adexo3
۱۱۸۶۸۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نام سرکرده «بوکوحرام» در لیست سیاه

شورای امنیت سازمان ملل متحد نام سرکرده گروه تروریستی بوکوحرام و یک گروه شورشی دیگر در نیجریه را در فهرست سیاه خود قرار داد.

واحد مرکزی خبر: شورای امنیت سازمان ملل متحد نام سرکرده گروه تروریستی بوکوحرام و یک گروه شورشی دیگر در نیجریه را در فهرست سیاه خود قرار داد.

به این ترتیب، نام ابوبکر شیکاو و گروه «انصارو» در فهرستی قرار می گیرد که نام اعضای وابسته به گروه القاعده در آن قرار دارد و دارایی های بین المللی آنها مسدود و قانون منع صدور روادید برای آنها اعمال می شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، کمیته تحریم های القاعده در شورای امنیت سازمان ملل ماه گذشته بوکوحرام را در فهرست سیاه خود جای داده بود. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که اعضای این گروه تروریستی بیش از ۲۰۰ دختر دبیرستانی را از روستایی در این کشور ربودند و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا یک سال پیش برای هر نوع اطلاعات که به یافتن ابوبکر شیکاو کمک کند، هفت میلیون دلار جایزه تعیین کرد.

انصارو، گروهی که گفته می شود مسئولیت مرگ تعداد زیادی از گروگان های غربی را بر عهده دارد، شاخه نیجریه ای گروه القاعده مغرب عربی است.

این گروه پس از یک سری حملات در اوایل سال ۲۰۱۲ در شهر کانو که بیش از ۱۸۶ کشته بر جای گذاشت، به نشانه اعتراض، از القاعده جدا شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج