۱۱۷۰۸۵۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

جزئیات از سرگیری سفرهای زمینی خارجی

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، جزئیات از سرگیری سفرهای زمینی خارجی با وسایل حمل و نقل عمومی را در پی گسترش واکسیناسیون و کنترل شیوع ویروس کرونا اعلام کرد.

ایسنا: مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، جزئیات از سرگیری سفرهای زمینی خارجی با وسایل حمل و نقل عمومی را در پی گسترش واکسیناسیون و کنترل شیوع ویروس کرونا اعلام کرد.

داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سه روز پیش درباره سفرهای زمینی خارجی اینگونه توضیح داده بود که در آینده نزدیک امکان سفر جاده‌ای با حمل و نقل عمومی به کشورهای همسایه فراهم می‌شود. در پی انتشار این خبر که البته نشان از رونق سفرهای زمینی خارجی است که در سال‌های گذشته و قبل از شیوع ویروس کرونا اتفاق می‌افتاد، داریوش باقر جوان - مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به ایسنا گفت: در سال‌های گذشته و پیش از شیوع ویروس کرونا سفرهای زمینی با وسایل نقلیه شخصی و وسایل حمل و نقل عمومی به کشورهای همسایه وجود داشت و قبل از این بیماری تقریبا ترددهای مسافری به همه کشورهای همسایه انجام می‌شد.

وی افزود: در دوران شیوع ویروس کرونا به دلیل تدوین پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت سفرها ناشی از فاصله گذاری اجتماعی، سفرهای زمینی به کشورهای همسایه محدود شد اما با تکمیل واکسیناسیون در کشورهای مختلف و کنترل شیوع ویروس کرونا دوباره این سفرها احیا شده است.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: راه اندازی مجدد و از سرگیری سفرهای زمینی خارجی بسته به تفاهم‌های دوجانبه و چندجانبه است که با کشورهای همسایه منعقد خواهد شد و پروتکل های بهداشتی مشترکی باید در این زمینه نوشته شود که البته این کار وظیفه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت امور خارجه است اما هر پروتکلی در این زمینه امضا شود و هر تفاهمی به نتیجه برسد آن را اجرا خواهیم کرد.

باقرجوان خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته یعنی قبل از شروع کرونا به همه کشورهای همسایه از جمله ترکیه عراق و جمهوری آذربایجان، جمهوری نخجوان و نظایر آنها سفرهای زمینی داشتیم. البته در سوریه هم قبل از اینکه شاهد حوادث و اتفاقات چند سال گذشته باشیم، همواره ترددهای زمینی مسافری داشتیم و مجدداً با توجه به بهبود وضعیت این کشور و کنترل شیوع ویروس کرونا سفرهای زمینی به سوریه هم آغاز خواهد شد. به عنوان مثال پیش از ویروس کرونا اتوبوس‌های عراقی زائران را به ایران می‌آوردند و به قصد زیارت به قم و مشهد می‌رفتند که این مسئله می‌تواند دوباره از سر گرفته شود.

وی همچنین درباره نرخ بلیت برای سفرهای خارجی گفت: برای سفرهای خارجی با وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس نرخ‌ بلیت مشخص خواهد شد و اگر تخلفی در این زمینه صورت گیرد قطعاً با آن برخورد خواهیم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج