۱۱۹۰۰۶۸
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

یک گمانه‌زنی رسمی درباه عوامل هک صدا و سیما

حسین نوش‌آبادی در واکنش به ماجرای هک برخی شبکه‌های صداوسیما گفت: هک چند ثانیه‌ای صداوسیما می‌تواند کار اسرائیلی‌ها و یا عوامل آن‌ها در منطقه باشد. ضمن اینکه ما باید از مراکز مهم کشور نظیر صداوسیما حفاظت و صیانت کنیم، نباید اجازه دهیم که چنین اتفاقاتی تکرار شود. ان‌شاءالله در جلسه فردا کمیسیون امنیت ملی به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد.

دیده‌بان ایران: هفتم دی‌ماه ۱۴۰۰ همزمان با بازار داغ اخبار فوتبال ایران و عراق، خبری در فضای مجازی مبنی بر «هک شبکه‌های صداوسیما» منتشر شد که وبازتاب بسیار در میان افکارعمومی به همراه داشته است. در این اتفاق، شبکه‌های رسانه ملی جمهوری اسلامی برای چند ثانیه تصویر رهبران مجاهدین خلق و سخنرانی آنان نشان داده شد که پس از چندساعت سازمان صداوسیما با انتشار بیانیه‌ای صراحتا اعلام کرد که این برنامه‌ها بر روی شبکه اینرتنت نبوده است و همین اظهارات سازمان صداوسیما گمانه‌زنی‌ها در خصوص احتمال نفوذ در رسانه ملی را قوی‌تر از قبل کرد.

حسن نوش آبادی در این باره می گوید: البته این اقدامات موزیانه دشمن و منافقین هر چندوقت یکبار اتفاق می‌افتاد. این اقدامات کاملاً قابل پیگیری و رصد است. باید برخی از نهادهای عالی کشور به‌ویژه صداوسیمای جمهوری اسلامی مورد صیانت کامل قرار بگیرد که دیگر چنین اتفاقاتی تکرار نشود. البته در میان این همه اقدامات و فعالیت‌های مثبت صداوسیما در بخش های مختلف طبیعی است دشمنان با هک یک شبکه بخواهند حضور چند ثانیه‌ای پیدا کنند؛ این اتفاقات کاملاً طبیعی است.

هک چند ثانیه‌ای صداوسیما می تواند کار اسرائیلی‌ها و یا عوامل آنها در منطقه باشد. ضمن اینکه ما باید از مراکز مهم کشور نظیر صداوسیما حفاظت و صیانت کنیم، نباید اجازه دهیم که چنین اتفاقاتی تکرار شود. ان‌شاءالله در جلسه فردا کمیسیون امنیت ملی به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد.

قضیه «نفوذ» فقط در حد گمانه‌زنی است اما باید از تکرار بروز اتفاقات این چنینی جلوگیری شود. سازمان پدافند غیرعامل باید در این گونه موارد نقش پررنگ‌تری را ایفا کند. هم ریاست صداوسیما و هم نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور این موضوع را پیگیری خواهند کرد.

*آقای نوش‌آبادی! اگر همان زمان که آرشیو صداوسیما دزدیده و به برخی از شبکه‌های فارسی زبان در خارج از کشور فروخته شد این قضیه به شکل جدی مورد پیگیری قرار می‌گرفت، به اعتقاد شما الان باز هم شاهد چنین اتفاقاتی بودیم؟

متاسفانه جریان «نفوذ» از سالیان قبل جولان داده و هنوز هم در برخی از حوزه‌ها حضور دارند. باید مراقب باشیم که جریان نفوذ و نفاق در کشور مجالی برای این چنین اتفاقاتی پیدا نکنند. باید هرگونه روزنه‌ای که فکر می‌کنیم ممکن است برای رخنه نفوذی‌ها وجود داشته باشد را از بین ببریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج