جاباما
۱۱۶۴۶۸۸
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

بولسونارو عمدا مردمش را به کرونا مبتلا کرد!

رئیس جمهور پوپولیست و جنجالی برزیل به دلیل سیاست های غلط در مبارزه با کرونا به «جنایت علیه بشریت» متهم شد.

جماران: یکی از کمیته‌های سنای برزیل روز سه‌شنبه گزارشی را تایید کرد که در آن علیه «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور این کشور اتهاماتی از جمله «جنایات علیه بشریت» به دلیل سیاست‌هایش در مقابله با همه‌گیری کووید۱۹ مطرح شده بود.

هفت تن از ۱۱ سناتور عضو این کمیته به تأیید متنی رای دادند که هفته گذشته پس از یک تحقیق شش ماهه درباره واکنش دولت به همه‌گیری ویروس کرونا تهیه شده بود و علاوه بر متهم کردن بولسونارو، خواستار صدور کیفرخواست علیه ۷۷ نفر دیگر از جمله چند وزیر و سه تن از فرزندان او شده بود.

این گزارش ۱۲۰۰ صفحه‌ای از دادگاه عالی برزیل می‌خواهد که دسترسی رهبر راست افراطی به حساب‌هایش در شبکه‌های اجتماعی یوتیوب، توییتر، فیس‌بوک و اینستاگرام را به دلیل ادعاهای نادرستش درباره مرتبط بودن واکسن‌های کووید۱۹ با بیماری ایدز مسدود کند.گزارش اعلام می‌کند که بولسونارو در تلاشی فاجعه‌بار برای دستیابی به مصونیت گله‌ای در مقابل ویروس کرونا، عمداً برزیلی‌ها را در معرض «عفونت انبوه» قرار داده است.

بر این اساس، تهیه کنندگان گزارش می‌خواهند که رئیس‌جمهور به دلیل ارتکاب ۹ جنایت مربوط به کم‌اهمیت جلوه دادن خطرات بیماری کووید۱۹ و نادیده گرفتن توصیه‌های کارشناسان در مورد مهار آن، تحت پیگرد قرار بگیرد. برخی از این جرایم عبارتند از: جنایت علیه بشریت، تحریک و شارلاتانیسم.

پیامدهای تایید گزارش از سوی کمیته سنا

این کمیته سنا بطور مستقل قدرت طرح اتهام علیه رئیس جمهور برزیل را ندارد و بعید است که دادستان کل یا رئیس مجلس نمایندگان برزیل که هر دو از متحدان بولسونارو هستند نیز پرونده‌ای کیفری علیه او باز کنند یا خواستار استیضاح او شوند.

با این وجود تایید این گزارش، ضربه دیگری برای موقعیت سیاسی بولسونارو است که هم اکنون نیز از پایین‌ترین میزان محبوبیت برخوردار است و نظرسنجی‌ها از شکست احتمالی او در انتخابات سال آینده در مقابل رئیس جمهور چپگرای پیشین، لولا داسیلوا حکایت دارد.تایید اتهام «جنایات علیه بشریت» همچنین باعث می‌شود که از لحاظ نظری، طرح این پرونده در دادگاه کیفری بین‌المللی مستقر در لاهه ممکن شود.

برزیل در حال حاضر پس از ایالات متحده بیشترین شمار مرگ و میر ناشی از گسترش ویروس کرونا در جهان را به ثبت رسانده است. تا کنون بیش از ۶۰۶ هزار و ۲۰۰ نفر از جمعیت ۲۱۴ میلیون نفری این کشور در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

ادعای ارتباط میان واکسیناسیون علیه کرونا و بیماری ایدز

در این سند همچنین از دادگاه عالی خواسته شده تا از بولسونارو بخواهند در جریان یک سخنرانی در تلویزیونی ملی «هر گونه ارتباط بین واکسیناسیون علیه ویروس کرونا و ابتلا به ایدز را رد کند»؛ در غیر این صورت با جریمه ۹ هزار دلاری به ازای هر روز شکست در انجام وظایفش برای کنترل این بیماری روبرو شود.بولسونارو ادعای جنجالی درباره ارتباط میان واکسیناسیون در مقابل کووید۱۹ با بیماری ایدز را پنج‌شنبه گذشته در جریان سخنرانی هفتگی خود مطرح کرده بود.

او در این سخنانی که بطور زنده در شبکه‌های اجتماعی نیز پخش شد، ادعا کرد که بر اساس «گزارش‌های رسمی» دولت انگلیس، افرادی که به طور کامل در برابر کووید۱۹ واکسینه شده‌اند، خیلی سریع‌تر از حد انتظار دچار سندرم نقص ایمنی بدن می‌شوند.

فیسبوک این ویدئو را به دلیل نقض سیاست‌های خود در زمینه انتشار اطلاعات نادرست حذف کرد. یوتیوب نیز علاوه بر مسدود کردن ویدئوی این سخنرانی، روز دوشنبه حساب بولسونارو را به مدت یک هفته به حالت تعلیق در آورد.
ژائیر بولسونارو نیز مانند دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، برای جذب طرفدارانش به شدت به شبکه‌های اجتماعی وابسته است.

شمار قربانیان در جهان به ۵ میلیون نفر نزدیک شد

ویروس کرونا همچنان در حال گرفتن جان هزاران نفر در روز است و تا کنون جان 4میلیون و 960 نفر را در سراسر گرفته است. این در حالی است که تعداد مبتلایان در جهان نیز به 245 میلیون نفر رسید.
آمریکا با ۷۳۹ هزار مورد فوتی و بیش از ۴۵ میلیون مبتلا،برزیل با بیش از ۶۰۶ مورد فوتی و ۲۲ میلیون مبتلا و هند با بیش از ۴۵۵ مورد فوتی و ۳۴ میلیون مبتلا در رتبه های اول تا سوم قرار دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج