۱۱۷۱۵۳۲
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

یک بازی نوستالژیک که لیگ جهانی هم دارد

دانستنی های جالب درباره یک بازی نوستالژیک که لیگ جهانی دارد.

روزنامه خراسان: حتما شما هم تا به حال با دوستان یا اعضای خانواده دست های تان را روی سرتان گرفته و با شعار «سنگ، کاغذ، قیچی» آن ها را پایین آورده اید . بازی ساده ای که خیلی‌ها به عنوان تفریح و سرگرمی و بعضی ها هم به عنوان روشی برای انتخاب در ابتدای بازی‌های دیگر به کار گرفته اند.

یک بازی نوستالژیک که لیگ جهانی هم دارد

اما همین بازی ساده لیگ جهانی دارد و در برخی از کشور‌ها به صورت مسابقات رسمی و حرفه‌ای انجام می‌شود. امروز می خواهیم درباره تاریخچه بازی «سنگ، کاغذ، قیچی» بیشتر برای تان بنویسیم که به نظر خواندنش خالی از لطف نیست. در ضمن به شما روش هایی را برای پیروزی در این بازی ارائه داده ایم که می توانید با استفاده از آن ها از این به بعد برنده مسابقات «سنگ، کاغذ، قیچی» باشید.

تاریخچه

این بازی اولین بار در قرن 18 در ژاپن با نام «جان، کِن، پون» به وجود آمد. اما بعدها در چین رواج پیدا کرد تا این که به آمریکا رسید. از سال 2000 این بازی در آمریکا مورد توجه قرار گرفت و از سال 2001 مسابقات رسمی «سنگ، کاغذ، قیچی» به در نوادای شمالی برگزار شد که طی آن 100 شرکت کننده برتر از مناطق مختلف کشور با هم به رقابت پرداختند اما از سال 2006 این بازی ها جهانی شده و فینالیست ها در لاس وگاس آمریکا با هم به رقابت می پردازند و به برنده جایزه‌ای معادل ۵۰ هزار دلار اهدا می شود.

چطور برنده شویم؟

شاید تصور کنید بازی نوستالژیک «سنگ، کاغذ، قیچی» به شانس بستگی دارد و هر چه خوش شانس تر، احتمال برنده شدن بیشتر. اما این طور نیست و بخش بزرگی از این بازی هم مانند دیگر بازی ها، به دانستن روش درست و ترفندهای آن وابسته است. مثلا بد نیست بدانید به طور متوسط در این بازی، «کاغذ» 6/29 درصد ، «قیچی» 35درصد و «سنگ» هم 4/35 درصد مورد استفاده بازیکن‌ها قرار می گیرد و این یعنی شما اگر سنگ بازی کنید در 70 درصد مواقع بازنده نخواهید بود.

البته دانشمندان با بررسی رفتار بازیکنان در این بازی متوجه شدند بیشتر آن ها رفتاری پیش‌بینی‌پذیر دارند و بر اساس آن، می‌توان در بیشتر بازی‌ها برنده شد. به گفته دانشمندان، وقتی کسی برنده می‌شود، معمولاً همان حرکت پیشین را تکرار می‌کند و اگر کسی بازنده شد، معمولاً به سراغ الگوی بعدی در توالی «سنگ، کاغذ، قیچی» می‌رود. به عنوان مثال، اگر در مرحله اول، فرد «الف» دست مشت کرده‌اش را به نشانه سنگ و فرد «ب» دست بازش را به علامت کاغذ پایین بیاورد، فرد «ب» برنده می‌شود.

در مرحله دوم، فرد «ب» همان حرکت را تکرار می کند و کاغذ را نشان می‌دهد. فرد «الف» نیز به سراغ گزینه بعدی «سنگ، کاغذ، قیچی» یعنی کاغذ می‌رود و کاغذ می‌آورد که نتیجه مساوی می‌شود. اما اگر فرد «الف» از این قانون مطلع باشد، می‌تواند حدس بزند که فرد «ب» همان کاغذ را می‌آورد بنابراین او می‌تواند با انتخاب قیچی برنده شود!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج