۱۱۷۰۴۲۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

انگلیس بدهی به ایران را نقدا تسویه می‌کند؟

هم زمان با افزایش فشار افکار عمومی در انگلیس برای تسویه بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی این کشور به ایران ، نخست وزیر انگلیس پرداخت نقدی این بدهی را یک گزینه محتمل دانست.

ایرنا: هم زمان با افزایش فشار افکار عمومی در انگلیس برای تسویه بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی این کشور به ایران ، نخست وزیر انگلیس پرداخت نقدی این بدهی را یک گزینه محتمل دانست.

بوریس جانسون این مطلب را در پاسخ به جرمی هانت، وزیر امور خارجه اسبق انگلیس مطرح کرد که پرسید: چون بدهی ما به پیش از دوران تحریم‌ها برمی‌گردد این استدلال منطقی وجود دارد که پرداخت آن موجه است. اما چون نمی‌توان بنا به دلایل مختلف از طریق بانک عمل کرد چرا کاری که رئیس جمهور باراک اوباما در ژانویه ۲۰۱۶ انجام داد و با هواپیما پول نقد را به ایران حواله کرد، انجام نمی‌دهیم؟

انگلیس بدهی به ایران را نقدا تسویه می‌کند؟

نخست وزیر انگلیس که در نشستی با حضور روسای کمیته‌های پارلمانی انگلیس سخن می‌گفت، پاسخ داد: قطعا (این گزینه) ارزش در نظر گرفتن را دارد اما همانطور که می دانید این مساله با پیچیدگی‌هایی همراه است.

بدهی انگلیس مربوط به خرید تانک‌های چیفتن در سال ۱۳۵۰ بین وزارت دفاع انگلیس و حکومت پهلوی است که قرار بود در قالب آن یک هزار و ۵۰۰ عراده تانک و خودروهای زرهی به ایران تحویل شود.

پس از انقلاب اسلامی، این قرارداد لغو شد و با توجه به آنکه ایران همه پول قرارداد را پرداخت کرده بود، خواستار بازپس‌گیری پول خود شده است. اما یکی از موضوعات مورد مناقشه بین ایران و انگلیس سود ۲۰ میلیون پوندی است که به این بدهی تعلق می گیرد. دولت انگلیس تاکنون به بهانه تحریم‌ها از پرداخت بدهی و سود آن شانه خالی کرده است.

برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند که انگلیس با استفاده از بلوکه کردن طلب ایران در نزدیک به ۴۸ سال‌ گذشته سود قابل توجهی را کسب کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج