۱۱۸۰۸۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

هجوم اروپایی ها برای بستن قرارداد با ایران

مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی ایران با اشاره به برگزاری اولین مناقصه اجرای پروژه ذخیره سازی گاز در مخزن یورتشای ورامین در قالب قراردادهای BOT، اعلام کرد: در این مناقصه بین‌المللی ۳۴ شرکت اروپایی به همراه شرکای ایرانی خود ثبت نام کرده اند.

خبرگزاری مهر: مسعود سامی وند در تشریح برگزاری اولین مناقصه (فراخوان) بین‌المللی صنعت گاز ایران پس از توافق هسته ای ژنو، گفت: برای اجرای طرح ذخیره سازی گاز طبیعی در مخزن یورتشای ورامین از سال گذشته یک مناقصه بین المللی برگزار شد.

مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی ایران با تاکید بر اینکه این اولین مناقصه به منظور اجرای یک طرح گازی در کشور در قالب قراردادهای BOT بوده است، تصریح کرد: ثبت نام از متقاضیان تا اواسط خرداد ماه سال جاری ادامه داشت و در نهایت ۳۴ شرکت اروپایی به همراه شرکای ایرانی خود در این مناقصه ثبت نام کرده اند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هم اکنون بررسی صلاحیت شرکت های خارجی و داخلی برای حضور در این پروژه گازی به روش BOT در حال انجام است، اظهار داشت: با تکمیل این مراحل پیمانکاران واجد شرایط به منظور اجرای پروژه ذخیره سازی گاز طبیعی در مخازن یورتشای ورامین انتخاب خواهند شد.

مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی اخیرا با اشاره به موافقت و صدور دستوراتی توسط وزیر نفت برای مشارکت بخش خصوصی در طرحهای ذخیره سازی گاز ایران، اعلام کرده است: برای نخستین بار قراردادهای BOT به صورت ۲۰ تا ۲۵ ساله گازی با سرمایه گذاران خارجی و داخلی امضا خواهد شد.

سامی وند پیشتر با تشریح دلایل لغو قرارداد شرکت هنیس آلمان در یک پروژه ذخیره‌سازی گاز، اعلام کرد: با عذرخواهی و انصراف این شرکت آلمانی، فراخوانی به‌منظور مشارکت شرکت‌های بین‌المللی و بخش خصوصی در این طرح گازی آغاز شده است.

به منظور افزایش جذابیت قراردادهای توسعه طرح‌های ذخیره سازی گاز برای نخستین بار از قراردادهای BOT استفاده شده است، با امضای این قراردادها تمامی مراحل ساخت، نصب تجهیزات، راه اندازی و بهره برداری بر عهده سرمایه گذاران بخش خصوصی خواهد بود.

در شرایط فعلی طرح ذخیره سازی گاز طبیعی سراجه قم، شوریجه خراسان، گنبدهای نمکی کاشان، یورتشا ورامین، احمدی شیراز، قزل تپه گنبد کاووس، در میادین باباقیر، بانکول، ویزنهار ایلام از مهمترین پروژه‌های در دست اجرا و یا مطالعاتی به منظور ذخیره سازی گاز طبیعی در ایران است.

بر اساس استانداردهای جهانی ایران باید معادل ۱۰ تا ۱۵ درصد گاز مصرفی طرفیت برای ذخیره سازی گاز طبیعی به ویژه در نزدیکی مبادی بزرگ مصرف گاز ایجاد کند که در شرایط فعلی این معادل ۱۵ میلیارد مترمکعب در سال است.

در حال حاضر ایران با بهره برداری از فاز اول طرح ذخیره سازی گاز در مخزن سراجه قم از ظرفیت ذخیره سازی سالانه ۱.۳ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی برخوردار است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج