جاباما
۱۱۶۴۶۸۹
۲ نظر
۵۰۱۲
۲ نظر
۵۰۱۲
پ

امیرعبداللهیان:

آمریکا مسئولیت فجایع افغانستان را بپذیرد

وزیر امورخارجه کشورمان گفت: مشکلات امروز افغانستان ناشی از دخالت دولت‌های بیگانه است. آمریکا باید مسئولیت خود را در قبال فجایعی که در افغانستان به بار آورده بپذیرد.

خبرگزاری مهر: وزیر امورخارجه کشورمان گفت: مشکلات امروز افغانستان ناشی از دخالت دولت‌های بیگانه است. آمریکا باید مسئولیت خود را در قبال فجایعی که در افغانستان به بار آورده بپذیرد.

نشست وزرای امور خارجه همسایه افغانستان صبح روز چهارشنبه ( ۵ آبان) در محل وزارت امور خارجه کشورمان آغاز شد.

در ابتدای این نشست حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان حاضر در این نشست گفت: در این نشست به بررسی وضعیت جدید در افغانستان می‌پردازیم.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم که بتوانیم با صدای واحد، پیام مشترک را هم به جامعه جهانی هم به کشورهای منطقه و هم به داخل افغانستان ارسال کنیم.

مسئولیت امنیت شهروندان افغانستانی و مرزها با هیئت حاکمه سرپرستی در کابل است

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: از تشکیل دولت فراگیر در افغانستان حمایت می‌کنیم؛ در این رابطه باید تاکید کنیم که مسئولیت امنیت شهروندان افغانستانی و مرزها این کشور با همسایگان در درجه اول با هیئت حاکمه سرپرستی در کابل است.

وی ادامه داد: همگان باید برای برون رفت افغانستان از بحران موجود کمک کنیم. احترام به حاکمیت، حفظ تمامیت ارضی و عدم دخالت در امور دیگران، جزو اصول اساسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: برون‌رفت از بحران امروز در افغانستان نیاز به انسجام داخلی و به کارگیری همه ظرفیت‌ها و بهره‌گیری از استعدادهای کشورهای همسایه است.

وی تصریح کرد: اما معتقدیم در وهله اول باید همه همسایگان به موازات آن جامعه جهانی توجه ویژه‌ای به وضعیت سیاسی، وضعیت انسانی، وضعیت گسترش تروریسم، وضعیت قاچاق مواد مخدر، وضعیت رعایت حقوق بشر و زنان در شرایط کنونی افغانستان داشته باشند.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: بسیاری از مشکلات فعلی افغانستان ریشه در مداخلات خارجی دارد و آمریکا باید مسئولیت خود را در قبال فجایعی که در دو دهه گذشته در افغانستان به بار آورده است، بپذیرد.

وی اضافه کرد: آمریکا باید برای برون رفت ملت بزرگ افغانستان و کاهش دردها و آلام پیش روی مردم این کشور اقدامات جدی در کنار تلاش‌هایی که جامعه جهانی به عمل می‌آورد، داشته باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: خروج آمریکا از افغانستان نتیجه مجاهدت مردم بزرگ افغانستان است.

وی ادامه داد: در جلسه امروز ما خدمت جناب آقای دکتر مخبر معاون اول محترم ریاست جمهوری هستیم، در آخرین دقایق برای اولویت دیگری که برای آقای رئیسی پیش آمد، علی رغم علاقمندی و تمایلی که به حضور در افتتاحیه این مراسم داشتند، این مهم بر عهده برادر عزیزمان جناب آقای دکتر مخبر گذاشته شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فکر کشور خومان باش به ما چه ربطی داره گیریم آمریکا پذیرفت ما چیکار کنیم با این همه بدبختی؟؟؟

    • بدون نام

      تا حالا کی و کجا مسئولیت پذیرفته ؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج