۱۱۷۹۱۹۲
۹ نظر
۵۳۸۷
۹ نظر
۵۳۸۷
پ

رکورد ترافیک در تهران شکسته شد

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ روز شنبه هفته جاری را پرترافیک‌ترین روز سال ۱۴۰۰ تاکنون اعلام کرد.

خبرگزاری ایسنا: سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور گفت: در ماه‌های اخیر شاهد افزایش حجم ترافیک در معابر پایتخت هستیم و گرچه این حجم همچنان کمتر از روزهای قبل از شیوع کرونا در سال ۱۳۹۸ است، اما به نسبت روزهای مشابه در سال ۱۳۹۹ افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه الگوی ترافیک تهران در هنگام صبح و عصر متفاوت است، اظهارکرد: همچنین مداخلات جوی نیز براین بارش ها اثر گذاراست.

جانشین رییس پلیس راهور تهران بزرگ طول ترافیکی صبحگاهی در یک روز عادی را ۱۳۰ تا ۱۵۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: اما طول ترافیکی عصرگاهی در معابر پایتخت حدود ۲۳۰ تا ۲۶۰ کیلومتر است. همچنین زمان پیک ترافیک پایتخت در هنگام صبح از ساعت ۶ آغاز شده و در ساعت ۰۷:۳۰ به اوج خود رسیده و کم کم کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در عصرها هم اوج ترافیک از حدود ساعت ۱۸:۳۰ آغاز شده و تا حدود ۲۱:۳۰ که ترافیک به حالت عادی باز می‌گردد ادامه دارد. طبیعی است که در تمام این ایام ماموران ما نیز در آماده باش کامل قرار دارند تا نسبت به روان سازی ترافیک اقدام کنند.

موسوی پور درباره الگوی شکل گیری ترافیک نیز اظهارکرد: بررسی های ما نشان می دهد که در روزهای عادی ترافیک محدوده غربی پایتخت از ساعت ۵:۳۰ کم کم شکل می‌گیرد و در محدوده غربی شهر شکل گیری ترافیک از حوالی ساعت شش است. در محورهای جنوبی شکل گیری ترافیک از ساعت ۵:۵۰ آغاز شده و بار ترافیکی در محورهای شمالی نیز از حدود ساعت ۷ صبح شکل می‌گیرد.

رکورد ترافیک در تهران شکسته شد

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ درباره مساحت ترافیک در یک روز عادی گفت: مساحت ترافیک تهران در یک روز عادی از ۱۱۰۰ تا ۱۳۰۰ کیلومتر مربع است.

موسوی پور در مورد روزهای بارانی و ترافیک پایتخت نیز اظهارکرد: در روزهای بارانی ترافیک غرب تهران از ساعت ۵:۱۵ شکل گرفته و تقریبا ۱۵ دقیقه زودتر از حالت عادی آغاز می شود. در محورهای شرقی نیز حدود ۱۰ دقیقه زودتر آغاز شده و از ساعت ۵:۵۰ شکل می‌گیرد. ترافیک محورهای جنوبی هم از ساعت ۵:۴۰ صبح آغاز می شود؛ اما ساعت شروع ترافیک در محورهای شمالی از همان ساعت ۷ است و تفاوتی با روزهای عادی ندارد.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ درباره طول ترافیک پایتخت در یک روز بارانی و عادی نیز گفت: طول ترافیک صبحگاهی در یک روز بارانی مانند روز شنبه که ما شاهد بارش باران و برف بودیم در هنگام صبح بین ۲۰۰ تا ۲۴۰ کیلومتر است که در روز عادی این عدد ۱۳۰تا ۱۵۰ کیلومتر است. همچنین طول ترافیک عصرگاهی در یک روز بارانی از ۲۹۰ تا ۳۵۰ کیلومتر است که در روز عادی ۲۳۰ تا ۲۶۰ کلیومتر است.

به گفته وی، زمان پیک و اوج ترافیک تهران در روزهای بارانی نیز نیم ساعت بیشتر یعنی از ساعت هشت صبح آغاز شده و در عصرها نیز ساعت ۱۸:۴۵ اوج بار ترافیکی در شهر تهران است. در این ایام شروع ترافیک صبحگاهی ۵:۴۵ صبح و خاتمه آن در عصر ۲۲:۳۰ است. در واقع می‌توان گفت که بارندگی یک ساعت و پانزده دقیقه شروع و خاتمه ترافیک را افزایش می‌دهد.

وی اضافه کرد: مساحت کل ترافیک در یک روز بارانی از ۱۳۰۰ تا ۱۷۰۰ کیلومتر مربع است و نتیجه گیری که می توان از این عدد و ارقام داشت این است که تقریبا بار صبحگاهی در یک روز بارانی تقریبا نیم ساعت زودتر شروع شده و بین روز بار ترافیکی پیوسته ای داریم و در طول صبح تا شب زمان تاخیر با یک ساعت و ۱۵ دقیقه است و زمانی که بارش ها را داریم ۳۵ تا ۶۰ درصد بار ترافیکی در سطح معابر شهر تهران افزایش پیدا می کند که در روز شنبه ۲۷ آذرماه با ۱۷۰۱ کیلومتر مربع پر ترافیک ترین روز سال را شاهد بودیم و این رکورد شکسته شد.

موسوی پور درباره چرایی افزایش ترافیک و تراکم در روزهای بارانی نیز گفت: دلیل این افزایش این است که در روزهای بارانی سفرهایی که با موتورسیکلت انجام می شد با خودروها و وسایل نقلیه شخصی انجام می پذیرد و تعداد زیادی از شهروندان که از حمل و نقل عمومی استفاده می کردند از خودروهای شخصی و تک سرنشین استفاده می کنند که همین امر باعث افزایش تراک و ترافیک می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لطفا عدد و ارقام ندید مردم خودشون همه چی رو خوب میدونن.

    • naser

      هی لگن تولیدکنیدبریزیدتوخیابون،نه پارکینگ نه تونل نه اتوبان هیچی اضافه نکردین

    • حسن

      مسخره بازیه باید محدودیت اعمال بشه

    • حر

      نمیخواین طراحی بریزید که از این موضوع پول بیشتری دربیاورید؟

    • ایرانی

      تا زمانی که پتیتخت ایران عوض نشه
      روز به روز به مشکلات تهران وترافیکش اضافه خواهد شد.
      متاسفانه همتی هم برای این قضیه وجود نداره.

    • بدون نام

      کلا تو ایران چیزای زشت و منفی و به درد نخور، رکورد میزنن مثل ترافیک، تورم، گرونی، بیکاری، فساد و....

    • خدا

      برای اینکه دوباره دروازه دار خوابه ،نصف پلاک های توی شهر نمره شهرستانه !!!!

    • بدون نام

      همه عمر تهرانیا توی ترافیک داره میگذره بقیه اشم آلودگی هواست نمیفهمم چرا جمعیت این شهر روز به روز داره بیشتر میشه

    • بدون نام

      شب یلدا شب زیبا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج