جاباما
۱۱۶۴۳۱۷
۵۰۲۴
۵۰۲۴
پ

«انتخابات تناسبی» دستور کار جدید مجلس

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان اینکه مجلس به دنبال تصویب قانون جدیدی به نام «انتخابات تناسبی» است

شفقنا: عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان اینکه مجلس به دنبال تصویب قانون جدیدی به نام «انتخابات تناسبی» است، اظهار کرد: این طرح امضای تعداد زیاد از نمایندگان را دریافت کرده و به کمیسیون شوراها ارائه شده است که اگر تصویب شود، آینده برای پارلمان بهتر خواهد شد.

محمد حسن آصفری در گفت و گو با ما در خصوص اصلاح قانون انتخابات گفت: قرار است قانونی جدیدی به نام «انتخابات تناسبی» در مجلس تصویب شود که این طرح برای همه احزاب و گروه‌ها سهمی را برای حضور در مجلس نظر می گیرد؛ به عبارت دیگر پارلمان، عدالت محور خواهد شد و با تصویب این طرح، از یکدست شدن مجلس جلوگیری خواهیم کرد.

او در ادامه افزود: وقتی مجلس تک صدا باشد نمی‌توان به درستی فهمید که مشکلات جامعه چیست؛ لذا این طرح در دستور کار کمیسیون قرار دارد که امضای تعداد زیادی از نمایندگان را دریافت کرده و به کمیسیون شوراها ارائه شده است که اگر تصویب شود، آینده برای پارلمان بهتر خواهد شد.

آصفری در خصوص اصلاح قانون انتخابات که در دستور کار مجلس قرار داشت، اظهار کرد: در خصوص این طرح قرار است مجموعه‌های مختلف قانونگذاری تصمیم گیری کنند اما ما در مجلس به دنبال تناسبی کردن انتخابات هستیم و معتقدیم در مجلس باید ایده‌های مختلفی وجود داشته باشد تا به سمت تصمیم گیری بهتر حرکت کند؛ البته می توان مواد مهم این دو طرح را با هم یکی کرد و در قالب انتخابات تناسبی در مجلس تصویب شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس با اشاره به لزوم تقویت احزاب اظهار کرد: ما در این طرح برای احزاب نقشی قائل شدیم و با تصویب آن، نماینده می تواند به صورت شفاف اعلام کند که در کدام حزب قرار دارد و این طرح در راستای شفاف سازی هم قدم برمی دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج