adexo3
۱۱۸۷۷۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مشکل کشور، فقدان ابتکار عمل مسوولان

استاندار زنجان گفت: در حال حاضر فقدان ابتکار عمل از سوی مسوولان، از مشکلات عمده کشور است.

خبرگزاری ایسنا: "جمشید انصاری" ظهر امروز در جلسه شورای اداری مشترک استان و شهرستان خرم‌دره، عنوان کرد: برای برنامه‌ ریزی درست در زمینه‌های گوناگون باید شناخت درست در مسایل و مشکلات وجود داشته باشد و به عبارت بهتر تحلیل وضع موجود مقدمه امر برنامه‌ریزی است.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات شهرستان باید یک بررسی دقیق در زمینه شناسایی مسایل و مشکلات شهرستان صورت گیرد، اظهار کرد: وجه غالب اقتصاد شهرستان یک اقتصاد وابسته به کشاورزی و به عبارت دقیق‌تر یک اقتصاد روستایی است که در همه زمینه‌ها در شهر از جمله چهره شهر و توسعه صنعتی آن نیز اثرگذار بوده است که اگر نگرش صحیحی درباره آن وجود نداشته باشد، باعث به وجود آمدن مشکلات می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه با وجود بهره‌مندی شهرستان خرم‌دره از اقتصاد روستایی، ۸۰ درصد از جمعیت خرم‌دره را جمعیت شهری تشکیل می‌دهد، یادآور شد: برای حل مشکلات خرم‌دره، اقتصاد شهرستان باید به سرعت از اقتصاد روستایی به شهری گذر کند که اگر این امر محقق نشود مشکلات پابرجا خواهد ماند.

وی با بیان اینکه طبق آمارها خرم‌دره بالاترین نرخ بیکاری را در استان دارد، اظهار کرد: نرخ بیکاری در شهرستان خرم‌دره ۱۴.۸ درصد است که این آمار، آمار نگران‌کننده‌ای است و یکی از دلایل این امر می‌تواند عدم ارتقای بخش خدمات در شهرستان باشد که اگر این بخش توسعه نیابد با مشکلات فراوان در زندگی شهری مواجه خواهیم بود.

انصاری با تاکید بر اینکه فقدان ابتکار عمل از سوی مسوولان یکی از مشکلات عمده در کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: حل مشکلات و عمران و آبادانی کشور از مسوولیت‌های اساسی دولت است، ولی اگر ابتکار عمل مسوولان و مشارکت مردم وجود نداشته باشد، قطعاً دولت نیز به اهداف خود نخواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه حضور مردم در صحنه‌های گوناگون ضروری است، یادآور شد: مردم باید باور کنند که اگر اراده و همت داشته باشند توسعه به دستان توانمند آن‌ها محقق می‌شود و مسوولان و مدیران نیز می‌توانند در این زمینه یک نقش هدایت‌گر داشته باشند.

انصاری با اشاره به بازدید از شهرک صنعتی خرم‌دره، افزود: شهرک صنعتی خرم‌دره به علت مجاورت با آزادراه و نزدیکی به خطوط اصلی انتقال انرژی و زمین ۳۰۰ هکتاری آن پتانسیل خوبی برای شهرستان محسوب می‌شود که باید هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل زیرساخت‌های آن به ویژه برق‌رسانی اقدام شود که در این راستا می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی نیز بهره گرفت.

در ادامه این جلسه، رییس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان نیز با اشاره به آغاز طرح تحول نظام سلامت در کشور، عنوان کرد: طرح تحول نظام سلامت، یکی از محوری‏ترین برنامه‎های دولت یازدهم و یک اقدام جهادی است که با هزینه فراوان در حال انجام است که متأسفانه برخی از مردم از این طرح اطلاعات کافی ندارند.

"علیرضا بیگلری" با بیان اینکه در طرح تحول نظام سلامت نسبت به شناسایی نیازهای درمانی مردم اقدام می‌شود، عنوان کرد: یکی از مشکلات عمده مراجعین به مراکز درمانی به خصوص افراد بستری در بیمارستان‌ها عدم توانایی پرداخت هزینه‌های درمان بود که در این طرح دولت هزینه درمان را به ۱۰ درصد کاهش داد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت یک بسیج همگانی را می‌طلبد، اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح ارتقای سطح سلامت و افزایش رضایت مردم است و باید در زمینه اطلاع‌رسانی اقدامات بیشتری صورت گیرد.

این مسوول با بیان اینکه خرم‌دره به عنوان شهر پایلوت طرح ۳۱۳۱ انتخاب شده است، ادامه داد: امیدواریم با تلاش خیرین و مسوولان، این طرح با موفقیت در شهرستان اجرا شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج