۱۱۸۰۹۰۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

همزیستی؛ راهکار جذاب یک وزیر برای کم‌آبی

وزیر کشور، سازگاری و همزیستی را کلیدی‌ترین مفهوم در مواجهه با شرایط کم‌آبی عنوان کرد و نوشت: باید شرایط اقلیمی ایران را مبنای هرگونه راهبرد، برنامه و اقدام در بهره‌برداری از منابع آب قرار داد.

خبرآنلاین: و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی به مناسبت روز ملی ایمنی برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی با اشاره به شعار این روز با نام «همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی ملی و محلی با مردم برای کاهش ریسک بلایا»، نوشت: سازمان مدیریت بحران کشور که با هدف ارتقای توانمندی جامعه در امور پیش بینی و پیشگیری، کاهش خطر و آسیب پذیری، پاسخ موثر در برابر مخاطرات طبیعی، حوادث و بحران‌ها فعالیت می‌کند، با درک اهمیت نقش مردم در کاهش خطر حوادث، دستورالعمل مشارکت نهادهای مردمی در مدیریت بحران را با همکاری و همفکری نمایندگان سمن‌ها و موسسات علمی تخصصی ذیربط تدوین کرده است.

نائب رییس شورای عالی مدیریت بحران کشور ادامه داد: در کنار حوادث طبیعی متعدد که همه ساله در جای جای کشور رخ می‌دهد، مساله مبتلابه کنونی کشور شرایط خشکسالی، تنش آبی و پدیده فرونشست است. افزایش روزافزون بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی، می‌تواند به نشست و یا فروریزش سطح زمین منجر شود که متاسفانه سرشتی بازگشت ناپذیر دارند و به سختی می‌توان آنها را کند و مهار کرد که اصلاح روش‌های مدیریت منابع آب و تغییر روش‌های آبیاری را نیاز دارد.

وحیدی با بیان اینکه سازگاری و همزیستی کلیدی‌ترین مفهوم در مواجهه با شرایط کم آبی است، افزود: یعنی باید شرایط اقلیمی ایران را مبنای هرگونه راهبرد، برنامه و اقدام در بهره‌برداری از منابع آب قرار داد. کاهش باران و تاثیر آن بر کاهش ذخیره آبی، ایران را در وضعیت تنش آبی قرار داده است؛ بنابراین سازگاری با کم آبی یک ضرورت است.

وی گفت : اینجانب با گرامی‌داشت یاد و خاطره درگذشتگان حادثه زلزله بم برخود لازم می‌دانم از زحمات همه همکاران عضو ستادهای پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در سطوح ملی، استان‌ها و شهرستان‌ها و همیاری‌های مردم ایران سپاسگزاری کرده و امید دارم در سایه تلاش و همدلی در ساختن کشوری ایمن بیش از پیش موفق باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج