جاباما
۱۱۴۷۸۸۸
۵۰۴۳
۵۰۴۳
پ

طالبان:

آمریکا خروج افغان‌های متخصص را متوقف کند

سخنگوی طالبان از ایالات متحده خواست تا روند خروج افغانستانی‌های متخصص از جمله مهندسان و پزشکان به خارج از کشور را متوقف کند.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی طالبان از ایالات متحده خواست تا روند خروج افغانستانی‌های متخصص از جمله مهندسان و پزشکان به خارج از کشور را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در یک کنفرانس خبری در کابل اعلام کرد که آمریکایی‌ها افغان‌های متخصص از جمله مهندسان و پزشکان را از کشور خارج می‌کنند، از آنها می‌خواهیم این روند را متوقف کنند.

وی افزود که این کشور به متخصصان خود نیاز دارد و آنها نباید به کشورهای دیگر منتقل شوند.

سخنگوی طالبان همزمان با تسریع عملیات نیروهای وابسته به ایالات متحده برای تخلیه هزاران نفر از کابل، بیان کرد:آنها هواپیما و فرودگاه دارند، آنها باید شهروندان و کارفرمایان خود را از اینجا بیرون ببرند.

مجاهد با تاکید بر مواضع طالبان نسبت به ضرب الاجل خروج آمریکا از افغانستان در روز ۳۱ اوت (۹ شهریور) گفت کهاین گروه تمدید ضرب الاجل در توافق با آمریکا برای تخلیه افراد از افغانستان را نمی‌پذیرد.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا روز ۲۸ مرداد در یک مصاحبه با شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز گفت که واشنگتن متعهد به خارج کردن تمام آمریکایی‌ها از افغانستان است حتی اگر این عملیات بعد از ضرب الاجل مشخص شده در توافق خروج از افغانستان زمان ببرد.

بر اساس اعلام دولت آمریکا، حدود ۵۰ هزار خارجی و افغانستانی از زمان به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان از فرودگاه کابل تخلیه شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج