adexo3
۱۱۴۹۶۳۰
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

با حذف رجیستری، آیا تخلفات افزایش می‌یابد

پس از محدودیتی که برای واردات گوشی موبایل اعمال شد از دوازدهم مهرماه سال گذشته مقرر شد تا انجام رجیستری گوشی‌های موبایل در مبادی ورودی و به صورت حضوری انجام شود که این موضوع باعث تشکیل صف‌های طولانی و ازدحام جمعیت با وجود بحران کرونا در کشور و معطلی فراوان مسافران و در نتیجه اعتراضات از سوی مسافران در گمرکات کشور همراه شده بود.

روزنامه اعتماد: پس از محدوديتي كه براي واردات گوشي موبايل اعمال شد از دوازدهم مهرماه سال گذشته مقرر شد تا انجام رجيستري گوشي‌هاي موبايل در مبادي ورودي و به صورت حضوري انجام شود كه اين موضوع باعث تشكيل صف‌هاي طولاني و ازدحام جمعيت با وجود بحران كرونا در كشور و معطلي فراوان مسافران و در نتيجه اعتراضات از سوي مسافران در گمركات كشور همراه شده بود.

اما در اولين بازديد ميداني احسان خاندوزي، وزير اقتصاد از گمرك موضوعاتي درباره معطلي مردم و نارضايتي‌هايي كه در زمينه رجيستري گوشي همراه در بدو ورود به كشور مطرح است، عنوان شد. در نهايت نيز وزير اقتصاد اعلام كرد رويه رجيستري و پرداخت گمركي ‌به شكل برخط تغيير كند اگرچه كه اين تصميم براي برخي مسافران خوشايند بود اما برخي با ابراز نگراني از تبعات آن عنوان كردند كه آيا تغيير در اين فرآيند منجر به بروز تخلفات گذشته و دسترسي به اطلاعات هويتي مسافران در شركت‌هاي حمل‌ونقل، آژانس‌هاي مسافرتي و تطهير گوشي‌هاي قاچاق خواهد شد؟

محمدرضا عاليان، سخنگوي انجمن واردكنندگان موبايل، تبلت و لوازم جانبي معتقد است؛ تنها ساز و كاري كه پيش از اين براي جلوگيري از سوءاستفاده مسافري براي گوشي‌هاي وارداتي در نظر گرفته شده بود، اين بود كه احراز هويت به صورت حضوري در گمركات صورت گيرد اما طبيعتا اين موضوع باعث صف‌هاي طولاني و شلوغي‌هايي شده بود كه با وجود ويروس كرونا اوضاع را در كشور پيچيده كرده بود.

سخنگوي انجمن واردكنندگان گفت: اين فرآيند خواهند ديد اما اين اقدامات به معني لغو رجيستري نيست ولي متاسفانه طي روزهاي گذشته اين قضيه به گونه‌اي مطرح شده و تيترهايي در رسانه‌ها زده شد كه اين ابهام را ايجاد كرد كه قرار است رجيستري لغو شود اين در حالي است كه قرار نيست اين اتفاق رخ دهد.

عاليان تصريح كرد: افرادي كه تا پيش از اجراي طرح رجيستري سودهاي كلاني از اين بازار مي‌بردند تمام تلاش خود را مي‌كنند تا جلوي اين طرح گرفته شود طبيعتا اين افراد تعريف درستي از رجيستري در بازار براي مردم ندارند.

سخنگوي انجمن واردكنندگان موبايل خاطرنشان كرد: در صورتي كه اين فرآيند به درستي طراحي و اجرا نشود و همه حفره‌هايي كه در رجيستري آنلاين بود و با رجيستري حضوري جلوي آن گرفته شده بود مجددا تكرار شود قطعا دوباره بايد در انتظار تخلفات در اين بخش باشيم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج