۱۱۷۸۷۰۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

نحوه تعیین قیمت بلیط هواپیما و قطار مشخص شد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از تعیین قیمت شناور برای قطار، هواپیما و حتی اتوبوس ها در وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

ایسنا: عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از تعیین قیمت شناور برای قطار، هواپیما و حتی اتوبوس ها در وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ، از بی توجهی سازمان هواپیمایی به رعایت قیمت بلیط هواپیما خبر داد و گفت: موضوعی که متاسفانه از دولت قبل با آن مواجه بوده ایم رویه غلط در وزارت راه و شهرسازی بوده که قیمت‌های حمل و نقل عمومی در قطار و هواپیما و حتی برخی اوقات در اتوبوس‌ها با قیمت شناور تعیین می‌شده است.

یوسفی می‌گوید: این سیستم در کشوری اتفاق می‌افتد که قدرت انتخاب و نوع خدمات رسانی تنوع داشته باشد در حالی که ما دارای این شرایط در کشور نیستم و تعدادی ایرلاین محدود داریم که با سو مدیریت هم باعث به زحمت افتادن مردم شده اند و هم اینکه در پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل و بازنشسته‌های خود دچار مشکل هستند.

عضو هیات رئیسه مجلس تاکید می‌کند که باز هم کوتاه‌ترین راه برای جبران ضرر و زیان انتخاب شده یعنی برداشته هزینه این ضرر و زیان ایرلاین‌ها توسط وزارت راه و شهرسازی از جیب مردم، یوسفی ادامه می‌دهد: اخیرا طرح سوالی از رستم قاسمی برای عدم نظارت بر قیمت هواپیماها داشته ایم.

یوسفی همچنین معتقد است که فقط افراد خاص و دارای توان مالی از هواپیما استفاده نمی‌کنند بلکه برخی از مردم برای درمان و کارهای ضروری مجبور به استفاده از هواپیما هستند و همچنین سهولت دسترسی به یک منطقه برای سرمایه گذاران بخش خصوصی از جمله ضروریات است و وجود هواپیماها به توسعه مناطق محروم کمک می‌کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس می‌گوید: در دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و محدود شدن ایرلاین‌ها برای استفاده ۶۰ درصدی از ظرفیت هواپیماها، ۳۰ درصد به قیمت هواپیماها افزوده شد، اما هم اکنون که محدودیت‌های کرونایی برداشته شده و شرکت‌های هواپیمایی از ۱۰۰ درصد ظرفیتشان استفاده می‌کنند هم راضی نشده اند افزایش قیمت ۳۰ درصدی را لغو کنند.

«بعد از طرح سوال ما از وزیر راه، جلساتی برگزار و سازمان هواپیمایی اعلام کرد که قیمت‌ها را ثابت کرده است» این جمله را یوسفی می‌گوید و توضیح می‌دهد، اما بعد از بررسی که انجام دادیم متوجه شدیم این قیمت‌ها نسبت به ۲ ماه قبل ۱۰ درصد و نسبت به زمان وضع محدودیت‌های کرونایی ۵۰ درصد افزایش داشته است و بلیط هواپیما برای مسیر ۳۰۰ هزار تومانی به ۹۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

«تثبیت و یکپارچه سازی قیمت‌ها اولین هدف ما است، زیرا قیمت شناور در این شرایط هیچ توجیهی ندارد» و «قیمت‌ها باید به میزان قبل از فاصله گذاری اجتماعی برگردد» این دو هدفی است که یوسفی اعلام می‌کند تا زمان حصول به نتیجه دنبال می‌شود و اگر هم اتفاق نیفتد از ابزارهای قانونی استفاده خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج