۱۱۶۷۳۵۰
۳۱۹۷۱
۳۱۹۷۱
پ

محتوای حمایت‌شده

عمل جراحی پلک بالا و پایین (بلفاروپلاستی) چگونه است؟ + عکس

جراحی پلک بالا و پایین یا جراحی بلفاروپلاستی برای درمان افتادگی پلک که به علل متفاوتی اتفاق می افتد را برطرف می کند. جراح پلاستیک با برش داخلی پلک پوست و چربی اضافه را حذف و موجب درشت تر شدن چشم ها خواهد شد.

برترین‌ها: آیا با جراحی پلک بالا و پایین آشنایی دارید؟ آیا از افتادگی پلک‌های خود و یا بالا آمدن پلک پایینی رنج می‌برید؟ دنیای امروز، عصر بی نظیر تکنولوژی و پیشرفت است که قطعا با مرور زمان نیز این رشد بیشتر و بهتر خواهد بود. در زمینه پزشکی و جراحی زیبایی در طول سال‌های اخیر با عالی‌ترین روش‌های روز دنیا مواجه شده ایم که قدرت خارق العاده‌ای داشتند. چشم‌ها عضو مهمی از صورت هستند که زیبایی آن‌ها در شکوه و جذابیت شما نقش مهمی دارد. حال تصور کنید که این چشم‌ها زیبایی خود را در اثر افتادگی یا بالا آمدگی از دست دهند، قطعا تاثیرات منفی به همراه دارد. اما با روش جراحی پلک بالا و پایین دیگر نگران کاهش زیباییتان نباشید. در ادامه توضیحات بیشتری را در رابطه با بلفاروپلاستی ارائه می‌دهیم.

عمل جراحی پلک بالا و پایین (بلفاروپلاستی) چگونه است؟ + عکس

عمل جراحی پلک بالا و پایین (بلفاروپلاستی) چگونه است؟ + عکس

برای مشاوره و اطلاع از قیمت جراحی پلک توسط دکتر هوتن علوی همین حالا تماس بگیرید.

۰۹۳۵۹۶۰۷۷۷۵

جراحی پلک بالا و پایین (بلفاروپلاستی) چیست؟

افتادگی و پف کردگی پلک بالا، پوست اضافه و پف پلک پایین، همه جزو مشکلات پلک بالایی و پایینی چشم محسوب و باعث کاهش زیبایی و پیرتر نشان دادن افراد می‌شوند. روش جراحی پلک بالا و پایین که با نام بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین نیز شناخته می شود، عملی برای رفع این مشکلات پلک چشم است. این جراحی می‌تواند، نیاز‌ها و مشکلات مختلف پلکی مانند پف‌کردگی مزمن پلک‌، افتادگی پلک، پف زیر چشم و ... را اصلاح و زیبایی را به چشمان و صورت شما بازگرداند.

به طور کلی در جراحی پلک بالا و پایین؛ افتادگی پلک، عضلات پلک و تاندون‌های پلک بالا که مسئول بالا نگه داشتن پلک هستند، سفت می‌شوند تا مشکل برطرف شود و لیفت چشم انجام شود. بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین، بهترین و پیشرفته‌ترین روشی است که چشمان شما را با رفع مشکلات پلکی زیباتر می‌کند و قطعا این زیبایی در روحیه شما نیز تاثیر خوبی خواهد داشت.

عمل جراحی پلک بالا و پایین (بلفاروپلاستی) چگونه است؟ + عکس

نمونه‌های بیشتر را از اینستاگرام ببینید.

drhootanalavi@

عمل جراحی پلک بالا و پایین (بلفاروپلاستی) چگونه است؟ + عکس

انواع جراحی های زیبایی (بلفاروپلاستی) پلک بالا و پایین

برای آشنایی با عمل جراحی پلک بالا و پایین (بلفاروپلاستی) بهتر است انواع مختلف این جراحی را بشناسید. در ادامه به معرفی برخی از انواع جراحی های زیبایی (بلفاروپلاستی) پلک می‌پردازیم و با ایم جراحی بیشتر آشنا می‌شویم:

جراحی پلک پایین

یکی از انواع جراحی های زیبایی چشم، مربوط به جراحی پلک پایین یا پلک تحتانی است. در این روش جراح با استفاده برش و حذف بخش های اضافه چین و چروک‌های اطراف پلک پایین را از بین می‌برد و همچنین پف زیر چشم را درمان می‌کند.

عمل جراحی پلک بالا و پایین (بلفاروپلاستی) چگونه است؟ + عکس

جراحی پلک بالا

جراحی پلک بالا نیز یکی دیگر از انواع جراحی‌های بلفاروپلاستی است که بر روی مشکلات پلک بالا تمرکز دارد. از آنجایی که پلک بالا معمولا دچار افتادگی می‌شود، این جراحی روش مناسبی برای از بین بردن افتادگی پلک است. رفع این افتادگی با استفاده از جراحی پلک بالا مشکلات بینایی و ظاهری بیمار را به شکل کامل از بین می‌برد.

عمل جراحی پلک بالا و پایین (بلفاروپلاستی) چگونه است؟ + عکسعمل جراحی پلک بالا و پایین (بلفاروپلاستی) چگونه است؟ + عکس

جراحی پف پلک پایین و بالا

در جراحی پف پلک، پوست هلالی و توده‌های چربی که زیر آن قرار دارند برداشته میشوند. در حین عمل پف چشم برش کوچکی روی پوست اطراف چشم ایجاد می کنند و در مرحله بعد چربی اضافه و پوست برجسته شده زیر چشم را بر می دارند.

محل برش در هنگام جراحی پف پلک باید روی پلک و روی خطوط طبیعی صورت ایجاد گردد. در خیلی از مواقع برای رفع پف زیر چشم نیاز است که در هر دو پلک پایین و بالا برش ایجاد شود.

مزایای جراحی زیبایی پلک بالا و پایین (بلفاروپلاستی)

برای بیان مزایای جراحی بلفاروپلایتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از بین رفتن افتادگی پوست پلک بالا
  • از بین رفتن پف کردگی بالا یا پایین چشم
  • رفع افتادگی پلک در برابر میدان دید
  • از بین رفتن انباشتگی بیش از حد چربی در پلک
  • رفع پوست اضافی و چروک ظریف پلک پایین

اقدامات لازم قبل از جراحی پلک بالا و پایین چشم

اقدامات لازم برای قبل از جراحی پلک چشم عبارتند از:

  • بیماران باید حداقل به مدت 2 هفته قبل از جراحی پلک از مصرف سیگار و از 48 ساعت قبل، از آشامیدن الکل خودداری کنند.
  • باید تا مدتی از خوردن داروهایی مانند پروفن که باعث رقیق شدن خون می شود پرهیز کنید.
  • اگر بیماری خاصی دارند باید به پزشک خود اطلاع دهند.
  • اگر بیمار از داروی خاصی به مدت طولانی استفاده می کند باید پزشک خود را در جریان قرار دهد.
  • هنگام مراجعه به کلینیک جهت انجام عمل پلک بهتر است بیمار هیچ گونه آرایشی نداشته باشد.

جراحی پلک بالا و پایین (بلفاروپلاستی) چگونه انجام می شود؟

شاید برای شما نیز سوال باشد که هریک از انواع روش‌های بلفاروپلاستی با روش‌های خاصی انجام می‌شود. برای آشنایی با چگونگی انجام این جراحی‌ها در ادامه به مطالب زیر توجه داشته باشید:

فرآیند جراحی پلک بالا

برای از بین بردن افتادگی پلک بالا، جراح متخصص ابتدا با استفاده از بی حسی موضعی پلک بالا را بی حس می‌کند. بعد از اعمال بی حسی یک برش در طول خطوط طبیعی برای بیمار ایجاد می شود و از آن جا پوست از بافت زیرین جدا شده و چربی به همراه پوست اضافی برداشته می شود. پس از تخلیه چربی، محل برش بخیه خورده و پانسمان می‌شود.

فرآیند جراحی پلک پایین

برای انجام جراحی پلک پایین جراح بعد از اعمال بی حسی ابتدا برشی در طول پلک پایین ایجاد می‌کند. بعد از ایجاد برش قسمت اضافی از پلک حذف شده و برش‌ها بخیه می‌خورند و جراحی به پایان می‌رسد. 

فرآیند عمل پف پلک

 در این عمل پزشک بخشی از پوست زیر چشم را بریده، بافت اضافه را خارج می‌کند و در صورت نیاز پوست اضافه را برمی‌دارد.البته باید توجه داشته باشید این جراحی با روش‌های نوین دیگری نیز انجام می‌شود که در روش جدیدتر این برش در داخل چشم و در قسمت ملتحمه داده می‌شود که باعث می‌شود جای زخم و عوارض کمتری به جا بماند

مراقبت‌های بعد از جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین چشم

نکات مراقبتی بعد از جراحی پلک چشم عبارتند از:

  • پس از عمل زیبایی پلک پدهایی بر روی پلک قرار می گیرند که بیماران باید هر 24 ساعت یک بار این پد ها را تعویض کنند.
  • بالاتر قرار دادن سر از قفسه سینه در هنگام استراحت
  • استفاده از کیسه‌ی یخ روی چشمان برای کاهش درد و تورم در روز اول
  • استفاده از قطره‌های چشمی تجویز شده توسط پزشک و جراح متخصص
  • استفاده از عینک آفتابی در هنگام قرار گرفتن در نور آفتاب
  • خودداری از انجام فعالیت‌های سنگین
  • خودداری از استفاده از لنزهای تماسی
  • بیماران به هیچ وجه بعد از عمل پلک نباید به چشمان خود دست بزنند.
  • در صورتی که بعد از جراحی زیبایی پلک درد داشتید با اجازه از پزشک می توانید برای تسکین درد خود از مسکن استفاده کنید.
  • بهتر است به مدت 2 هفته از انجام ورزش اجتناب نمایید.

جراحی پلک بالا و پایین برای چه کسانی مناسب نیست؟

لحاظ سنی بهترین کاندیدهای عمل زیبایی پلک، مردان و زنانی که ۳۰ سالگی را پشت سر گذاشته اند هستند زیرا در این بازه سنی احتمال وقوع افتادگی پلک به خاطر بالا رفتن سن وجود دارد.

البته برخی افراد به طور مادرزادی این مشکل را دارند که در این صورت در سنین پایین تر هم می توانند جهت انجام بلفاروپلاستی اقدام کنند.

برای اینکه یک گزینه خوب برای جراحی زیبایی پلک شناخته شوید، یاسد نسبت به این عمل واقع بین باشید و نتیجه غیر معقولی را از جراح درخواست نکنید. از نظر سلامتی، لازم است فرد درگیر بیماری نباشد. به طور کلی در جلسه مشاوره اگر به هر یک از بیماری های زیر مبتلا هستید، حتما به پزشک اطلاع دهید :

  • بیماری های چشم مانند آب سیاه، سندرم چشم خشک یا جدا شدگی شبکیه
  • اختلال های مرتبط با غده تیروئید
  • بیماری های قلبی – عروقی و فشار خون
  • دیابت

عمل جراحی پلک بالا و پایین (بلفاروپلاستی) چگونه است؟ + عکسعمل جراحی پلک بالا و پایین (بلفاروپلاستی) چگونه است؟ + عکس

مقایسه جراحی پلک بالا و پلک پایین

پلک بالا و پایین دو قسمت مربوط به چشم هستند که در صورت افتادگی یا بالا آمدگی نیاز به جراحی پلک بالا و پایین دارند. اما سوالی که شاید برای تمام شما نیز مبهم باشد، این است که آیا بین جراحی پلک بالا و جراحی پلک پایین تفاوت‌هایی وجود دارد؟ در پاسخ باید گفت که اگرچه جراحی این دو پلک یکی است، اما در واقع چند تکنیک خاص در هر جراحی وجود دارد که باعث تمایز جراحی‌های پلک بالا و پایین می‌شود. شاید یکی از این تفاوت‌ها نوع برش‌هایی باشد که انجام می‌شود. حتی این دو پلک با دو هدف متفاوت تحت عنوان بالا رفتن پلک بالایی و پایین آمدن پلک پایینی می‌باشد.

  • در جراحی پلک بالایی، جدا از رفع افتادگی پلک، درواقع دید چشم را نیز بهتر می‌کنید. چرا که گاهی این افتادگی‌ها به قدری است که باعث گرفتن دید شما می‌شود.
  • برش های جراحی پلک بالایی در چین های طبیعی پلک داده می شود. از طریق این برش چربی های بیرون زده به همراه بخشی از عضله ی افتاده ی پلک برداشته می شود. خط برش نهایی در چین های طبیعی پلک مخفی می ماند.
  • جراحی پلک پایین برای رفع پف پلک از داخل پلک انجام می شود. یعنی برش پوستی ندارد. چربی های بیرون زده از داخل پلک خارج می شود.
  • جراح با برش نزدیک به محل رویش مژه، پوست اضافه و چربی های بیرون زده را حذف می کند. گاهی برای نتیجه ی بهتر لیفت گونه هم از طریق همین برش انجام می شود تا به پلک ظاهر زیباتری داده شود.

عمل جراحی پلک بالا و پایین (بلفاروپلاستی) چگونه است؟ + عکس

 

عمل جراحی پلک بالا و پایین (بلفاروپلاستی) چگونه است؟ + عکس

عمل جراحی پلک بالا و پایین (بلفاروپلاستی) چگونه است؟ + عکس

عمل جراحی پلک بالا و پایین (بلفاروپلاستی) چگونه است؟ + عکس

طول دوره نقاهت عمل پلک بالا و پایین چشم

پلک تا یک الی سه هفته بعد از جراحی کبود و متورم است که این موارد کاملا طبیعی است. ولی ظاهر پلک ها بعد از یک تا سه ماه بهبود می یابد. بسیاری از افرادی که جراحی زیبایی پلک را انجام می دهند معمولا ظرف ۱۰ تا ۱۴ روز بعد از عمل می توانند به کار روزمره خود باز گردند، البته این مدت زمان بستگی به نوع جراحی و مراقبت بیمار دارد.

عوارض جراحی پلک بالا و پایین چشم

انتخاب جراح پلک، در روند و نتیجه عمل زیبایی پلک تاثیر به سزایی دارد ، چشم ها حساس ترین عضو صورت هستند بنابراین اگر جراحی پلک، توسط جراحی متخصص و مجرب انجام شود جراحی، علاوه بر نداشتن عوارض، نتایج رضایت بخشی هم برای بیمار به دنبال خواهد داشت در غیر این صورت ممکن است باعث بروز مشکلات جبران ناپذیری برای بیمار شود. برخی از این مشکلات عبارتند از :

  • عفونت پلک
  • دوبینی
  • کاهش بینایی
  • بی حسی
  • درد شدید
  • غیر قرینگی پلک ها

کمی کبودی و تورم بعد از جراحی پلک امری عادی است که با مرور زمان از بین می رود، شدت ورم و کبودی پس از جراحی بلفاروپلاستی بستگی به شرایط و پوست بیمار دارد.

عمل جراحی پلک بالا و پایین (بلفاروپلاستی) چگونه است؟ + عکسعمل جراحی پلک بالا و پایین (بلفاروپلاستی) چگونه است؟ + عکس

آیا جراحی پلک بالا و پایین (بلفاروپلاستی) درد دارد؟

همانطور که پیش‌تر اشاره شد جراحی پلک بالا و پایین (بلفاروپلاستی) با استفاده از بی حسی موضعی انجام می‌شو به همین دلیل نباید نگران درد حاصل از این جراحی باشید.

جای زخم و برش های عمل پلک بالا و پایین بر روی چشم باقی می مانند؟

نکته قابل توجه در جای زخم جراحی بلفاروپلاستی این است که مدت زمانی که بخیه‌ها در محل جراحی باقی می‌مانند، بستگی به نوع بخیه‌ها دارد.در بلفاروپلاستی، بخیه‌های قابل جذب و یا در مواردی از بخیه‌های غیرقابل جذب استفاده می‌شود. بخیه‌های قابل تخلیه در مدت زمانی معین (معمولاً چند هفته) تخلیه می‌شوند و نیازی به برداشت آنها نیست. بخیه‌های غیر قابل تخلیه باید به صورت جداگانه برداشت شوند.

هزینه عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین چقدر است؟

هزینه عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین شامل هزینه های قبل از عمل، هزینه خود عمل و هزینه های مربوط به بعد از عمل می شود که در ادامه آمده است:

هزینه های قبل از عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین

  • انجام آزمایشات قبل از عمل 
  • معاینه ی چشم برای سنجش میزان بینایی و اندازی گیری کردن میزان تولید اشک
  • بررسی و عکس برداری از چشم و ابرو برای ارزیابی اثرات کوتاه مدت و طولانی مدت عمل
  • بررسی سابقه ی پزشکی توسط متخصص چشم یا جراح پزشک و بررسی مواردی چون خشکی چشم، جراحی های قبلی، شرایط جسمی گذشته، گلوکوما، آلرژی، مشکلات تیروئیدی، مشکلات گردش خون، دیابت و …

هزینه عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین

هزینه ی انواع جراحی بلفاروپلاستی به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل به شرح ذیل است؛

  • مهارت و تجربه جراح چشم یا جراح پوست
  • انتخاب کلینیک 
  • شرایط بیمار
  • نوع و پیچیدگی عمل
  • موقعیت جغرافیایی 

هزینه های مربوط به بعد از عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین

  • تهیه ی داروهای تجویز شده توسط پزشک متخصص
  • تهیه پمادها و مواد ضد عفوفی برای چشم ها
  • تهیه مواد پانسمان برای چشم ها

 

عمل جراحی پلک بالا و پایین (بلفاروپلاستی) چگونه است؟ + عکس

دکتر هوتن علوی

  • عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران
  • دارای بورد تخصصی

خدمات

  • لیفت ابرو و پیشانی
  • جراحی زیبایی پیشانی
  • جراحی زیبایی پلک
  • لیفت صورت
  • پیکرتراشی و ابدومینوپلاستی
  • جراحی زیبایی بینی و ترمیم بینی
  • تزریق چربی، ژل و بوتاکس

 

عمل جراحی پلک بالا و پایین (بلفاروپلاستی) چگونه است؟ + عکس

همین حالا تماس بگیرید.

۰۹۳۵۹۶۰۷۷۷۵

عمل جراحی پلک بالا و پایین (بلفاروپلاستی) چگونه است؟ + عکس

نمونه‌های بیشتر را از اینستاگرام ببینید.

drhootanalavi@

عمل جراحی پلک بالا و پایین (بلفاروپلاستی) چگونه است؟ + عکس

drhootanalavi.com

عمل جراحی پلک بالا و پایین (بلفاروپلاستی) چگونه است؟ + عکس

تهران، میدان ونک چهار راه جهان کودک، خیابان جردن کوچه صانعی، پلاک ۷، واحد ۶

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج