۱۱۶۶۱۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

شبکه‌های جدید تلویزیونی مثل پیتزا می‌مانند!

محسن افشانی گفت: شبکه‌های تازه تاسیس مثل پیتزایی می‌مانند که به جای اینکه شش قسمتش کنند به ۱۰ - ۱۲ قسمت تبدیلش می‌کنند. وقتی بودجه اضافه نمی‌شود، تولیدی صورت نمی‌گیرد و کارهای تکراری پخش می‌کنند که به درد نمی‌خورد.

خبرگزاری ایسنا: محسن افشانی علت ضعف فیلم‌های تلویزیونی را فیلمنامه و کمبود بودجه می‌داند و می‌گوید: فیلمنامه‌های خیلی خوب در تلویزیون خریدار ندارد و تلویزیون برای یک فیلمنامه خوب نمی‌آید ۲۰، ۳۰ میلیون هزینه کند.

وی که چندی پیش در سریال تلویزیونی «خط» شبکه سه بازی کرده است، در ادامه مطلب بالا بیان کرد: با چهار - پنج میلیون تومان، نمی‌توان توقع یک فیلمنامه خوب از یک فیلمنامه‌نویس خیلی خوب داشت. مطمئنا آنچه که در حد دست‌نویس و چرک‌نویس یک فیلمنامه‌نویس خوب بوده با این رقم‌ها جابه‌جا می‌شود.

وی افزود: اگر از بودجه هم صرف نظر کنیم یکسری از چارچوب‌ها و محدودیت‌هایی که جزو خط قرمزهای تلویزیون است وقتی در کار اعمال می‌شود، آن اطمینانی را که باید به بیننده بدهد از او می‌گیرد؛ درست است که ما در یک کشور اسلامی زندگی می‌کنیم و باید نوع سینما داری‌مان هم طوری باشد که حجاب خانم‌ها حفظ شود و از این قبیل موارد، اما برخی موارد آزاردهنده است.

این بازیگر اظهار کرد: اینکه مثلا تصویر یکسری از برندها را می‌پوشانند توهین به مخاطب است. زمانی که خودم فیلمی را می‌بینم که روی آرم ماشین در آن گرفته شده حس می‌کنم به من توهین می‌شود. اینها آزاردهنده است و فاصله‌ی بین تولیدات سینما و تلویزیون را زیاد می‌کند؛ مخاطب شش هزار تومان پول بلیت سینما می‌دهد ولی می‌رود فیلمی را می‌بیند که شسته و رفته و شیک است یعنی فیلمی را می‌بیند که برایش قابل باور است نه اینکه یک فضایی را در خانه ببیند که یکسری لفظ‌ها نباید به عنوان دیالوگ مطرح شود در صورتی که در محاوره‌ و اجتماع اینگونه لفظ‌ها را می‌شنویم، درست است که ما باید ادب و احترام را نشان دهیم اما در برخی جاها باید شخصیت قابل باور باشد، یا نوع ارتباط بین جوانان و حتی آکساسوار و لوازمی که ما در کار می‌بینیم پایین‌تر از سطحی است که توقع می‌رود.

شبکه‌های جدید تلویزیونی مثل پیتزا می‌مانند!

افشانی خاطرنشان کرد: من خودم در دو - سه سال اخیر به کارگردانی و تهیه‌کنندگی روی آوردم چرا که وقتی می‌بینم دیدی که من برای ساختن دارم با چارچوب‌های تلویزیون منافات دارد ترجیح می‌دهم در شبکه نمایش خانگی کار کنم تا در تلویزیون، چون در شبکه نمایش خانگی دست من بازتر است و کسی به عنوان ناظر کیفی وجود ندارد.

وی همچنین با اشاره به مشکل بودجه‌ی تلویزیون در سال گذشته عنوان کرد: کمبود بودجه و بودجه‌ی ناسالمی که به آثار تزریق می‌شود مریضی به وجود آورده، یعنی باعث شده فضای بی‌اطمینانی به وجود آید که وقتی یک بازیگر می‌خواهد برای بازی در اثری قرارداد ببندند اول می‌گوید پول من را کی می‌دهید و آیا به موقع پرداخت می‌کنید؟ زمانی که قسط عقب می‌افتد خیلی از کارها لنگ می‌ماند ما الان پروژه‌های زیادی را سراغ داریم که به خاطر نبود بودجه تولیدشان متوقف شده است. حیف است، کلی برای ساخت این آثار هزینه می‌شود. اگر بودجه وارد سیستم شود و به وقتش تزریق شود مطمئنا مشکلات را حل می‌کند.

این بازیگر درباره‌ی لزوم ایجاد شبکه‌های تازه تاسیس نیز گفت: به لحاظ سرگرم‌کردن مخاطب خاص یعنی مخاطبی که برای تلویزیون خیلی وقت می‌گذارد خوب است اما در کل هیچ فایده‌ای ندارد و فقط سهم شبکه‌های دیگر را می‌گیرند.

او معتقد است: شبکه‌های تازه تاسیس مثل پیتزایی می‌مانند که به جای اینکه شش قسمتش کنند به ۱۰ - ۱۲ قسمت تبدیلش می‌کنند. وقتی بودجه اضافه نمی‌شود، تولیدی صورت نمی‌گیرد و کارهای تکراری پخش می‌کنند که به درد نمی‌خورد.

افشانی که مدتی هم به عنوان مجری مقابل دوربین تلویزیون رفته است، در این‌باره توضیح داد: در حال حاضر دو سال است که اجرا نمی‌کنم، فضای بازیگری با فضای اجرا خیلی متفاوت است، من هنوز هم اجرا را دوست دارم اما وقتی با بازیگری‌ام همزمان می‌شود یکدیگر را تحت تأثیر قرار می‌دهند، چه در کار خودم و چه از دید مردم.

او افزود: فکر نمی‌کنم که دیگر مایل باشم برنامه‌ درازمدتی مثل «نیم‌رخ» یا «دورخیز» را اجرا کنم اما اگر ویژه برنامه و کم قسمت باشد برای اجرا مقابل دوربین می‌روم. مانند ویژه برنامه‌ی دهه فجر سال ۸۸ که به مدت ۱۰ شب به روی آنتن رفت.

افشانی در پاسخ به این پرسش ایسنا مبنی بر اینکه آیا تلویزیون از مجریان خود حمایت می‌کند؟ گفت: الان را نمی‌دانم اما آن زمانی که من اجرا می‌کردم خیلی اذیت می‌شدیم و همیشه این استرس را داشتیم که الان که از آنتن پایین می‌آییم باید جواب پس دهیم از تهیه‌کننده گرفته تا مدیر شبکه، یا بعضی وقت‌ها که مهمان برنامه موضوعی را بیان می‌کرد بیشتر از چشم مجری می‌دیدند و می‌گفتند روی صحبت به سمتی کشیده شده که تو به عنوان مجری باید این قضیه را تلطیف کنی، آن زمان واقعا اذیت می‌شدیم.

محسن افشانی که در سریال‌هایی چون «ترانه مادری»، « پنجره»، «ستاره‌های سربی»، «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد»، « شوق پرواز» و ... بازی کرده و برنامه‌هایی چون « آستانه»، « ما دو تا»، «سلام بهار»، « ماه محبوب»، « دورخیز» و ... را نیز اجرا کرده است. او در سمت کارگردانی و تهیه‌کنندگی نیز چهار اثر برای شبکه نمایش خانگی ساخته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج