۱۱۶۴۳۶۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

وانگ ئی: از طالبان انتظار حکومتی فراگیر داریم

وزیر خارجه چین در دیدار با هیئت طالبان بر لزوم تلاش این گروه برای وحدت جامعه افغانستان تاکید کرد و همزمان از جامعه بین الملل هم خواست که کمک های خود را از این کشور دریغ نکند.

خبرگزاری مهر: وزیر خارجه چین در دیدار با هیئت طالبان بر لزوم تلاش این گروه برای وحدت جامعه افغانستان تاکید کرد و همزمان از جامعه بین الملل هم خواست که کمک های خود را از این کشور دریغ نکند.

به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه چین می گوید «وانگ ئی» وزیر خارجه این کشور که برای دیدار با نمایندگان طالبان، سفری دو روزه به «دوحه» قطر داشت، از این گروه خواسته است که با صداقت از حقوق زنان و کودکان افغان دفاع کند و در عین حال، از جامعه بین الملل هم خواسته که به افغانستان برای غلبه بر مشکلات پیش رو کمک کند.

وی در ادامه افزود: از طالبان انتظار داریم که فراگیر بودن (حکومت خود) را نشان دهد و همه اقوام و احزاب افغانستان را در راستای همکاری برای بازسازی کشور متحد کند و در رابطه با همسایگان نیز سیاست حسن همجواری را رعایت کند.

جامعه بین الملل از همان ابتدا، فراگیر بودن و رعایت حقوق زنان را از پیش شرط های پذیرش حکومت طالبان عنوان کرد حال آنکه این گروه به رغم اعمال برخی تغییرات، تا تحقق کامل این شروط، فاصله زیادی دارد.

چین بعد از تسلط طالبان بر افغانستان، همچنان به مأموریت سفارت خود در کابل ادامه می دهد و می گوید به سیاست احترام به تمامیت ارضی افغانستان و کمک به برقراری ثبات در این کشور پایبند است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج