۱۱۵۷۳۹۵
۱۰۹ نظر
۵۰۱۸
۱۰۹ نظر
۵۰۱۸
پ

این آذربایجان، ظاهرا به ما وفا ندارد

تنش میان ایران و آذربایجان نه فقط فروکش نکرده، بلکه روز به روز، افزایش می‌یابد و اظهارات الهام علی‌اف علیه ایران با واکنش‌های بسیاری روبه‌رو شده است.

همدلی: تنش میان ایران و آذربایجان نه فقط فروکش نکرده، بلکه روز به روز، افزایش می‌یابد و اظهارات الهام علی‌اف علیه ایران با واکنش‌های بسیاری روبه‌رو شده است.

این آذربایجان، ظاهرا به ما وفا ندارد

در این گزارش می‌خوانید:

* لفاظی‌های رئیس جمهور آذربایجان در مورد ایران، همچنان با واکنش‌های گسترد‌ه‌ای از سوی برخی مسئولان سیاسی و همچنین مردم روبه‌رو شده است. در حالی‌که در روند جنگ آذربایجان با ارمنستان در مناقشه قره‌‌باغ، مقام‌های ایرانی از مواضع آذربایجان حمایت کرده و حتی چند تن از ائمه جمعه شهرهای آذری‌زبان هم در حمایت از جمهوری آذربایجان، خطابه‌هایی سر داده بوده‌اند، اما به نظر می‌رسد باکو در ازای همراهی و سپاس، میل به ناسازگاری با تهران دارد. آذربایجان، راه را بر کامیون‌داران ایرانی مسیر ارمنستان بسته است. از آنان طلب عوارضی جدید می‌کند. چند کامیون‌دار ایرانی را بازداشت کرده است و در گامی پیشتر، از مانور نظامی ایران در درون مرزهای خود با تعابیری عجیب یاد می‌کند.

* این در حالی است که بالاترین مقام سیاسی این کشور یعنی رئیس جمهور این کشور در همراهی با برخی نمایندگان مجلس در این کشور، این‌روزها با برخی عباراتی نسنجیده در مورد ایران سخن گفته‌اند و به عقیده بسیاری از ناظران سیاسی، بیشتر از حد خود، سخن رانده‌اند.

این آذربایجان، ظاهرا به ما وفا ندارد

الهام علی‌اف ، که در اصل با حمایت اردوغان توانسته است منطقه مورد اختلاف با ارمنستان یعنی قره‌باغ را به تصرف درآورد، در اظهاراتی توهین‌آمیز در مورد مانور نظامی ایران، اعلام کرد:

* این یک رویداد بسیار تعجب‌آور است. این حق حاکمیتی آن‌ها است، اما چرا حالا و چرا در مرز ما؟ چرا زمانی که ارامنه در جبرائیل، فضولی و زنگلان بودند، چنین رزمایش‌هایی در کار نبود؟ چرا پس از آزادسازی این زمین‌ها پس از ۳۰سال اشغال برگزار می‌شود؟».

* «این اولین باری نیست که کامیون‌های ایرانی به صورت غیرقانونی به منطقه قره‌باغ سفر می‌کنند. این چیزی است که به طور مداوم در جریان دوران اشغال قره باغ توسط ارمنستان رخ می‌‌داده است.» از سوی دیگر یک نماینده مجلس آذربایجان نیز در سخنانی علیه ایران، گفته بود: «ایران را از نقشه جهانی حذف می‌کنیم، ایران را تجزیه و به تمام نقاط ایران پرچم ترک را می‌زنیم.

این آذربایجان، ظاهرا به ما وفا ندارد

در همین زمینه، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد:

* در حالی‌که روابط خوب و محترمانه‌‌ای میان دو کشور وجود دارد و مسیرهای معمول ارتباطات میان دوطرف در بالاترین سطح وجود دارد، بیان آن به این شیوه مایه تعجب است.»

* «در این زمینه و موضوعات دیگر مرتبط با آن، در دیدار دو وزیر امور خارجه در حاشیه نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، رایزنی‌های جدی و دقیقی صورت گرفت و توافق شد در یک بستر مناسب این گفت‌وگو‌ها ادامه پیدا کند.»

* «جمهوری اسلامی ایران همواره مخالفت خود با هرگونه اشغال سرزمینی را اعلام داشته و بر لزوم احترام به تمامیت ارضی کشورها و مرزهای شناخته شده بین‌المللی تاکید کرده است. ضمن آنکه رعایت حسن همسایگی و همجواری از مهم‌ترین موضوعاتی است که انتظار می‌رود از سوی همه همسایگان مورد توجه قرار گیرد. این یک موضوع حاکمیتی است و برای آرامش و ثبات کل منطقه انجام می‌شود. البته روشن است که جمهوری اسلامی ایران، حضور هرچند نمایشی رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرزهای خود را تحمل نخواهد کرد و دراین رابطه هر اقدامی را که برای امنیت ملی خود لازم بداند انجام خواهد داد.»

این آذربایجان، ظاهرا به ما وفا ندارد

عباس محمودزاده سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ، ضمن واکنش به موضع‌گیری رئیس‌جمهور آذربایجان بعد از مانور نظامی ایران در نزدیکی رود ارس:

* ما در سیاست خارجی یکسری اصول داریم و بر آن‌ها پایبند هستیم؛ از اصول و اولویت‌های ما در سیاست خارجی‌مان تقویت ارتباطات با کشورهای همسایه است و کشور آذربایجان هم از همسایه‌های ما است. جمهوری اسلامی در مناقشه یا جنگ قره‌باغ که برای آزادسازی این منطقه انجام گرفت، رسماً در کنار مردم آذربایجان ایستاد، در بالاترین سطح مقام جمهوری اسلامی ایران یعنی مقام معظم رهبری رسماً و علناً قره‌باغ را جزو خاک آذربایجان اعلام کرده و بر اساس این واقعیت، بر پایان اشغال این منطقه تاکید کردند.

این آذربایجان، ظاهرا به ما وفا ندارد

* (با اشاره به این‌که ملت ایران در کنار مردم آذربایجان برای آزادسازی قره‌باغ ایستاد): «طبیعتاً جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند تنش با هیچ کدام از کشورهای همسایه نیست و سیاستش هم دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر هم نیست. منتها یک اتفاقاتی افتاده است؛ بعد از آزادسازی قره‌باغ یک جابه‌جایی‌هایی صورت گرفت و یک قدرت‌های دیگری هم بر اساس آن توافقی که بین کشورهای دخیل بر مناقشه بود، وارد مسئله شدند، از جمله روسیه که نیروهایشان در منطقه بر اساس قراردادی که بسته شد حضور دارند و این موضوع باعث شکل‌گیری نظم جدیدی در جغرافیای منطقه شده است که طبیعتا قوانین،‌ مقررات و رفتار کشورها با توجه به شرایط جدید یک زمانی طول می‌کشد تا با این نظم جدید منطبق شود.

این آذربایجان، ظاهرا به ما وفا ندارد

* ما ضمن تاکید بر اصول و اولویت‌های خودمان توصیه‌مان این است در خصوص کارهای فنی در ارتباطات با مراودات به دستگاه‌های مسئول زمان داده شود و تنظیم شوند؛ چراکه این مناسبات باید بازتعریف و روز به روز تقویت شوند و موانع این ارتباط نیز باید برداشته شوند.»

* من هم صحبت‌های رئیس‌جمهور آذربایجان را دیدم انتظار این است که مواضع به گونه‌ای باشد که بین کشورها و همسایگان سوءتفاهم ایجاد نشود، بالاخره اختلاف‌انگیزی، مناقشه و تنش‌انگیزی در منطقه به نظر من به نفع مجموعه‌هایی است که آرامش، صلح، انسجام، مراوده و حسن همسایگی را نمی‌خواهند.

* یکسری از قدرت‌ها و عوامل آن‌ها بالاخره علاقه‌مند هستند در منطقه بین ملت‌ها شکاف، تنش و گلایه ایجاد شود، مجموعه‌هایی مانند رژیم صهیونیستی آرزو می‌کنند بین همسایگان به ویژه همسایگانی که مسلمان هستند، مناقشات و اختلافاتی صورت گیرد؛ من به برادرانمان در آن طرف مرزها توصیه‌ام این است که به حساسیت‌ها دقت کنند و ملاحظات بیشتری داشته باشند به نظر من این مسائل حل خواهد شد.

* همان‌طور که گفتم ما بر اصول و اولویت‌هایمان پایبند هستیم و تا استقرار این نظم جدید یکسری کارهای فنی باید در حوزه قوانین و مقررات صورت گیرد. هر کشوری هم قوانین و مقررات خاص خودش را دارد و اصولا باید به قوانین و مقررات هم اخترام بگذرایم.

این آذربایجان، ظاهرا به ما وفا ندارد

محسن پاک‌آیین، سفیر پیشین ایران در باکو :

* «مسئله پیش آمده این است که رانندگان ایرانی معمولا از مرز نوردوز وارد ارمنستان می‌شدند و بعد از مسیر کاپان به گوروش به سمت ایروان می‌رفتند و الان ۲۱ کیلومتر از گوروس در حاکمیت ارضی جمهوری آذربایجان قرار گرفته و این کشور معتقد است باید در این مرز اعمال حاکمیت کرده و از کامیون‌هایی که از این مرز می‌گذرند عوارض دریافت کرده و مانع از حرکت به سمت قره‌باغ شود.»

* (در واکنش به اظهارات خصمانه چند تن از نمایندگان مجلس آذربایجان): «چند نفر از نمایندگان مجلس آذربایجان معمولا این حرف‌ها را می‌زنند که این‌ها به آمریکا وابسته بوده و مردم آذربایجان هم به خوبی این افراد را می‌شناسند و موضوع دریافت پول یک بار در احزاب متبوع این افراد نیز مطرح شده است. برخی از نمایندگان هم سهوا در زمین ارمنستان بازی می‌کنند؛ چراکه این کشور هم از تنش در روابط تهران و باکو استقبال می‌کند. ترکیه هم به دلیل خصومت با ارمنستان اقدامات تحریک‌آمیزی انجام می‌دهد اما آنکارا هم بداند که باید در ایجاد استقرار ثبات در منطقه حرکت کند. این را آذربایجان بداند که رانندگان ایرانی به صورت سنتی از این منطقه عبور کرده‌اند و باید سریعا آزاد شوند؛ چراکه در غیر اینصورت ایران هم می‌تواند چنین مشکلاتی برای حمل و نقل کامیون‌های آذربایجانی ایجاد کند اما جمهوری اسلامی ایران همچنان خویشتنداری را در دستور کار قرار داده است.»

* (در خصوص ابراز نگرانی‌ها از نفوذ لابی صهیونیسم در جمهوری آذربایجان): «حضور اسرائیل در آذربایجان و منطقه آسیای میانه و قفقاز همواره وجود داشته یعنی به دلیل درگیری‌های اخیر نبوده اما یکی از سیاست‌های اسرائیل هم بزرگنمایی حضور خود برای تبلیغات داخلی و خارجی است و آذربایجان همواره در دیدارهای دوجانبه این اطمینان را داده که هیچ‌گاه اجازه تعرض به ایران از خاک آذربایجان را نخواهد داد، در نتیجه لازم است علاوه بر مراقبت از تحریکات رژیم صهیونیستی این ترفند آن‌ها را هم شناخته و بر مبنای واقعیت تصمیم گرفته شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حامیان پنجشیر کجایند

      پاسخ ها

      • فدایی ایران بزرگ

        مردم رو برق سه فاز میگیره ما رو کرم شب تاب
        اصلا شما کشور آذر بایجان طبق معاهده باید الان به ایران ملحق بشین چون قرارداد۹۹ساله بوده
        الانم از ۹۹سال گذشته

      • بدون نام

        تا نباشد چیزکی، مردم نگویند چیزها،

      • بدون نام

        لال مون گرفتن

      • بدون نام

        حالا کی چی منظورت چیه ؟

    • علیرضا

      ببین چقدر ذلیل شدیم که قورباغه هفت تیر میکشه

      پاسخ ها

      • SHAHADAT

        اذر بایجان طبق دستور اسراییل سد راه ایران شده
        دیگر برای دست رسی به ارمنستان
        امیدی نیست

      • بدون نام

        مگه چی بودیم ؟بعد هخامنشی

    • بدون نام

      بخورید حالا منتظر لفاظی عراق و سوریه و لبنان و دیگر برادران هم باشید البته انها هم هرازچند
      گاهی دم تکان دادند

    • حقگو

      یعنی ماآنقدرذلیل شدیم دهکده آذربایجان هم به مازورمیگه البته ازیکطرف حق داره ایران درظاهرباآذربایجان ولی درباطن باارمنستان بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاش در ظاهرم با ارمنستان بود چرا از دهات باکو دفاع کنه که بعد براش شاخ بشه؟

      • اردشیری

        فتنه اسرائیل است

      • بدون نام

        ایران با مداخلاتش دیگه دوستی برای خودش نذاشته.حتی داخل کشور هم دوستی نداره.

      • بدون نام

        اشتباه کردیم که به آذربایجان کمک کردیم که موجب توهم و طلب کاریشون بشه

    • بدون نام

      اینقدر خیشتندار باشید تا کار از کار بگذره

    • بدون نام

      عهدنامه ننگین ترکمن چای اعتبار 100 ساله داشت که چند سال قبل به پایان رسید.آذربایجان در حال حاضر جزء خاک ایران است.پس بچه جان آرام باش!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بزرگ جان الان آذربایجان با مدیریت صحیح و کشورداری درست میتونه ایرانو بخره!!! کجای کاری بزرگ جان

      • بدون نام

        آذربایجان باید به خاک ایران برگرده

      • بدون نام

        دقیقا

      • مجتبی

        احسن

      • بدون نام

        ببوسمد گل گفتی زدی تو خاا

    • بدون نام

      ایران نباید طرف اذربایجان رو میگرفت اینها مرام ندارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی جنبه هاپرروشدن. هنوزهم دیرنشده میتونیم برگردانیم ایران

      • بدون نام

        همین طوره

      • بدون نام

        باطن آذربایجان همین هست

      • بی نام

        اگر آذری هایی مثل شهید باکری نبودند صدام ایران را فتح می کرد ، دوستان موقع صحبت کردن مواظب کلمات باشید

    • ۶۶۶۶۶۶۵۵۵۵۵۵

      هر کی رو بدی پر رو میشه اول باید اذربایجان را ادب کرد وجوابی قاطع به اردوغان داد تا رم نکند واسرائیل هم حساب کار دستش بیاد که اینجا کشور ایرانه و بیشه شیرانه

      پاسخ ها

      • sajad

        الان ربطش به اسراییل چی بود؟

      • بدون نام

        شتر در خواب بیند پنبه دانه

    • بدون نام

      ایران نباید طرف اذربایجان رو میگرفت اینها مرام ندارن

    • بدون نام

      شایسته است مسئولان ضرب شصتی نشان بدهند و مثل همیشه سکوت ننکند

      پاسخ ها

      • بازنشسته بدبخت

        مسعولین ایران فقط برای ملت خودشان شیر است

      • بدون نام

        مشکل آزربايجان نیست اسرائیل این وسط داره نخ میده این ها هم روی پشت اون گنده میان

      • سعیدی

        از پشت گرمی اسرایل مغرور نشو نه به شما ونه هیچ کس اسرایل وفا نمی کند تجزیت می کنند همین طور اردوغان متجاوز نوبت نارودیت نزدیک است سر سپرده اسرایل

      • بدون نام

        یه مورچه ازگردن یه شیرگاز میگیره بقیه مورچه هادادمیزنن خفش کن حالاشده حکایت ماباآذربایجان

    • بدون نام

      چرا آذربایجان حق داره قره باغ را دوباره پس بگیره ولی ایران حق نداره آذربایجان رو پس بگیره؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا !!!

      • بدون نام

        بسم الله. برو پس بگیرش

    • بدون نام

      کدام از کشورهایی که رفتم سراغش هزینه کردیم بنا وفا کرد

      پاسخ ها

      • بینام

        بوسنی هرزه گوین چی شد اونهمه کمک اعزام نیرو الان کجای روابط با ماست

      • بدون نام

        ایران دستش نمک نداره اون از لبنان این از عراق و سوریه اون از بوسنی این از ترکیه و...

      • بدون نام

        اتفاقا کدام کشور رو هزینه کردیم و وفا نکرد؟

    • بدون نام

      احسنت، واقع بینی و عمل بر اساس تدبیر یعنی این

    • میثم

      آذربایجان چندی هست تاریخ قراردادش تمام شده و باید به سرزمین مادری خود یعنی ایران برگرده، علیوف و دوستانش دارن این کار رو جلوتر میندازن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین

    • بدون نام

      وقتی ایران دشمنان گنده برای خودش می تراشد وقتی به منافع ملی بی توجه است طبیعی است موچه ها هم شاخ می شوند و رژیم صهیونیستی هم بخواهد از آب گل آلود ماهی بگیرد !!!
      آیا وقت آن نرسیده که در سیاست های بین المللی مان تجدید نظر کنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ماکلاتحریم هستیم چه تصمیم بگیریم که تاتونستن تحریم کردن نه فایده نداره

    • بدون نام

      ترکیه اسرائیل آمریکا و ارمنستان. حالا یه عربستان هم می‌نوشتیم کامل میشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ارمنستان نه ، آذربایجان !!!!!

    • بدون نام

      برو کشکتو بساب . بیشتر از کوپنت حرف میزنی . اربابان شما که آمریکا و اسرائیل هستند چنین ...... نکردند که شما میکنید. اصلا شما کجای کره زمین هستین نمیبینمتون.

    • سلطان

      آذربایجان دست قطع شده ایران است باید دست به بدن جراحی شود

    • ایرانی

      به امید روزی که آذربایجان به آغوش وطن عزیزمون ایران برگرده ....

      پاسخ ها

      • شهروند

        امیدوارم چنین روزی نرسه. شما دوست داری مردم جمهوری آذربایجان مثل خودمون بدبخت بشن؟؟؟

    • بدون نام

      اردوغان این بیچاره را هوایی کرده هردو در فکر امپراطوری هستند .

      پاسخ ها

      • a h

        به هر کشوری کمک کردیم اخرش همین شد مگه چند وقت پبش نبود تو اربیل عراق جلسه تشکیل دادن تا با اسراییل ارتباط برقرار کنن

    • علی

      همه کشورهای همسایه دارن زیر پاتون رو خالی می‌کنند.. هوای مردم ایران رو داشته باشید که اون هاهم زیر پاتون رو خالی نکنند!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نخیر

    • بهاره

      مردم واسه حمایتتون

    • بدون نام

      کاش میشد بریم باکو زندگی کنیم خوشبحالشون

    • بدون نام

      لابی های صهیونیست .

    • بدون نام

      از بس که عزت داریم آذربایجان هم واسه ما دم دراورده

    • حسین

      دنبال یه جنگ میگرده

    • بدون نام

      این هم باید یه جوری سر جای خودش بشونیم کثافت فکر می کنه ترکیه و اسرائیل کیه

    • بدون نام

      ازربایجان قلت زیادی کرده نمک به حروم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        املا فعلا یاد بگیر کافی هست واست

    • بدون نام

      ایران به هیچ یک از همسایگان خود نباید اعتماد کند چون همه انها زیر پرچم امریکا و اسرائیل هستند وبا این دعوای لفظی میخواهند ایران را سر گرم کنند تا جنگی داخلی به پا کنند مسئو لین باید هوشیار باشند

    • بدون نام

      فعلا که دنیا باهامون سر جنگ داره.فقط آذربایجان نیست.

    • نقی

      عاقبت سیاست خارجی منفعل جمهوری اسلامی ایران همینه

    • بدون نام

      اینم آخرعاقبت خوبی کردن به کس وناکس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا چه خوبی کردیم .سلاح و سوخت مفت فرستادیم ارمنستان که اون هم نابود شد

      • بدون نام

        خوبیت تو سرت بخوره

    • بدون نام

      طرف میگه ایران روتجزیه میکنیم اونوقت شما ازحسن همجواری صحبت میکنید!؟
      فقط بلیدپاروی پابندازین؟عزت ملی کجاست که آذربایجان داره رسما تهدیدمیکنه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونامارومیشناسن

    • بدون نام

      دست و پای هرکسی که چشم طمع داره به خاک ایران،به مولا علی تمام کشورش را با دستور اقا با خاک یکسان میکنیم،لعنت بر نفوذیا که اقتصاد کشور و معیشت مردم فلک کردند،والا همچه کشورهایی که نامی ندارند الان برا ما زبون باز کردند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قبلیا رو با خاک یکسان کردی کافیه. یه مقدار به خودت استراحت بده خخخخ

    • ایرانی

      این نتیجه ی پررو کردن این لعنتی هاست

    • محمد اسمعیل زاده

      اینها فکر می کنند که ایران هم مثله ارمنستان است ؟

    • بدون نام

      علی اف هوس کرده کله پا شه وما بقی آذربایجان هم به میهن اصلیش ایران برگرده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ماشالله پهلوون فقط بپا شصت پات نره توی چشمت

    • پیرمرد پرسپولیسی

      هیچوقت ایران وایرانی روتهدید نکنید ،ایران ارمنستان نیست ،دست از تهدید وعربده کشی بردارید وگرنه درعمل مشخص خواهد شد که کدام کشور از روی نقشه ی جهانی حذف می شود ،شما هنوز هم استان کوچکی از ایران بزرگ هستید .

    • خودمم

      جانیم آذربایجان.

    • بدون نام

      باید طرف ارمنستان را می گرفتید در جنگ
      اشتباه بزرگی کردید

    • بدون نام

      چند رزمایش دقیق در مرز انجام دهیم، آنوقت آذربایجان را برگردانیم به خاک میهن عزیزمان، این خاک از آن ما بوده، نترسید خدا با ما است.

    • بدون نام

      مگه دروغ گفته مگه ایران از کامیونهای اونا عوارض نمیگیره؟

    • بدون نام

      هواپیمایه اتش نشان زودتر به ترکیه بفرستد

    • بدون نام

      چرا ایران همیشه حق رو بخودش میده و گفتار همسایگان رو تهدید حساب میکنه مواظب رفتار و گفتار مان باشیم

    • علی

      ترکمن چای به آذربایجان ربط داره؟

    • بدون نام

      آذربایجان باید به وطن برگرده.ایران خویشتن داری رو کنار بذاره.

    • بدون نام

      این ملاحظه گری و بی تدبیری پدر ایران را دراورده درمورد اذربایجان. بحرین. افقانستان. ترکیه. امارات.وغیره

    • بدون نام

      الهام مرگش تزدیک است خودش مرگش جلومیندازه

    • غروب

      تعجب آور است ایران با آمریکا و متحدانش می جنگد و آمریکا را به نابودی تهدید میکند ولی از باکو نیم وجبی میترسد حتما جنگ با آمریکای جهانخوار نمایشی و عوام فریبی است

    • مهدی

      واقعآ که خیلی پررو شدن

    • خورزو خان

      خویشتن داری تا کی.؟! وقتی همه حیثیتتان به باد رفت می خواید بیدار شوید. آذربایجان جزء خاک ایران است و باید به ایران ملحق شود. وقتی چیزی نمیگید این طور رودار میشن

    • بدون نام

      مشکل تامل با هیچ کشور آزاده جهان نداریم کشورهای دوست وهم پیمان ایران چند تا هستند از تعداد انگشتان دست کمتره

    • بدون نام

      خدا نکنه یه روز نیروی نظامی ایران به دید دشمن نگاهتون بکنه یه لحظه هم ارامش ندارین

    • بدون نام

      تورابه جان مادرت علی آف لقمه گنده ترازدهنت برندارخفه میشی

    • اردشیری

      شک نکنید امریکا و اسرائیل در اختلاف افکنی بین ایران و برادرمان آذربایجان دست دارند فتنه را بایستی کور کرد از صدور انقلاب می ترسند

    • بدون نام

      بهتره چنتا موشک نوش جان کنن

    • بدون نام

      دیروز تو جاده دیدم نیرو و توپ و تانک به سمت مرز می رفت

    • ساشا

      کی به ما وفا داره ؟

    • ناشناس

      خوب میکنه عوارض میگیره دستش درد نکنه شما کدوم راهتون برای مردم خودتون بدون عوارض هست هر روز ساوه عوارض میدم

    • ایرانی

      اذربایجان مال ایرانه مسئولین ومردم باید هرچه زودترآذربایجان رابرپیکرایران برگردانند

    • بدون نام

      باید به همین آذربایجان حمله کرد تا بفهمن که معنی اینکه پرچم ترک به ایران میزنیم یعنی چی

    • نهی

      نباید فراموش کنند که آذربایجان جز ایران بوده و به زور سرنيزه شوروی سابق از ایران جدا شده رئیس جمهوری این کشور فراموش نکند نمی‌تواند با ایران به واسطه دسیسه اسرائیل و ترکیه برخورد کند والا زیر پای ایران مقتدر زیر پای سپاه و ارتش قدرتمند در خاورمیانه له می‌شود و آن خوشی حال را فراموش خواهد کرد

    • اف،ام

      ماایرانیها‌مادر‌زاد‌خوش‌قلب‌وساده‌دل‌هستیم‌اگر‌اون‌زمان‌به‌علی‌اوف‌‌پدر‌کمک‌نمیکردیم‌‌ومیذاشتیم‌ارمنستان‌‌کار‌خودش‌انجام‌بده‌یا‌اردوغان‌از‌کودتا‌نجات‌نمیدادیم‌باین‌شکل‌شمشیر‌از‌رو‌نمی‌بستن

    • بدون نام

      قبل از اینکه آذربایجان را بگیرید یه فکری به حال هشتاد میلیون گرسنه بکنید

    • بدون نام

      اذربایجان کجابود بگیریدش مال ایران

    • بدون نام

      کمک و حمایت از ملتها

    • ف

      ایران برابر عهد نامه ترکمانچای باتوجه به پایان مدت عهدنامه از طریق سازمان ملل درخواست باز پس گیری نماید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج