۱۱۸۲۰۷۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

مسکو: ایران در کاهش سرعت مذاکرات نقش ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد که هیچ‌ شواهدی مبنی بر نقش ایران در کاهش سرعت مذاکرات «وین» برای احیای برجام وجود ندارد.

فارس: «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) در یک کنفرانس خبری تصریح کرد که روسیه هیچ‌ شواهدی مبنی بر این که ایران سرعت مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی را کاهش می‌دهد، مشاهده نمی‌کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، زاخارووا در کنفرانس خبری روزانه خود در این خصوص گفت: «ما هیچ دلیلی برای بیان این مطلب نمی‌بینم که طرف ایرانی در حال مانع‌تراشی در مسیر این فرایند است. تحریم‌ها همچنان برجای خود باقی است».

دور هشتم مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ به منظور رفع تحریم‌ها علیه ایران با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام از عصر دوشنبه ششم دی ماه در شهر وین آغاز شد. در این نشست روند مذاکرات مورد ارزیابی قرار گرفت و همچنین در خصوص نحوه ادامه گفت‌وگوها بحث و تبادل نظر شد.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که دور فعلی مذاکرات وین به مناسبت فرارسیدن سال نو میلادی از ظهر امروز (پنجشنبه) به طور موقت متوقف می‌شود و طبق گفته «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده نشست وین، روز دوشنبه هفته آینده (۱۳ دی ماه) از سرگرفته می‌شود.

دور هشتم مذاکرات وین در حالی امروز به طور موقت به پایان می‌رسد که «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز گذشته اعلام کرد که طرف‌های برجام از روند مثبت مذاکرات وین رضایت دارند.

اولیانوف در پیامی توئیتری نوشت: «طرف‌های برجام (به‌جز ایران) و [هیأت] آمریکا عصر امروز دیدار کرده و به تبادل دیدگاه درباره وضعیت فعلی پیرامون مذاکرات وین پرداختند».

در این نشست، تمامی هیأت‌ها به پیشرفت حاصل‌ شده در دور پیشین گفت‌وگوها اشاره کرده و برای ادامه رایزنی‌های فشرده اعلام آمادگی کردند و همچنین عنوان شد که اغلب پیشنهادات ایران، در متن جدید گنجانده شده است. در پایان نشست مقرر شد که مذاکرات و کار بر روی متن از روز سه‌شنبه هفتم دی ماه در سطوح و فرمت‌های مختلف ادامه یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج