۱۱۴۷۵۱۰
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

واکنش بایدن به کاهش محبوبیتش در نظرسنجی

رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به نتایج یک نظرسنجی جدید که نشان داده میزان رضایت از عملکرد وی به دلیل اوضاع پیش آمده در افغانستان به میزان قابل توجهی کاهش یافته، گفت «این نظرسنجی را ندیده‌ام.»

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به نتایج یک نظرسنجی جدید که نشان داده میزان رضایت از عملکرد وی به دلیل اوضاع پیش آمده در افغانستان به میزان قابل توجهی کاهش یافته، گفت «این نظرسنجی را ندیده‌ام.»

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه در کنفرانس خبری بعد از سخنرانی‌اش درباره افغانستان، وقتی از او درباره نتایج یک نظرسنجی جدید پرسیده شد که نشان داده میزان رضایت از عملکرد وی به دلیل اوضاع پیش آمده در افغانستان کاهش یافته و برخی از آمریکایی‌ها معتقدند او دیگر در کارش «شایسته، متمرکز یا موثر نیست»، در واکنش گفت «این نظرسنجی را ندیده‌ام» و به شکلی تمسخرآمیز خندید.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، در ادامه، خبرنگار شبکه سی‌بی‌اس به او می‌گوید که این شبکه صبح همان روز نتایج این نظرسنجی را منتشر کرده است.

بعد از آن یک خبرنگار دیگر سی‌بی‌اس از دولت آمریکا خواست بایدن را در جریان این نظرسنجی قرار دهد. او در توییتی دیگر با پیوست کردن لینک نتایج نظرسنجی، نوشت: کارکنان عزیز کاخ سفید، لطفاً نظرسنجی زیر را با رئیس‌جمهور به اشتراک بگذارید. او گفت که هنوز آن را ندیده است.

نظرسنجی جدید «سی‌بی‌اس نیوز/یوگاو» نشان داده دستکم ۷۴ درصد آمریکایی‌ها فکر می‌کنند خروج آمریکا از افغانستان بسیار بد یا تا حدودی بد پیش رفته است. این نظرسنجی همچنین نشان داد میزان رضایتمندی از عملکرد بایدن در چند ماه گذشته به دلیل بی‌برنامه بودن دولت او در خصوص خروج از افغانستان کاهش یافته است.

طبق این نظرسنجی، نیمی از آمریکایی‌ها عملکرد بایدن را تایید می‌کنند اما ۵۰ درصد باقی آن را رد می‌کنند. همین نظرسنجی در ماه مارس نشان داد که تنها ۳۸ درصد با عملکرد رئیس‌جمهور آمریکا موافق نیستند.

طی هفته گذشته انتقادات فزاینده‌ای به خاطر خروج آشفته و سراسیمه آمریکا از افغانستان متوجه جو بایدن شده است. اخیراً خبرگزاری «رویترز» نیز در گزارشی نوشت پس از فرار نیروهای دولتی افغانستان از حملات طالبان، این گروه توانسته‌اند شمار چشمگیری از تجهیزات آمریکایی را به غنیمت بگیرند.

بایدن حدود یک ماه قبل هم به رغم برآورد جامعه اطلاعاتی آمریکا که از تصرف قریب‌الوقوع کابل بعد از خروج نظامیان آمریکایی خبر می‌داد، مدعی بود که ۷۵ هزار طالب در مقابل ارتش ۳۰۰ هزار نفری افغانستان که آمریکا آن‌ها را مانند هر ارتش مجهزی در جهان آموزش داده و تجهیز کرده شانسی برای موفقیت ندارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نفرین بر بایدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج