جاباما
۱۱۸۲۶۵۵
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

قیمت عجیب میوه‌های وارداتی در بازار تهران

قیمت میوه در بازار نسبت به شب یلدا ۱۰ درصد ارزان شده، اما هنوز موانع زیادی در برابر ارزانی وجود دارد، تفاوت قیمت‌ها از میدان مرکزی تا مغازه‌ها و نیز از پایین تا بالای شهر بسیار است.

خبرآنلاین: قیمت میوه در بازار نسبت به شب یلدا ۱۰ درصد ارزان شده، اما هنوز موانع زیادی در برابر ارزانی وجود دارد، تفاوت قیمت‌ها از میدان مرکزی تا مغازه‌ها و نیز از پایین تا بالای شهر بسیار است.

گزارش میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران حاکی است، قیمت‌ها نسبت به شب یلدا از تب و تاب افتاده و ثبات نسبی بر بازار حاکم است، اما همچنان نسبت به نرخی که از کشاورز و یا از میدان مرکزی میوه و تره بار خریداری می‌شود، تفاوت‌های بسیاری دارد.

این وضعیت نشان می‌دهد، همچنان سهم دلال، واسطه و یا مغازه‌دار از سود فروش میوه بیشتر است. در حالی که سیب در استانهای شمال غرب کشور کیلویی ۷ هزار تومان به فروش می‌رسد، اکنون در مغازه‌های سطح شهر بیش از ۲۰ هزار تومان است.

علاوه بر آن تفاوت بین قیمت‌های میدان مرکزی میوه و تره بار و مغازه میوه فروشی سطح شهر که طبق مصوبه نباید بیش از ۳۰ درصد باشد، در برخی موارد بیش از ۱۰۰ درصد است، آنها نسبت به اینکه مغازه‌شان بالا یا پایین شهر است، قیمت میوه را تعیین می‌کنند، پول اجاره مغازه‌ را در نرخ میوه تاثیر می‌دهند و به این دلیل است که تفاوت فاحشی بین میوه فروشی‌های بالا و پایین شهر وجود دارد.

میوه در سطح شهر فراوان و هر گونه محصولی وجود دارد، میوه‌های پاییزه از انار و سیب گرفته تا پرتقال و نارنگی و همه گونه سبزی و صیفی در طبق عرضه مغازه‌ها جا خوش کرده است، حتی میوه جالیزی مانند هندوانه هم از بازار رخت نبسته است.

قیمت سیب زمینی نسبت به هفته‌های اخیر گران‌تر است و دلیل عمده آن صادرات است، صادرات عمده این محصول به کشورهای حاشیه دریای خزر است. هر کیلو سیب زمینی بین ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان عرضه می‌شود و از آنجایی که کشور ایران تولید کننده عمده این محصول است، باور قیمت بالا برای خریداران سخت است.

پرتقال، سیب و نارنگی هم در محدوده کیلویی ۲۵ هزار تومان است، اما قیمت‌های بسیار پایین تری از باغداران استانهای شمالی و بین ۷ تا ۱۰ هزار تومان به گوش می‌رسد.

فروشندگان میوه می‌گویند نرخ اجاره ها بالا است و اگر بخواهیم به این شغل ادامه دهیم، مجبوریم با گرانفروشی پول اجاره را تامین کنیم.

علی جباری یک فروشنده میوه که در منطقه ۱۹ تهران مغازه تقریبا ۲۰ متری دارد، ماهانه ۶ میلیون تومان اجاره می‌دهد، می‌گوید: اجاره آنقدر بالاست که به این راحتی در نمی‌آید و مجبور هستیم میوه را به نرخی بیش از ۳۰ درصد مصوب بفرشیم.

وی تایید می‌کند که نرخ مصوب اتحادیه برای فروش میوه نشان می‌دهد که بعضا تفاوت قیمت میوه از میدان مرکزی میوه و تره بار تا سطح مغازه‌های شهر تا ۱۰۰ درصد هم می‌رسد و از زمین باغدار تا سطح شهر تا ۳۰۰ درصد اختلاف هم دیده شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سیب کجای استانهای شمالغرب 7 هزار تومنه
      ماهم 22000 تومان می خریم

    • بدون نام

      همش کار خودتوته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج