جاباما
۱۱۴۹۹۹۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

آغاز انتخاب رشته مجازین ارشد از امروز

داوطلبان مجاز اعلام شده در آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از امروز چهارشنبه می توانند نسبت به انتخاب رشته مورد نظر خود اقدام کنند.

ایسنا: داوطلبان مجاز اعلام شده در آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از امروز چهارشنبه می توانند نسبت به انتخاب رشته مورد نظر خود اقدام کنند.

نتایج و کارنامه اولیه داوطلبان آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته و آن دسته از افرادی که بر اساس محتوای کارنامه مذکور مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در این آزمون شده‌اند، لازم است براساس مفاد این اطلاعیه نسبت به دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) و همچنین تکمیل فرم انتخاب رشته‌های اینترنتی خود در موعد مقرر اقدام کنند.

سازمان سنجش آموزش کشور به متقاضیان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی توصیه کرده ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) اقدام نموده و با توجه به نتیجه اعلام شده در کارنامه اعلام نتایج اولیه، کدرشته محل‌های مورد نظر خود را استخراج و به ترتیب علاقه مرتب نموده و پس از آن در فرم پیش‌نویس درج نمایند و پس از اطمینان از صحت رشته محل‌های انتخابی خود، از امروز چهارشنبه مورخ ۱۰ شهریور تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۳ شهریور، با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری، شماره شناسنامه و یا کد رهگیری که در پایان ثبت‌نام اولیه توسط سیستم به متقاضی داده شده است، نسبت به ثبت کد رشته محل های انتخابی (حداکثر تا ۱۰۰ کدرشته‌محل) و تکمیل فرم مذکور اقدام کنند.

پس از تأئید نهایی رشته‌های انتخابی توسط متقاضی، رسید انتخاب رشته از طریق سیستم در اختیار وی قرار داده خواهد شد، در غیر این صورت انتخاب رشته داوطلب تکمیل نشده است.

متقاضیانی که در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار بگیرند و به هنگام ثبت‌نام در موسسه محل قبولی، دارای مغایرت معدل باشند با توجه به مصوبات و دستورالعمل‌های مربوط ابتدا از آنان ثبت‌نام مشروط به عمل خواهد آمد و پس از بررسی وضع علمی چنانچه نمره قبولی را دارا نباشند، قبولی آنان لغو خواهد شد.

پس لازم است متقاضیان معدل خود را براساس مفاد بند «تذکرات مهم در رابطه با معدل» مندرج در صفحه ۵ دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) این آزمون مورد بررسی قرار دهند تا بین معدل اعلام شده به این سازمان و معدلی که به هنگام قبولی ارائه خواهند نمود، مغایرتی نباشد.

چنانچه فردی در ردیف پذیرفته‌شدگان این آزمون قرار بگیرد و تا تاریخ ۳۱ شهریور موفق به دریافت مدرک کارشناسی خود نشود قبولی وی باطل خواهد شد. لذا چنانچه داوطلبان به دلایلی احتمال فارغ التحصیلی خود را تا تاریخ فوق نمی‌دهند لازم است حداکثر تا تاریخ ۲۰ شهریور درخواست انصراف از گزینش در رشته های انتخابی را به همراه تصویر شناسنامه و یا کارت ملی به سازمان سنجش ارسال کنند تا از گزینش نهایی حذف شوند.

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرده است که به درخواست‌هایی که بعد از تاریخ تعیین شده به این سازمان واصل شود ترتیب اثرداده نخواهد شد و تمامی تبعات آن متوجه شخص متقاضی خواهد بود.

همچنین این سازمان‌به متقاضیان توصیه کرد که قبل از اقدام به تکمیل نهایی فرم انتخاب رشته خود، توضیحات و اطلاعات مربوط به آن (محل تحصیل، نوع دوره، میزان شهریه و ...) و همچنین اطلاعات مندرج در بخش پیوست های دفترچه راهنمای انتخاب رشته را حسب مورد، مطالعه نموده و مد نظر داشته باشند.

ظرفیت پذیرش در تمامی دوره های مورد پذیرش بدون در نظر گرفتن ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ۱۳۶ هزار و ۶۹۱ نفر اعلام شده است.

آمار ثبت‌نام‌کنندگان ‌برای‌ شرکت در آزمون‌ کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ نسبت ‌به‌آمار داوطلبان‌آزمون ‌سال ۱۳۹۹، تعداد ۱۰ هزار و ۹۵۷ نفر کمتر است. همچنین تعداد کل رشته‌های امتحانی، ۱۳۱ کد رشته امتحانی بوده و آزمون طی ۳ نیم روز از چهارشنبه ۶ تا ۸ مرداد برگزار شد.

آن‌دسته ازداوطلبانی که مجاز به‌انتخاب رشته‌می‌شوند، علاوه برمشاهده کارنامه‌، ضرورت دارد براساس برنامه زمانی و اطلاعیه مندرج در سایت سازمان، نسبت به مشاهده و دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ اقدام و پس ازمطالعه دقیق‌آن، نسبت به‌انتخاب حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل از میان کد رشته امتحانی مجاز و یا دوره های مجاز به انتخاب رشته اقدام و نسبت به ثبت کد رشته محلهای انتخابی به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کنند.

گزینش اولیه و نهایی داوطلبان براساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی (لیسانس) با رعایت دیگر ضوابط مربوط انجام خواهد شد.

فهرست معرفی‌شدگان چندبرابر رشته‌های خاص برای آزمون‌های تشریحی، عملی، مصاحبه، علمی و .... و اعلام اسامی چندبرابر ظرفیت در دهه سوم شهریور ماه اعلام خواهد شد .

شروع انجام آزمون های تشریحی و مصاحبه و... ارگانها و رشته‌های خاص از هفته آخر شهریور ماه لغایت اواسط مهرماه طبق برنامه زمانی که اعلام خواهد شد، انجام می گیرد.

همچنین فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در اواخر مهرماه ۱۴۰۰ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

براساس کارنامه نتایج اولیه در رشته و گرایش مربوط به دوره‌های روزانه و شبانه مجاز به انتخاب رشته شده باشند. همزمان با انجام انتخاب رشته، علاقمندی خود را برای شرکت در پروژه و یا پروژه‌ها اعلام نموده و نسبت به پرداخت هزینه فوق برای هر پروژه اقدام نماید. (متقاضیانی علاقمندی خود را برای شرکت در ۲ و یا ۳ پروژه اعلام ‌نمایند، باید نسبت به پرداخت هزینه برای هر پروژه به مبلغ یک میلیون و پانصد ریال اقدام کنند) و کدرشته‌محل های پذیرش دوره‌های دوره‌های روزانه و نوبت دوم (شبانه) مربوط به هر پروژه و یا آزمون عملی را در فرم انتخاب رشته خود درج نمایند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج