۱۱۴۵۴۳۰
۲ نظر
۵۰۲۵
۲ نظر
۵۰۲۵
پ

۸ نکته در مورد سقوط دولت افغانستان

طالبان با حمایت مخفیانه ارتش و پلیس و دولت افغانستان و براساس طرحی آمریکایی، پس از یک زمینه سازی ۲۰ ساله ، جهت فارسی زدایی و شیعه ستیزی و نابودی جایگاه سیاسی و اجتماعی اقوام غیر پشتون، قدرت را در افغانستان در اختیار گرفته اند. مهمترین کشوری که از چنین طرحی زیان خواهد دید ایران است .

محمد علی بهمنی قاجار در انتخاب نوشت: افغانستان بدون جنگ و خونریزی و در شرایطی که ارتش افغانستان در سرتاسر این کشور بدون مقاومت موثری تسلیم گردید ، در اختیار گروه طالبان قرار گرفت، حال بیاییم واقعیت های مسلم ماجرا را در کنار هم بگذاریم تا بلکه فهمی از حقیقت موضوع داشته باشیم ؛

۱.دولت و ساختارهای دولتی افغانستان و به ویژه ارتش و نیروهای امنیتی این کشور ، به وسیله آمریکایی ها ایجاد و اداره شده اند .

۲. اشرف غنی و تیم وی ، کاملا به عنوان کارگزار آمریکا در افغانستان عمل می کردند .

۳. عادی سازی طالبان ، خروج آن ها از لیست های تروریستی و اعطای موقعیت بین المللی به آنان پس از مذاکرات آمریکا با طالبان ، عملی گردید.

۴. گروه حاکم در افغانستان در ضمن همکاری با آمریکا، دارای عقاید تند قوم گرایانه پشتونیستی بودند .

۸ نکته در مورد سقوط دولت افغانستان

۵. از زمان کودتای کمونیستی 1978 و دوران جهاد و جنگ های داخلی ، اقوام تاجیک و هزاره و ازبک و سایر اقوام غیر پشتون ، پس از نزدیک به ۲۰۰ سال تحت سلطه بودن ، دارای نقش سیاسی گردیدند و بخشی از قدرت سابقا انحصاری پشتون را در اختیار گرفتند ، این قدرت پس از سقوط طالبان و کنفرانس بن ، بیشتر و بیشتر گردید اما با خشم و غضب گروه حاکم و به ویژه اشرف غنی همراه گردید .

۶. اشرف غنی و پیشتر کرزی با همکاری آمریکا و شخص خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان که دوست و متحد طالبان هم بود ، فرماندهان نظامی غیر پشتون را به عنوان جنگ سالار خلع سلاح و از حکومت ولایات عزل کردند .

۷. به محض خروج ارتش آمریکا از افغانستان، ارتش و پلیس افغانستان که در کنترل آمریکا و اشرف غنی بود مانند برف آب شدند و طالبان با وجود عدم برتری نظامی، به راحتی افغانستان را تصرف کردند ، باید یادآوری کرد که در برهه سابق قدرت گیری طالبان ، نیروهای مجاهدین مخالف طالبان بدون پشتیبانی خارجی ۷ سال در برابر طالبان ایستاده بودند و حتی در زمان اوج قدرت طالبان باز حداقل سه استان؛ پنجشیر و تخار و بدخشان در تصرف احمدشاه مسعود بودند.

۸. هر نیروی مخالف طالبان که در برهه فعلی خواست در برابر طالبان بایستد ، مانند؛ اسماعیل خان و عطا و دوستم با خیانت دولت و ارتش افغانستان به دام طالبان افتاد یا از طالبان شکست خورد.

نتیجه گیری ؛ طالبان با حمایت مخفیانه ارتش و پلیس و دولت افغانستان و براساس طرحی آمریکایی، پس از یک زمینه سازی ۲۰ ساله ، جهت فارسی زدایی و شیعه ستیزی و نابودی جایگاه سیاسی و اجتماعی اقوام غیر پشتون، قدرت را در افغانستان در اختیار گرفته اند.

مهمترین کشوری که از چنین طرحی زیان خواهد دید ایران است .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جناب نگارنده دانشمند کشوری که بیشترین مشکلات را برای اقتصاد سیاست و امنیت کشور ما ایجاد کرده است سوریه است نه افغانستان سوریه است سوریه اگر نفهمیدی بفهم

    • بدون نام

      ایران زیان نخواهد دید
      سرنوشت ایران در دسته کشورهای دیگه نیس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج