جاباما
۱۱۸۱۶۸۳
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

عامل جنایت در پارک پس از ۱۶سال بخشیده شد

۱۶سال پس از درگیری مرگبار پسرعمه و پسردایی در پارکی در شهرستان مرند، درحالی‌که قاتل در یک قدمی قصاص قرار گرفته بود، خانواده مقتول به شرط ساخت مدرسه‌ای به نام پسرشان در این شهر از مجازات قصاص گذشتند.

همشهری: ۱۶سال پس از درگیری مرگبار پسرعمه و پسردایی در پارکی در شهرستان مرند، درحالی‌که قاتل در یک قدمی قصاص قرار گرفته بود، خانواده مقتول به شرط ساخت مدرسه‌ای به نام پسرشان در این شهر از مجازات قصاص گذشتند.

عامل جنایت در پارک پس از ۱۶سال بخشیده شد

این پرونده در سال 1384به جریان افتاد. روز حادثه چند پسر جوان و نوجوان که با هم دوست و هم‌محلی بودند برای تفریح به پارکی در شهرستان مرند در آذربایجان شرقی رفته و سرگرم شوخی بودند که بین2 نفر از آنها مشاجره شکل گرفت. این دو نفر که پسرعمه و پسردایی بودند بر سر شوخی نابجا و مسخره کردن یکدیگر از دست هم عصبانی شدند و لحظاتی بعد مشاجره آنها به درگیری تبدیل شد. هر چند دوستانشان تلاش کردند که آنها را آرام کنند اما در نهایت پسرعمه با چاقویی که در دست داشت ضربه‌ای به پسردایی‌اش زد و او غرق در خون روی زمین افتاد.

مرگ در بیمارستان

همه‌‌چیز در چشم برهم‌زدنی رخ داد و ضارب و بقیه دوستانش که شوکه شده بودند، جوان مجروح را به بیمارستان منتقل کردند. اما شدت خونریزی او به حدی بود که تلاش برای نجات جانش بی‌فایده ماند و وی روی تخت بیمارستان جانش را از دست داد.

به‌دنبال مرگ پسر جوان، پلیس در جریان حادثه قرار گرفت. با حضور مأموران در بیمارستان، ضارب که پسرعمه مقتول بود دستگیر شد و در همه مراحل بازجویی به قتل پسردایی‌اش اعتراف کرد. او اما مدعی شد که هرگز قصد کشتن وی را نداشته و آن روز وقتی شوخی او با مقتول به درگیری ختم شده بود، از روی عصبانیت با چاقو به او حمله کرده تا وی را بترساند اما ضربه‌ای که به پسردایی‌اش زد، جان او را گرفت.

با اعتراف پسر جوان، بررسی‌ اظهارات شاهدان و بازسازی صحنه جنایت، متهم به زندان فرستاده شد و مدتی بعد در دادگاه محاکمه و با درخواست ولی دم، به قصاص محکوم شد. این حکم با اعتراض متهم به دیوانعالی کشور فرستاده شد اما قضات دیوان آن را تأیید کردند و به این ترتیب شمارش معکوس برای اجرای حکم قصاص آغاز شد.

تلاش برای گذشت

با جنایتی که رخ داده بود رابطه میان هر دو خانواده که از بستگان هم بودند را چنان تیره کرده بود که خانواده مقتول درخواستی جز قصاص نداشتند. تلاش‌های زیادی برای جلب رضایت آنها انجام شد اما به نتیجه نرسید.

در این سال‌ها جوان محکوم به قصاص که در زندان به سر می‌برد چندبار پای چوبه دار رفت اما هر بار بنا به دلایلی حکم قصاص اجرا نشد و او به بند زندان برگشت، تا اینکه مدتی قبل زمان اجرای حکم مشخص و به هر دو خانواده ابلاغ شد.

به‌گفته دادستان شهر مرند، درحالی‌که حکم قصاص به مرحله اجرا رسیده بود، با تلاش و پیگیری‌های مستمر دستگاه قضایی، ریش‌سفیدان و معتمدین شهر در نهایت اولیای دم شرط کردند که درصورت ساخت مدرسه‌ای به نام مقتول در شهرستان مرند از قصاص می‌گذرند و با موافقت جوان محکوم به قصاص و خانواده‌اش با این شرط، رضایت خانواده مقتول ثبت و موجب شادمانی خانواده محکوم شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج