۱۱۷۶۰۷۰
۱۷۳ نظر
۵۲۰۰
۱۷۳ نظر
۵۲۰۰
پ

خودرو رسما گران شد

با گذشت یک ماه از اعلام واگذاری تعیین خودرو به ستاد تنظیم بازار، امروز قیمت‌های محصولات ایران خودرو و سایپا مشخص شد.

برترین‌ها: پس از قریب به یکماه از بلاتکیفی قیمت خودروها و انتظار برای تصمیم‌گیری این حوزه، بالاخره امروز _چهارشنبه/ ۱۷ آذرماه) محصولات ایران‌خودرو و سایپا مجوز افزایش قیمت‌ محصولات خود را دریافت کرده و بر این اساس قیمت جدید محصولات را اعلام کردند.

ایسنا خبر داد: معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو در پی اصلاح قیمت‌ها، میزان افزایش قیمت محصولات این گروه خودروسازی را حدود ۱۸ درصد بر مبنای تورم بخشی اعلام کرد.

پس از اخذ مجوز افزایش قیمت محصولات گروه خودروسازی سایپا، این خودروساز نیز قیمت جدید محصولات خود را اعلام کرد.

خودرو رسما گران شد

لازم به یادآوری است که ۱۸ آبان ماه سال جاری بود که پس از اتمام دوره شش ماهه از آخرین قیمت‌گذاری شورای رقابت برای محصولات خودروسازان، تورم قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا مشمول افزایش قیمت و بر این اساس قیمت‌های جدید برای نیمه دوم سال جاری اعلام شد اما دو روز، بنابر دستور رئیس جمهوری و باتوجه به اینکه اعلام شد، ستاد تنظیم بازار برای افزایش قیمت خودرو مصوبه‌ای نداشته است، وزارت صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان خواست تا قیمت محصولات خود را که طی آن دو روز مشمول افزایش قیمت شده بودند، به قیمت‌های قبل بازگردانند و بر این اساس افزایش قیمت خودروهای داخلی منتفی شد.

پس از آن سید رضا فاطمی امین- وزیر صنعت، معدن و تجارت، از واگذاری قیمت‌گذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار خبر داده و گفت: بررسی قیمت‌گذاری خودروها به ستاد تنظیم بازار سپرده شده و این ستاد درباره این موضوع تصمیم‌گیری خواهد کرد. در این راستا، سازوکاری که برای قیمت‌گذاری خودرو اتخاذ شده، این است که قیمت خودروهایی که از محل افزایش تولید خودروسازان به بازار عرضه خواهد شد، با احتساب قیمت تمام شده و سود قانونی که به تأیید نهاد ناظر خواهد رسید، محاسبه خواهد شد. افزایش قیمت از محل تورم بخشی که بانک مرکزی اعلام کرده است، اعمال می‌شود.

و از آن زمان تاکنون اظهار نظرها در این رابطه بسیار مطرح بود اما بالاخره قیمت‌های جدید مشخص شد.

خودرو رسما گران شد

خودرو رسما گران شد

در حالی قرار بود که ستاد تنظیم بازار درباره قیمت خودرو هم تصمیم گیری کند، قیمت های جدید خودرو که ظاهرا دیروز تصمیم گیری نهایی درباره آن اتخاذ شده بود، صبح امروز ابلاغ گردید.

خودرو رسما گران شد

افزایش ۶۴ درصدی قیمت کارخانه‌ای خودرو در ۸ ماه

روزنامه همشهری در این رابطه نوشت:

* آمارها نشان می‌دهد تولید خودرو در ۸‌ ماه سال‌جاری ۵درصد رشد کرده و همزمان با آن نرخ فروش خودروی کارخانه‌ای ۶۴.۵درصد افزایش یافته است، این موضوع به رشد ۱۰۸درصدی درآمد شرکت‌های خودروسازی‌ منجر شده است با این حال این افزایش درآمد به‌معنای افزایش سود این شرکت‌ها نیست و شرکت‌های خودروساز همچنان زیان‌ده‌ترین صنعت در اقتصاد ایران هستند.

* بازار خودرو، روزهای خوبی را سپری نمی‌کند، قیمت‌ها به‌طور مداوم رشد می‌کند، برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند رشد قیمت‌ها در ماه‌های آینده هم ادامه یابد. برآوردها نشان می‌دهد حجم تقاضا برای خرید خودرو در ایران سالانه بین یک تا ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو است با این حال حسن کریمی‌سنجری، کارشناس بازار خودرو پیش از این برآورد کرده بود: ظرفیت تقاضای خودرو در بازار ایران در شرایط مطلوب بین یک میلیون تا یک‌ میلیون‌ و ۴۰۰ هزار خودرو است، نه در وضعیت کنونی که قدرت خرید کاهش یافته است.

* استناد او به تولید یک‌ میلیون‌ و ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۳۹۶ است که شرکت‌های خودروساز برای فروش تولیداتشان به پرداخت ۲۵ میلیون تومان وام به مشتریان مجبور شدند. با این حال علیرضا رزم‌حسینی، وزیر پیشین صنعت، بهمن پارسال، نیاز سالانه ایران به ‌خودرو را ۲ میلیون دستگاه اعلام کرده و گفته بود: اگر بخواهیم خودروهای فرسوده را از رده خارج کنیم به این رقم اضافه خواهد شد.این ارقام نشان می‌دهد کف تقاضا برای خرید خودرو در ایران سالانه حداقل یک میلیون دستگاه است. اما آیا میزان تولید فعلی کفاف تقاضا را در بازار خودرو می‌دهد؟

خودرو رسما گران شد

* آمارها نشان می‌دهد خودروسازان در ۸‌ ماه سال‌جاری ۶۰۷ هزار و ۶۸۷ دستگاه خودرو تولیدکرده‌اند که این میزان نسبت به سال قبل ۴.۹درصد رشد نشان می‌دهد. شرکت‌های خودروساز ماهانه به‌طور متوسط ۷۶ هزار دستگاه خودرو تولید کرده‌اند چنانچه روند تولید با سرعت کنونی ادامه داشته باشد، می‌توان امیدوار بود تا پایان سال ۳۰۵ هزار خودروی جدید تولید شود و جمع کل تولید صنعت خودرو در سال ۱۴۰۰ به ۹۰۰ تا ۹۵۰ هزار دستگاه برسد. با این حال با توجه به نوسان‌های تولید در ماه‌های جاری به‌نظر نمی‌رسد شرکت‌های خودروساز به این هدف دست یابند، هنوز بین تولید و تقاضا شکاف زیادی وجود دارد و به‌نظر می‌رسد بخشی از دلایل رشد قیمت خودرو به غیراز افزایش قیمت نهاده‌های تولید همین شکاف بین تولید و تقاضا باشد.

اطلاعات جزئی‌تر از میزان تولید شرکت‌های خودروساز نشان می‌دهد میزان تولید شرکت ایران خودرو در ۸‌ماه سال‌جاری فقط نیم درصد و سایپا ۶درصد نسبت به‌مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

* آمارها نشان می‌دهد جمع کل خودروهای فروخته شده در سال‌جاری ۸درصد بیشتر از پارسال است. سال قبل شرکت‌های خودروساز ۵۲۸ هزار و ۳۱۸ دستگاه خودرو فروخته بودند که این میزان امسال با ۴۲ هزار دستگاه افزایش به ۵۷۰ هزار دستگاه رسیده است. با این حال مقایسه آمار میزان تولید و فروش نشان می‌دهد جمع کل خودروهای فروخته شده ۳۷ هزار و ۲۲۹ دستگاه کمتر از میزان خودروهای تولید شده بوده است که احتمالا این موضوع ناشی از کاهش تجاری‌سازی‌ محصولات شرکت‌های خودروسازی‌ است.

* با این میزان فروش، جمع کل درآمد شرکت‌های خودروساز، در ۸‌ ماه سال‌جاری، با ۱۰۸درصد افزایش، به ۶۶ هزار و ۶۹۱ هزار میلیارد تومان رسیده است. ارزش خودروهایی که خودروسازان در سال‌جاری فروخته‌اند ۳۵هزار میلیارد تومان بیشتر از پارسال بوده است. البته بخشی از دلایل رشد درآمد این شرکت‌ها ناشی از افزایش نرخ فروش محصولات این شرکت‌ها در کارخانه است.

* نکته حائز اهمیت این است که با وجود این افزایش درآمد، روند سودآوری شرکت‌های خودروساز، به‌دلیل قیمت‌گذاری دستوری، همچنان مطلوب نیست و شرکت‌های خودروساز با ۸۳ هزار میلیارد تومان زیان انباشته، بدترین عملکرد را در کل اقتصاد ایران دارند.

* مقایسه میانگین قیمت محصولات شرکت‌های خودروسازی‌ در ۸‌ ماه امسال نسبت به ۸‌ ماه پارسال روند روبه رشد را نشان می‌دهد. بخشی از دلایل رشد ۱۰۸درصدی درآمد این شرکت‌ها ناشی از افزایش نرخ فروش محصولاتشان بوده است زیرا طبق مستندات موجود قیمت محصولات شرکت‌های ایران‌خودرو، سایپا، پارس‌خودرو و زامیاد در ۸‌ ماه امسال به‌طور میانگین ۶۴.۵درصد رشد کرده است. بیشترین رشد قیمت در ۸‌ ماه امسال مربوط به ‌خودروهای تولیدی در شرکت‌های زامیاد و ایران خودرو بوده است. میانگین قیمت محصولات زامیاد در ۸‌ ماه امسال نسبت به پارسال ۹۱درصد و نرخ محصولات ایران خودرو ۷۶درصد افزایش یافته است. میانگین سبد محصولات زامیاد در سال گذشته ۱۴۸ میلیون‌ و ۵۰۰ هزار تومان بود که این میزان امسال با ۱۳۵ میلیون تومان افزایش به ۲۸۳ میلیون‌ و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

* میانگین قیمت سبد محصولات ایران خودرو هم درسال‌جاری ۱۰۷ میلیون تومان افزایش یافته است. یعنی اینکه برای خرید یک سبد از محصولات ایران خودرو در سال‌جاری به قیمت کارخانه باید ۲۴۷ میلیون تومان بیشتر از پارسال پرداخت شود. همچنین نرخ فروش محصولات سایپا نیز در ۸‌ ماه سال‌جاری ۴۳درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در کشوری زندگی می کنیم که اعتبار حرف های رییس جمهوری دو هفته هست ، ممنون که هستید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینا تاثیرات روانی برجامه.....خخخخخ

      • بدون نام

        نخرین این حلبی ها رو

      • بدون نام

        وقتی جناب رییسی با دستور میخواد بازار کنترل کنه همین میشه

      • بدون نام

        چرا آزاد دوبرابر کارخونه اس

      • بدون نام

        خود کارخونه دلالی میکنه خودرو رو دوبرابر میده آزاد

    • بدون نام

      در کشوری زندگی می کنیم که اعتبار حرف های رییس جمهوری دو هفته هست ، ممنون که هستید

      پاسخ ها

      • اب

        همش تقصیر پدرانمون بود از ماست که بر ماست

      • بدون نام

        رییس،جمهور عدالت گستر هم کاری نکرد

      • دادا

        هستیم محکم کمربندو هم بستیم

      • ایرانم سرافراز

        به همین قیمت هم بد مردم راصی هستن ...کو این قیمت یه دونه من بخرم

      • SPEED

        دقیقاً ☹️☹️☹️

      • دولت مرحومان

        هه هه هه،

      • بدون نام

        خجالت فقط تا کجا

      • بدون نام

        نخرید این اشغالا رو

      • بدون نام

        نهادها دولت سهامدار دو شرکت حلبی سازه

    • بدون نام

      در کشوری زندگی می کنیم که اعتبار حرف های رییس جمهوری دو هفته هست ، ممنون که هستید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس چی شد آقای رئیسی روحانی بازار رو ول کرده ما کنترل میکنیم این بود کنترل بازارت

      • بینام

        همه‌شون.خالی.بندن.اصلا.بفکر.مردم.نیستن
        یا.بفکر.جیب.های.خودشان.هستن.یا.بفکر.
        لبنان با.و.سوریا

    • بدون نام

      مرسی که هستی ، خدا ،

      پاسخ ها

      • ایرانم سرافراز

        چه ربطی به خدا داره کفر میگی بندکانش ظالم هستن

    • بدون نام

      پاسخ ها

      • محمد

        پینوکیو . ...........‌‌‌‌..‌‌..‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌...........................

      • arman

        متاسفم برای خودم که تو ایران لعنتی دنیا اومدم و زندگی میکنم

    • بدون نام

      چیشد دوهفته بیشتر زورش نرسید !!؟

    • بدون نام

      نقره داغ واقعی

    • بدون نام

      من نمیدونم دلیل گرون بودن پراید وانت چیه
      یه قشر ضعیف جامعه میخان بخرنش که دو قرون باهاش کار کنن
      هزینه تولیدش به مراتب خیلی خیلی از تیبا و ساینا کمتره

      پاسخ ها

      • دادا

        عوضش امنیت داره

      • بدون نام

        خبر نداری، کارخونه‌های بزرگ دنیا ، مثل فورد و تویوتا و... از پراید وانت کپی‌برداری کردن

      • بدون نام

        سلام دوست عزیز ، چونکه از پراید وانت واسه حمل کالای قاچاق از جنوب کشور به مرکز ،زیاد استفاده میشه ، شتابش هم بالاست تقاضای زیاد داره

    • بدون نام

      خسته نباشید فقط مردمو میچاپین

      پاسخ ها

      • دادا

        احسند به این هوو ش و زکافت

    • بدون نام

      گندشو دراوردن. ابرو برای خودشون نگذاشتن. بعد خقوق كارگر و کارمند تازه اونم سال اینده میانپین ده درصد افزایش پیدا میکنه.

      پاسخ ها

      • دادا

        بابا مبلغی نیست اینقدر قور نزنید لطفا البته به ریال

    • بدون نام

      خخخخ

      پاسخ ها

      • جواد نجاری

        فوری انقلابی رسیدگی میشه

    • کاتب

      نگران نباشید. هجوم می اوریم برای خرید حتی با قیمت های بالاتر و کیفیت پایین تر.....

    • کاتب

      نگران نباشید. هجوم می اوریم برای خرید حتی با قیمت های بالاتر و کیفیت پایین تر.....

      پاسخ ها

      • محمد

        اگه هست من بیست درصد گرون تر هم میخوام

    • maj

      بازم جا داشت که ، گرون تر میکردین

    • Safdar Lak

      وای به حال طبقه های ضعیف

      پاسخ ها

      • دادا

        فقط زیر زمین موجود است

    • محسن

      چی میشه گفت فقط کسی نخره

      پاسخ ها

      • حسینی

        نخریدن مال زمانیه که حق انتخاب داشته باشی وقتی فقط همینو داری نمیشه نخری

      • بدون نام

        آخرین بی ارزگی ملت داره رقم میخوره مردم دارن روزهای پایانی عمرشان می بینند

      • دادا

        تو که اصلا

      • بدون نام

        دلت خوشه برادر آقای خاتمی گفت اختیارات رئیس جمهور ایران اندازه ی آبدارچی بیش نیست

      • بدون نام

        نخرید نخرید که نشد راهکار
        الان همه چی گرون شده از اقلام خوراکی تا پوشاک و مسکن و ماشین و چه و چه
        یه دفعه بگید بمیرید خیالمون راحت شه
        نخریدن برای یک دو قلم کالا جواب میده نه وقتی همه چیز گرون هست

    • بدون نام

      چقدر خوشبختیم ما!

    • بدون نام

      واقعا جای تأسف داره آقای ریس جمهور

    • بدون نام

      معلوم شد حرفهای رئیس جمهور همش الکی بوده و هست

    • متین و مهرداد

      یعنی تا حالا ارزون بوده ابن اشغالا

    • ۷

      خخخخخخ

    • مهدیه

      دوسال دیگه اسکلتامون باقی میمونه.

    • بدون نام

      رییسی حتی نتونست تو چند ماه قیمت ها رو ثابت نگه داره بعد انتظار دارید مملکت رو آباد کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این چهار سال هم تموم میشه و میفهمیم چه کلاه گشادی سرمان رفته است
        عمر ما مثل باد داره تو این وضعیت نابسمان میگذره

    • ع

      چون این دو شرکت دولتی هست به نفع دولت هست که خودرو گرون تر بشه

    • رضا

      خب حالا که گرون کردین ثبت نام رو ازاد کنین مردم بخرن
      نه اینکه بازم به دلال بفروشین

    • araz

      ممنون از دولت انقلابی به خاطر تمام زحماتی که طی ۱۰۰ روز کشید.وسلام بر دلار ۶۰هزار تومانی

    • بدون نام

      اینجا ایران است هیچکس خوشحال نیست .تبریک به دولت

    • بدون نام

      علی برکت الله

      پاسخ ها

      • شهروند زیر خط فقر

        علی برکت الله مال روحانی بود
        الآن باید خرج سفرهای بی خاصیت رئیسی در بیاد !
        علی خرج الرئیسی

      • دادا

        علی حرکت الله

    • فقط خدا

      برید بخرید

      پاسخ ها

      • دادا

        چشم آقای سهامدارش

    • بدون نام

      فاتحه مملکت خوندس

    • بدون نام

      واقعا متاسفم که تو این مملکت دارم زندگی میکنم که حتی به حرف رییس جمهورشم وبالا دست ها نمیشه اعتماد کرد فقط مردم بیچاره میشن اونا که چیزی حالیشون نمیشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        رئیس جمهور چکار کنه بنده خدا اون کافرای خدا نشناس دارن بدبخت مون میکنن

      • دادا

        وای از این گوشم که هر روز درازتر میشه

    • بدون نام

      ارزونی رفته از این کشور

    • بدون نام

      حداق 20درصد گران میکردین تا یه عدد رند میشد

    • بدون نام

      اینم آقای ریسی حالا بگید خودتون رای دادین

    • بدون نام

      سلام، حقوقها باید طبق تورم واقعی که الان بالای ۵۰ درصد شده، و خط فقری که الان بالای ۱۲ میلیون شده، افزایش پیدا کند. خواهشان رسیدگی بفرمایید.

      پاسخ ها

      • دادا

        میگم

    • بدون نام

      سلام، حقوقها باید طبق تورم واقعی که الان بالای ۵۰ درصد شده، و خط فقری که الان بالای ۱۲ میلیون شده، افزایش پیدا کند. خواهشان رسیدگی بفرمایید.

    • فرزاد

      یک کشور مرفه رو تبدیل کردید به ۶۰ میلیون یارانه بگیر

    • عبداللهی

      ما که نمی دونیم چه کاسه ای زیر نیم کاسه هست که رئیس جمهور هم زورش به آنها نمی رسه واویلا وامصیبتا آقای رئیس جمهور تو که زورت به دو شرکت خودرو ساز نمی رسه بهتره که افشاء آنها با مردم خدا حافظی کنی

    • بدون نام

      فقط شامل خرید قبلی نشه. صلوات

    • حسن ابادانی

      خودرو بالا دلار بالا طلا بالا گوشت و مرغ و برنج اینام به کنار همچی رفته بالا بجز حقوق روز به روز داریم فقیرتر میشیم پس کو وعدهای اقای ریسی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برنامه همینه

    • عبدالعالی

      خدا رو شکر طی صحبت دکتر رییسی تورم کنترل شده

    • ایرانبان

      خسته نباشید

    • امید

      متاسفم برای ایرانی که چنین مسوولینی بالای سرشه

    • بدون نام

      پ یعنی حرف ریسی کشک....

    • بدون نام

      خیلی هم عالی.

    • بدون نام

      رییسی استعفا استعفا
      خودتو خراب کردی رییسی بعد میگن چرا مردم از دولت و نظام چرا خسته شدن

    • قوخازواره

      دقیقاًدوشب قبل رئیس جمهورازکنترل ومهارقیمتهاحرف رایگان زد

    • دایی حجت

      دقیقا الان نقش دولت چیه

    • بدون نام

      مکر فرار نشد شامل کسانی که اسم نوشتن نشه

    • کارتال

      معلوم بود مخالفت واسه خود شیرینی و تبلیغات بود مثل دستور کاهش قیمت لبنیات کم کیفیت که اون هم کشک از آب در اومد

    • بدون نام

      به به گل وآمد و بوی انبر اورد،،تبریک میگم به همگی

      پاسخ ها

      • علی

        مقصرخوده ملت هی کران میکنندبیشترمی خرندازگشورهای همسایه یادبگیرد

    • فرهاد

      اگر کارخونه ها تیراژ و ببرن بالا ودست دلال‌ها کوتاه بشه به نفع مردمه. من ترجیح میدم ۲۰۶ رو از کارخونه بدون قرعه کشی ۱۴۰ تومن بخرم تا برم تو بازار آزاد ۲۴۰ بخرم

    • بدون نام

      در کشور زندگی میکنیم که ملتی بیخیال و خونسرد دارد..

    • عصیان

      چیز تو این مملکت که بجای ارزون کردن مجور افزایش رسمی صادر میکنه

    • تاج بااصلات :لنگی اگه میتونی خودت باش

      یادش بخیرروحانی

      پاسخ ها

      • دادا

        آره چه گلی بود

    • بدون نام

      برید رای بدید به سید مظلومان

    • علیرضا

      رییس جمهور قبلی هم که همین روند رو داشت!!
      یعنی فقط میتونم بگم ؛ متاسفم

    • بدون نام

      بزار بره بالا.

    • بدون نام

      وای بر رای دهندگان

    • بدون نام

      چه شد وعده وعیدهای قبل از انتخابات

    • حسینی

      رسما و قانونا هیچ ماشینی زیر صد میلیون تومن دیگه نیست

      پاسخ ها

      • بیخیال

        شما ماشین ۱۰۰ملیونی سراغ دارین به ماهم خبربده

    • بدون نام

      ما موقع ثبت نام 94 میلیون بود الان جطوری این همه پول از کجا بیاوریم

    • بدون نام

      اینم مثل قبلی ملت سرکارن

    • بدون نام

      این خودروسازا فقط میخوان به قشر ضعیف ضربه بزنن خدا لعنت شون کنه

    • Reza

      این هم از خدمات دولت و مجلس جوان و انقلابی و ولایی

    • حسن نژاد

      این هم خواهد گذشت

    • بدون نام

      سلام بر طرفداران رئیسی خخخخحح

    • فرهاد

      دلال های عزیز ناراحت شدید ؟؟؟؟ دیگه کاسبی کساد شد نه ؟؟؟

    • بدون نام

      هربارکه ماشین گران میکنید هزارن ارزوی جوان هارو هم باهش نابودمیکنید

    • بدون نام

      اونای که گلو پاره میکردن برا رئیسی که بیاد فلان میشه چی شد پس هر روز تو همه جنس ها افزایش قیمت داریم فقط خدا بدادمون برسه

    • بدون نام

      واسه اینکه نشستیم توخونه. ی

    • بدون نام

      کلا همه حدفشون چرت

    • بدون نام

      جالب هم اینجاس که تمام قطعات این دوخودروساز ایرانی هست چرا باید گران بشه و جالبتر که از طرف دولت تایید برای افزایش قیمت گرفتن.اولش آقای رییس جمهور مخالفت کردن چی شد که مجبور شدن قبول کنند.خدایا ما غیر ازتو کسی رو ندایم

      پاسخ ها

      • بیخیال

        اخه سهم خودشه گرفت دیگه حرچط بشه

    • بدون نام

      ای مردم شرف نشون بدید و نخرید آقا نخر خانم نخر بچه نخر ، نخر از ماست که بر ماست

    • دولت مرحومان

      سلام بر ابراهیم!!!

      پاسخ ها

      • جواد علی

        حرف نزن ما که آخر خطیم مرده متحرک....

    • بدون نام

      فقط افزایش قیمت کاری جز این بلد نیستن

    • بدون نام

      رییسی گندش را در اورده

    • ارمان

      پول بنز میدیم پراید تحویل میدن

    • یک ایرانی

      روز به روز ویران تر از دیروز

    • بی صدا

      منتظر بدتر از این هم باشید

    • هادی

      مافیایی خودرو تبریک عرض میکنیم قشر پنج درصدی مرفعین بی درد تبریک عرض میکنیم ک یک شبه پولدار شدید

    • بدون نام

      خدایا به کدامین گناه مجازات میشیم !؟

    • بدون نام

      از خبر تلویزیون مبنی بر " دستور رئیس جمهور برای توقف افزایش بهای خودرو "
      خوشحال شدیم ، اما نمی دانستیم که این دستور دو هفته بیشتر دوام نمی آورد .
      "باش تا صبح دولتت بدمد
      کین هنوز از نتایج سحر است"

    • حامد

      دولت حرف و سوتی

    • بدون نام

      خدایا به عظمت وبزرگیت قسم دیگه تحمل نداریم

    • ذهن باز به از چشم باز است

      بزار گرون بشه.تا گندش در بیاد

    • بدون نام

      این بود ان همه وعده ماشالا به تو ریسی جان

    • سعید

      آقای رییسی پس کو اون حرفای قشنگت که میگفتی من اینکارو میکنم اونکارو میکنم کو کو گو

    • بدون نام

      مقاومت کنید مقاومت مقاوم باشید دیگه یعنی چی

    • بدون نام

      ا گر مر دم رسما هیچ خودروی چه از ایران خودرو و سایپا و بازار آزاد نخرند قیمتها به قبل برمیگردد واگر بخوانند بخرنداز گرانی استقبال میکنند و دوبار گرانتر می شود گرانی وارزانی همه چیز بستگی به همت شما مردم دارد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب میگی چه بخریم مگرچندنوع ماشین داریم که نخریم اولاق بخریم

    • بدون نام

      اینا نسبت به وعده های که دادن برای رای گرفتن مدیونن

    • مجتبی

      فقط لب و دهن هستند .آخه اینها را چه به مملکت داری.

    • دریانورد بزرگ

      فکر کنم کم کم دارن به روزهای آخرشون نزدیک میشن

    • امید ماندنی

      اون وقتی که می‌گفتیم رای ندین این روزا رو می‌دیدیم .

    • بدون نام

      آروم آروم ، دارن تورم و گرانی رو نهادینه میکنن ، مامردم هم عادت کردیم ، فقط غر بزنیم ، میخواهیم بدون هزینه همه چی درست بشه .

    • شرف استقلالی

      فقط اون موقع میخواست ترمز بورس رو بکشه رییسی.

    • بدون نام

      انقدر گران بشه که الف زیز پاشون سبز بشه کی خریدارش بجای که پولمون به پراید دو تیاری و نیسان آبی بدیم میریم ماشین های لوکس و با کیفیت خارجه را میخریم

    • ع،ر

      خوش‌بحال‌عشقهای‌رکوردزدن

    • پیام

      آقای رئیسی شما کا گفتید افزایش ارز به خاطر فشار برای مذاکراته این افزایش قیمت خودرو که داخلی بود
      و لعن الله قوم الظالمین

    • ایرانی

      رییسی مچکریم

    • حبیبه حبیبی

      کدام گران پول نداری نضر ند که گران شد پرای باید هم گران شود ۱۸۰ ملیون پوله که نمیتونی بخری گرن شود به نفعتون هست تا شده افتابه تو خونت بفروش برو بخر

    • حبیبه حبیبی

      نداری نخر نداری نخور برو بمیر

    • بدون نام

      این هم که شد
      الی برکت الا..

    • پدرام

      مرسی دولت محرومان!
      مرسی کیهان که دیگه حرف نمی زنی!

    • بدون نام

      اصول گرا ها هم هیچ کاری جز حرفهای بی ارزش مانند رئیس جمهور قبلی به این ملت تحویل نمیدهند.کو عدم افزایش قیمت .کاری از هیچ ریس جمهوری بر نمیاد فقط حرفهای دروغ به ملت تحویل میدهند

    • بدون نام

      برای اضافه حقوق کارمندا که میگن ۱۰ درصد بخاطراینکه تورم نشه وگرونی نشه ولی برای گرون کردن اجناس بنجل وبدردنخورخودشون هیچ مشکلی نیست این ۱۸ درصد تازه اول کاره منتظر بعدی ها هم باشید

    • حسین

      اگر سخت ترین مالیات برای افرادی که خرید وفروش ماشین وتمام اقلام زندگی درنظر بگیرند دست دلالین هم بسته خواهد شد وهمچنین قیمت تمام اقلام زندگی را با توجه به هر شرایطی به اندازه همان سال مشخص کنند این حق مردم ایران نیست

    • بدون نام

      تو این مملکت هیچ خبری جز گرونی و تورم چیز دیگه ای وجود نداره......واگذارتون به خدا اشک ملت دراوردین

    • بدون نام

      ازدولت روحانی بدترشدخدالعنت کندسرمایه وا ها

    • بدون نام

      خو الکی فقط قیمت نیدن کو این قیمت ما بخریم خو موضوع اینه الکی قیمت رو میبرن بالا بدون عرضه

    • بدون نام

      اینا تازه قیمت کارخونس که با هزار رانت وکلک بازم دست مردم نمیرسه،قیمت بازار آزادو دریاب

    • بدون نام

      بنظر بنده ما ایرانیا میتونیم رسما از دست خود خدا شاکی بشیم. بااحترام

    • بدون نام

      افرین اقای رییسی خیلی خوب به وعده هات عمل میکنی فقط برعکس

    • افشین

      حرف رئیس جمهور اندازه شلغم ارزش نداشت
      حداقل برای حفظ ظاهر یک ماه صبر میکردید.

    • بدون نام

      متاسفم . . شعار های پوچ و تو خالی ‌ شب میشینن ‌ صبح شنبه ۱۸ درصد گرو ن میشه البته اینا ‌ واقعا ۵۰ درصد

    • بدون نام

      اشکال نداره بعد از سه سال یهویی خودرو گران شد

    • بدون نام

      دیگه فرزندان امروز خواب ماشین باید در سر بپرورانند

    • بدون نام

      به جنهمه سیاه همه چیزگران است آدما بی ارزش بی احترام شده اند خار ذلیلانه تون سیاه

    • جعفر

      رئیسی مچکریم

    • جواران

      ایرانخودرو ... سایپا خدا لعنتتان کند

    • دهقان پرسپولیسی

      از روز اول دروغ گفتن اینا کی حرف راست زدن صدشرف به قوم مغول اونا روسفیدکردن

    • بدون نام

      نتیجه اعتماد مردم به این دولت و نمایندگان مجلس هست

    • حسین

      چنانچه نیتتان خیانت به مردم و جامعه و کشور است الهی که هیچ وقت خیر و برکت از زندگی تان نبینید.

    • رزمنده دیروز

      نه که ادزون بود

    • آریایی

      هههههههههه

    • بدون نام

      دستور ریسی یکماه هم دوام نداشت : باید به حال مردم گریست که بیچاره ترشده اند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج