد مختلف دریافت می‌کنند. به تعبیر دیگر هر نماینده مجلس از دو محل حقوق ماهانه و پرداخت هزینه‌ها ماهانه بین ۳۱ تا ۳۴ میلیون و در مجموع امسال بین ۳۷۲ تا ۴۰۸ میلیون تومان دریافتی خواهد داشت.

* درباره حواشی حقوق حسن روحانی هم چندی پیش روابط‌ عمومی نهاد ریاست‌جمهوری اطلاعیه‌ای منتشر کرد و به توضیح آن چه در دستمزد حسن روحانی بعد از بازنشستگی رخ خواهد داد، توضیح داد که حال برداشت اشتباه از رقم ۳۵۰ میلیون تومانی ناشی از نخواندن آن توضیحات است.

* با توجه به محتوای این اطلاعیه، تمامی بیمه‌شدگان می‌توانند با رعایت ضوابط آیین‌نامه نحوه تغییر صندوق و نقل و انتقال حق بیمه و سوابق بیمه‌ای بین صندوق‌های بیمه‌ای، نسبت به تغییر صندوق بیمه‌ای خود اقدام کنند که گویا حسن روحانی نیز از این فرصت استفاده کرده است و در بند دوم اطلاعیه روابط‌ عمومی ریاست‌جمهوری تصریح شده است: حسب طرح درخواست جابه‌جایی و تغییر صندوق بازنشستگی رئیس‌جمهوری از صندوق تأمین اجتماعی به صندوق بازنشستگی کشوری این درخواست طی مکاتبه‌ای از سوی معاونت اداری مالی نهاد ریاست‌جمهوری به صندوق بازنشستگی کشوری ارسال شده است. در پاسخ به این مکاتبه، صندوق بازنشستگی استان تهران با توجه به مستندات و سوابق و محاسبات، اعلام کرده بابت انتقال حق بیمه حجت‌الاسلام روحانی در دوره خدمت در مجلس شورای اسلامی باید مبلغ حدود ۳۵۳ میلیون تومان در وجه صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت شود.

* روابط‌ عمومی نهاد ریاست‌جمهوری در ادامه این اطلاعیه یادآور شده است: از سوی دیگر از آنجا که بخشی از حقوق ایشان (موضوع تبصره ۵ ماده ۵۹ آیین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی، پژوهش و فناوری) از تاریخ اول مهرماه ۹۵ لغایت پایان سال ۱۳۹۹ به ایشان پرداخت نشده و این رقم حدود ۳۶۲ میلیون تومان بوده است، در سندی که اخیرا در رسانه‌ها منتشر شده، معاونت اداری مالی نهاد ریاست‌جمهوری مقرر کرد که مبلغ بدهی بابت هزینه انتقال صندوق از محل مطالبات پرداخت‌نشده رئیس‌جمهوری از حقوق معوقه دکتر روحانی کسر و در وجه صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت شود.

*با این اوصاف، روشن است که نه‌تنها رقم ادعایی ۷۰۰ میلیون تومان که اساسا پرداخت پاداش بازنشستگی به رئیس‌جمهوری طی سند مالی منتشرشده، فاقد صحت است.

* با این توضیحات در عمل چیزی به نام حقوق نجومی برای حسن روحانی قابل تصور نیست و مطمئنا حقوق بازنشستگی او رقمی معمول در رده خدمتی او خواهد بود؛ هرچند همچنان بسیاری از مردم با حداقل دستمزد زندگی می‌گذرانند و تبعیض در دستمزدها قابل چشم‌پوشی نیست اما ادعای این نماینده اصولگرای مجلس هم قابل قبول نیست و حاشیه‌سازی جدید برای رئیس دولت تدبیر و امید خواهد بود که در نهایت هم نتیجه‌ای دربرندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بیت المال!!!!!!!!!

    • بدون نام

      مثل کارگرها حقوق بگیره بفهمه چرخ زتدگی چقدر سخته حتی نمیخواد مستاجر باشه

    • بدون نام

      انصافا نماینده ها هم زیاد می گیرند آن ها هم باید اندازه‌ی، کارگران که قشر زحمت کش مملکت هستند حقوق بگیرند

    • بدون نام

      مردم نان شب ندارند اینها با پول مردم بخاری روشن می کنند

    • بدون نام

      اهالی مجلس تقوی ندارن چون خودشون رو ملاک حق و باطل می دانن فقط ذهن مردم رو درگیر می کنن

    • بدون نام

      جیب مردم خالی است.برای دوتا مرغ ساعتها تو آفتاب انتظار.همه چی گران شده.اصلا معلوم نیست.چی به چیه.350ملیون حقوق.35ملیون حقوق نماینده.بابا چه خبره.خود شما مسعولین پول ایران رو بی ارزش کردین.همین الان حقوق روسای آمریکا و روسیه و ملکه انگلیس.همه و همه شفاف تو سایتهای کشورشان.در معرض دید مردمان کشورشان.اما اینجا معلوم نیست.

    • محمدرضا

      اگه این مبلغ اعلام شده برای حقوق رئیس جمهورها درسته واقعأبه اندازه جوی عدالت در این مملکت وجود ندارد. مگه میشه، مگه داریم

      پاسخ ها

      • حر

        کی وچه زمانی مردم عدالت را تجربه کردند
        مردم اصلا اهمیت ندارند

    • بدون نام

      حرامش باشد

    • بدون نام

      پولهای بیتالمال توی گلویش گیر کند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یک بابای جانباز با ناراحتی قلبی از سال 1360 جانباز است 220000 دپ ملیون و دویست حقوق دارد چه خبر است که انها حقوق زیاد میزنن تو جیب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج