۱۱۷۷۰۴۶
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

بستری‌های کرونایی افزایش یافت؟

کشور موج پنجم اپیدمی کرونا را پشت سر گذاشته و روند کووید ۱۹ در عمده استان‌ها کاهشی یا ایستاست. البته در چند استان مانند هرمزگان، اردبیل و قم "افزایش بارز" موارد بیماری در هفته ۹۴ اپیدمی گزارش شده است که نشان‌دهنده ضرورت ادامه توجه به تمهیدات ضدکرونایی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

خبرگزاری ایسنا: بر اساس آخرین آمار کرونا در کشور، تا ظهر روز گذشته مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۲۴ نفر رسید و متاسفانه از ابتدای اپیدمی تاکنون طبق آمار رسمی وزارت بهداشت، ۱۳۰ هزار و ۶۶۱ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور جان‌شان را از دست داده‌اند.

در عین حال با سرعت گرفتن واردات، تولید و تزریق واکسنهای کرونا در کشور، تا کنون ۵۸ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۶۶ نفر دُز اول، ۴۹ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۸۳۵ نفر دُز دوم و دو میلیون و ۲۳۷ هزار و ۸۴۱ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

بر این اساس مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰۹ میلیون و ۹۹۰ هزار و ۷۴۲ دُز رسید.

در عین حال، در حال حاضر طبق آخرین نقشه رنگ‌بندی کرونا که در روز شنبه ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۰، از سوی وزارت بهداشت منتشر شد، با عبور کشور از موج پنجم کرونا، تعداد شهرستان‌های قرمز مجددا به صفر رسید. بر این اساس اکنون ۸ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۱۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۲۱ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

با این حال، با توجه به خطر ورود سویه اُمیکرون به کشور که در حال حاضر در بیش از ۵۰ کشور جهان شناسایی شده و در کشورهای همسایه ایران نیز شناسایی شده است و احتمال حضور آن در ایران نیز وجود دارد و به این ترتیب تداوم مراقبت‌های بهداشتی حتی در افرادی که واکسن زده‌اند، انجام تمهیدات کنترلی در استان‌های مرزی، پایش مسافران و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضدکرونایی ضروری است.

بررسی هفتگی وضعیت کرونا در هفته دوم آذر ماه ۱۴۰۰، مصادف با هفته ۹۴ اپیدمی در کشور در ادامه می‌آید:

بر اساس اعلام مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت وزارت بهداشت، ‌در هفته اخیر تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده، ۲۰۲۸۱ مورد بوده است. همچنین تعداد موارد بستری جدید در هفته اخیر ۴۳۴۸ نفر بوده و تعداد موارد فوتی جدید نیز ۵۶۶ نفر بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج