جاباما
۱۱۸۹۶۳۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

پیش‌بینی عجیب رئیس اتحادیه از قیمت گوشت!

صادرات دام، سوداگری و کاهش عرضه گوشت قرمز منجر شد تا طی دو هفته گذشته نرخ گوشت قرمز صعودی باشد.

باشگاه خبرنگاران: صادرات دام، سوداگری و کاهش عرضه گوشت قرمز منجر شد تا طی دو هفته گذشته نرخ گوشت قرمز صعودی باشد.

بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان، سردست گوسفندی ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تومان، جگر ۲۲۰ هزار تومان، شقه گوساله ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تومان و سردست گوساله ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تومان بوده که نسبت به هفته های اخیر ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان افزایش داشته است.

پیش‌بینی عجیب رئیس اتحادیه از قیمت گوشت!

بسیاری از توزیع کنندگان گوشت صادرات دام و شرایط جوی روزهای اخیر را علت اصلی کاهش عرضه و گرانی مطرح می کنند، در حالی که تولیدکنندگان حوزه دام اذعان می کنند که التهاب بازار ارتباطی به صادرات ندارد، کما اینکه قیمت گوشت در هفته های اخیر به رغم توقف صادرات هم در بازار کاهشی نداشته است.

گرانی گوشت بهانه ای برای واردات

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: با توجه به زایش های مناسب، کمبودی در عرضه دام نداریم.

به گفته وی، قیمت کنونی هر کیلو دام سبک و سنگین ۵۸ تا ۵۹ هزار تومان است، در حالی که قیمت مصوب دام سبک ۶۲ هزار تومان است.

با توجه به کاهش میزان مصرف و ازدیاد عرضه، دام همچنان کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود. این درحالی است که بنابر اذعان تولیدکنندگان، افراد سودجو با فضاسازی به دنبال افزایش قیمت گوشت به مرز ۲۰۰ هزار تومان هستند تا بتوانند واردات لاشه را توجیه پذیر کنند.

پوریان گفت: هم اکنون بازار از گوشت اشباع است، درحالیکه برخی توزیع کنندگان به بهانه های مختلف با فضاسازی افزایش قیمت به دنبال واردات هستند.

رئیس شورای تامین کنندگان دام قیمت کنونی هر کیلو لاشه گوسفند ۱۲۰ هزار تومان و لاشه گوساله ۱۱۰ هزار تومان در عمده فروشی اعلام کرد.

سرما و یخبندان گوشت را گران کرد

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: با توجه به کاهش عرضه دام به سبب شرایط جوی و صادرات، قیمت دچار نوساناتی شده است.

به گفته وی، با افزایش مصرف پروتئین در فصل سرما و کاهش عرضه دام در کشتارگاه پیش بینی می شود که استمرار این روند منجر به جهش درصدی قیمت در هفته آتی شود.

با توجه به تامین عمده دام تهران از غرب کشور، بارندگی های اخیر و کندی تردد منجر به کاهش عرضه دام در کشتارگاه و افزایش قیمت در بازار شد.

ملکی گفت: طبق روال همه ساله در بهمن‌ تقاضا برای خرید گوشت بواسطه ذخایر شب عید افزایش می یابد که این موضوع منجر به درصد جزئی افزایش قیمت می شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی قیمت هر کیلو بره نر را ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان و هر کیلو شقه گوسفندی ۱۳۹ تا ۱۴۶ هزار تومان اعلام کرد.

طبق اذعان فعالان بازار و فروشندگان، قیمت هر کیلو شقه گوسفندی طی ۲ هفته اخیر ۱۵ هزار تومان رشد داشته است که انتظار می رود با بهبود شرایط جوی و تسهیل در تردد، آرامش به بازار بازگردد.

صادرات دام ارتباطی به گرانی گوشت ندارد

مدیر عامل اتحادیه دام سبک گفت: در ۲ هفته اخیر صادرات دام زنده به بهانه افزایش قیمت گوشت قرمز متوقف شد، درحالیکه قیمت گوشت تغییری نکرده است.

به گفته وی، گرانی گوشت قرمز ارتباطی به صادرات دام زنده ندارد و عوامل دیگری در این اتفاق دخیل است.

صدر دادرس گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام‌ پایانی سال ، تنظیم بازار گوشت اهمیت بسزایی دارد، چنانچه دولت نتواند بازار را کنترل کند، در ایام‌پایانی سال با چالش جدی مواجه می شویم.

اواسط آبان دولت مجوز صادرات ۳۵۰ هزار راس دام را صادر کرد که با پیگیری های مکرر در مجموع ۲ هزار راس صادر شده است که با فضاسازی در فضای مجازی جلوی این امر را به بهانه گرانی گرفتند، درحالیکه قیمت گوشت به رغم‌توقف صادرات کاهشی نداشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج