۱۱۶۷۸۶۶
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

نخستین راهپیمایی فضایی زن فضانورد چینی

مقامات چین اعلام کردند، « وانگ یاپینگ » به عنوان اولین زن فضانورد چینی امروز ( ۸ نوامبر ) راهپیمایی فضایی ۶ ساعته از ایستگاه فضایی « تیانگونگ » انجام داد.

ایرنا: مقامات چین اعلام کردند، « وانگ یاپینگ » به عنوان اولین زن فضانورد چینی امروز ( ۸ نوامبر ) راهپیمایی فضایی ۶ ساعته از ایستگاه فضایی « تیانگونگ » انجام داد.

« وانگ یاپینگ » به عنوان نخستین زن فضانورد چینی امروز اولین راهپیمایی فضایی خود را به مدت ۶ ساعت خارج از ایستگاه فضایی « تیانگونگ » که در دست ساخت است، کامل کرد.

نخستین راهپیمایی فضایی زن فضانورد چینی

تیانگونگ به معنای "مکان بهشتی " آخرین دستاورد و موفقیت چین در حوزه قدرت فضایی پس از فرود آوردن مریخ نورد در سطح مریخ و ارسال یک کاوشگر به ماه است. اتاقک مرکزی این ایستگاه فضایی اوایل امسال در مدار قرار گرفت و قرار است تا سال ۲۰۲۲ کامل شود.

وانگ یاپینگ ۴۱ ساله و همکارش « ژائی ژیگانگ » ۵۵ ساله شب گذشته از اتاقک ایستگاه خارج شدند و یک دستگاه معلق و رابط های انتقالی را نصب کردند.

آژانس فضایی «گاینا مند» در بیانیه ای که صبح امروز منتشر کرد، نوشت: «این نخستین فعالیت خارج از ایستگاه فضایی برای تیم« شن جوئو-۱۳ » می‌باشد و همچنین اولین حضور یک زن فضانورد در تاریخ فضانوردی چین است.»

این آژانس در ادامه افزود: کل این روند بسیار موفقیت آمیز بوده و عملیات به خوبی پایان یافته است.

بدین ترتیب انتظار می رود ایستگاه فضایی تیانگونگ به مدت دستکم ۱۰ سال کار کند و ۳ فضانورد دیگر دومین گروهی باشند که به این ایستگاه خواهند رفت و در آنجا می مانند. وانگ یاپینگ اولین زنی است که به این ایستگاه فضایی رفت.

« ژائی ژیگانگ » فرمانده این ماموریت خلبان سابق جنگنده بوده که نخستین بار در سال ۲۰۰۸ اولین راهپیمایی فضایی چین را انجام داد.

عملیات فضایی شب گذشته یک هفته پس از سفر گروه ۳ نفره « ژائی ژیگانگ »، « وانگ یاپینگ » و « ئی گوانگفو » از مرکز « ژئوکوآن » واقع در شمال غربی صحرای « گبی » چین صورت گرفت. قرار است این گروه ۶ ماه آینده را در ایستگاه فضایی تیانگونگ سپری کنند. گروه قبلی در ماه سپتامبر پس از گذراندن ۳ ماه در ایستگاه فضایی به زمین بازگشتند.

گفتنی است قدرت زنان فضانورد چینی از توسعه سطح بالای صنعت هوا فضای این کشور حاصل شده است. زندگی طولانی مدت در یک محیط بی وزن نیازمند پشت سر گذاشتن و تکمیل مجموعه ای از آزمایشات مربوط به علوم فضایی است. در چنین شرایطی، حضور در ماموریت ایستگاه فضایی نیز نیازمند رعایت الزاماتی در سطحی بالاتر از نظر ویژگی های جسمی و روانی فضانوردان است.

انتخاب و آموزش فضانوردان روندی بسیار دقیق دارد. این در حالی است که استانداردهای مربوط به گزینش و آموزش زنان و مردان فضانورد اساسا مشابه یکدیگر است. در چنین شرایطی این فضانوردان برجسته زن هستند که پس از انجام مراحلی از کارهای سخت که نتیجه گزینش بهترین نیروها بر اساس روش های آموزش علمی برای حضور در پرواز فضایی سرنشین دار چین است، دوام می آورند.

همزمان با اینکه پروازهای سرنشین دار چین به روند ارتقاء سطوح پیشرفت خود ادامه می دهند، فضانوردان زن نیز فرصت های به مراتب بیشتری برای ایفای نقش در ماموریت های فضایی این کشور بدست می آورند.

نخستین راهپیمایی فضایی زن فضانورد چینی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهرتماشاامده ایم

      افرین به چین

    • بدون نام

      آفرین

    • بدون نام

      چین سلطه گر لجن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج