۱۱۸۹۹۶۵
۱۲ نظر
۵۰۵۸
۱۲ نظر
۵۰۵۸
پ

بی‌سابقه‌ترین خطبه نماز جمعه که تاکنون نشنیده‌اید

روزنامه شرق در یادداشتی، خطبه‌ای خیالی را از یک امام جمعه منتشر کرده. این روزنامه امام جمعه را"حجت الاسلام منصف" و شهری را که در آن خطبه خوانده شده "شهر امید" نام نهاده است. این یادداشت در روزنامه شرق را در ادامه می خوانید.

روزنامه شرق در یادداشتی، خطبه ای خیالی را از یک امام جمعه منتشر کرده. این روزنامه امام جمعه را"حجت الاسلام منصف" و شهری را که در آن خطبه خوانده شده "شهر امید" نام نهاده است.

بی‌سابقه‌ترین خطبه نماز جمعه که تاکنون نشنیده‌اید

در این مطلب آمده است:

امام‌جمعه شهر امید، در خطبه‌های نماز جمعه با تبریک پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان و راهیابی ایران به جام جهانی از حضور بانوان کشور در ورزشگاه ابراز خوشحالی کرد. حجت‌الاسلام منصف گفت هفته گذشته مزین به نام بانوی نمونه اسلام و زنان و مادران بود و وقتی از نقش و جایگاه ویژه زنان در جامعه می‌گوییم، این نقش تزیینی نیست. زنان ما دیروز در ورزشگاه حاضر شدند، بدون هیچ حاشیه‌ای نیمی از مردم جامعه از نزدیک و در کنار نیم دیگر مسابقه را تماشا کردند، اتفاقی هم نیفتاد، امیدوارم این حضور همیشگی، پرتعداد و غیرگزینشی ادامه داشته باشد.

وی تأکید کرد در شرایطی که مردم به شادی‌های کوچک نیاز دارند، به‌جای آنکه هر ‌روز از مردم تحمل و مدارا بخواهیم، باید همه مسئولان و دست‌اندرکاران در خلق نشاط اجتماعی کمک کنند. این چیزی نیست که با حرف و سمینار تحقق پیدا کند. امام‌جمعه شهر امید در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به روند مثبت مذاکرات و نشانه‌های یک توافق خوب با دنیا گفت دولت و همه بخش‌های درگیر با موضوع مذاکرات، مردم را امین و محرم بدانند و از ظرفیت رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی صادقانه و شفاف تا جایی که به روند مذاکره لطمه نمی‌خورد، استفاده کنند.

حجت‌الاسلام منصف افزود کارشناسان و مقامات اقتصادی دولت باید تبیین کنند نتیجه مذاکره در زندگی و معیشت مردم چه اثراتی خواهد داشت. در این حوزه درخواست بنده از همه دولتمردان این است حرف‌هایی نزنند و وعده‌هایی ندهند که قابل‌انجام نیست. اینها مردم را بیشتر ناراحت می‌کند، مردمی که تا اینجای کار هم بیش از حد تصور نجیبانه همراهی کرده‌اند.

وی افزود بنده در جریان اقدامات خوب دولت محترم و برنامه‌ریزی برای گشایش در موضوعات اقتصادی هستم، اما از رئیس‌جمهور مردمی می‌خواهم هر مسئولی را که با سخنرانی‌ها و مصاحبه‌هایش نمک بر زخم مردم نجیب و شریف کشورمان می‌پاشد، مؤاخذه و توبیخ و در صورت تکرار رویه ناپسندش با او برخورد کند. امروز تشویش اذهان عمومی نه توسط رسانه‌ها و منتقدان دلسوز که توسط عده‌ای امثال بنده و مسئولان ان‌شاءالله ناآگاه انجام می‌شود.

خطیب نمازجمعه شهر امید ضمن ابراز تأسف از اخراج برخی استادان از دانشگاه‌های کشور گفت در هفته‌های گذشته که انتظار می‌رفت با بهبود روند مذاکرات و بازشدن فضای سیاست خارجی، فضای داخلی با همبستگی و انسجام بیشتر بی‌تنش و آرام پیش برود، با انتشار خبر این اخراج‌ها شائبه‌هایی در ذهن افکار عمومی شکل گرفت.

بنده مباحث و موضوعاتی که بعضی از این استادان گفته و نوشته‌اند را خواندم، بیان دردها و مشکلات با ارائه پیشنهاد از سر دلسوزی چیزی است که همه باید از آن استقبال کنیم. از دولت محترم می‌خواهم موضوع را برای افکار عمومی توضیح دهند و اگر نکته‌ای وجود دارد آن را اعلام کنند.

وی تأکید کرد در بحث سفر رئیس‌جمهور محترم به روسیه نقدها و نظرات دلسوزانه‌ای وجود دارد، باید آنها را شنید و در موارد بعدی مورد توجه قرار داد. امروز سؤالات زیادی در ذهن مردم وجود دارد که لازم است پاسخ داده شود. از صداوسیما هم می‌خواهم نظرات همه اقشار و گروه‌ها را منعکس کند تا به‌معنای واقعی مردم آن را رسانه ملی کشور بدانند.

حجت‌الاسلام منصف با بیان اینکه خطبه‌ام را با دعوت خودم و شما به تقوای الهی و رعایت انصاف و خویشتنداری به پایان می‌برم، گفت امروز از یکی از کارشناسان حوزه دیپلماسی دعوت کرده‌ام از این تریبون خلاصه‌ای از نقدها و نظرات در مورد سفر رئیس‌جمهور محترم به روسیه و حاشیه‌های آن را بیان کنند. از صداوسیمای مرکز شهرستان هم می‌خواهم همچنان‌که سخنان بنده را پوشش می‌دهند، این سخنان دلسوزانه و ان‌شاءالله راهگشا را هم به سمع‌ونظر مردم خوب شهر برسانند.

سلام و درود خدا بر مردم که تأمین راحتی، امنیت و آرامش آنان بر عهده ما است. خداوند مقامات ما را در مسائلی که برای مردم و در راه خیر مردم است الهام ببخشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احسنت و درود حرف دل مردم به علم الهدی و خاتمی هم یاد بدید

    • ع.س

      لطفا این خوب بود خطبهای بهتری هم برای جمعهای آ ینده شهر امید اماده کنند یه مقدار ارامش بگیریم از خطبهای کلیشه ای خسته شدیم .آخه همیه اینا که قبلا گفتید که نزدیک ۵۰ ساله شنیده شده ارتبات باران ونماز باران حجاب واگشت ارشاد وپلیس .و...

    • بدون نام

      ای ول عالی گفتی.

    • هادوی

      امیدوارم یک روزی ایشان امام جمعه تهران شوند.

    • وطن

      از عجایب هفتگانه که این امام جمعه چنین گوینده خوش زبان باشد

    • وطن

      اعلم الهدی ..مواظب هیجا نات زنان بود که بخش شود

    • برترینها لطفا چاب کن

      کاش ...

    • دنا

      خواب دیدی خیر باشه

    • بدون نام

      آفرین ، بسیار عالی

    • ناشناس

      خواب دیدی خوابت خیر

    • مننمنم

      آرزو بر جوانان عیب نیست ، انشاا....

    • حلما

      وقتی روزنامه توهم میزنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج