adexo3
۱۱۹۲۱۳۴
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

همه چیز درباره وعده سبدگردانی با سود تضمینی!

بررسی‌ها نشان می‌دهد کسانی که به وعده‌های دروغین مثل سبدگردانی با سود تضمینی اعتماد می‌کنند یا به اشتباه در دام فروشندگان سیگنال‌های بورسی به امید شناسایی بهترین سهام برای خرید می‌افتند، همان افرادی هستند که دچار ضرر و زیان مالی قابل توجه می‌شوند. اما چطور می‌توان از ضرر و زیان در بورس پیشگیری کرد؟

خبرآنلاین: بررسی‌ها نشان می‌دهد کسانی که به وعده‌های دروغین مثل سبدگردانی با سود تضمینی اعتماد می‌کنند یا به اشتباه در دام فروشندگان سیگنال‌های بورسی به امید شناسایی بهترین سهام برای خرید می‌افتند، همان افرادی هستند که دچار ضرر و زیان مالی قابل توجه می‌شوند. اما چطور می‌توان از ضرر و زیان در بورس پیشگیری کرد؟

دریافت کد بورسی آنلاین نخستین مرحله در فرایند سرمایه‌گذاری است. پس از دریافت کد بورسی، مسیرهای متعددی برای سرمایه‌گذاری در بورس وجود دارد که برخی از این مسیرها نه‌تنها نتیجه‌ای برای سرمایه‌گذار ندارد، بلکه حتی ممکن است منجر به ضرر و زیان مالی سنگینی هم بشود.

روش‌های سرمایه‌گذاری در بورس

قبل هر از چیز برای اینکه از ضرر و زیان در بورس پیشگیری کنید، لازم است با روش‌های سرمایه‌گذاری در بورس آشنا شوید. سرمایه‌گذاری در بورس به دو شیوه مستقیم و غیرمستقیم امکان‌پذیر است. در روش مستقیم، سرمایه‌گذارانی که از دانش و البته زمان کافی برای مدیریت پرتفوی خود برخوردار هستند، پس از دریافت کد بورسی آنلاین اقدام به انتخاب بهترین سهام برای خرید کرده و فرایند سرمایه‌گذاری را با توجه به ترجیحات و اهداف خود پیش می‌برند. در مقابل، روش سرمایه‌گذاری غیر مستقیم را داریم. در این روش افراد از خدمات مدیریت دارایی از قبیل سبدگردانی یا خرید واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک استفاده می‌کنند.

سبدگردانی یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری غیر مستقیم به شمار می‌رود، اما بسیار اهمیت دارد که متقاضیان این دسته از خدمات، پیش از انتخاب یک سبدگردان نکاتی را در نظر بگیرند.

سبدگردانی با سود تضمینی؟!

سبدگردانی شیوه‌ای برای سرمایه‌گذاری اختصاصی در بورس است. در این روش متقاضیان با مراجعه به یک شرکت سبدگردان معتبر که از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز فعالیت داشته باشد، اقدام به عقد قرارداد سبدگردانی می‌کنند. اگرچه عده زیادی وجود دارند که ادعای ارائه این دسته از خدمات را دارند، اما در نظر داشته باشید تنها شرکت‌های سبدگردان دارای مجوز، مجاز به ارائه چنین خدماتی هستند.

پس از انتخاب یک شرکت سبدگردان لازم است، در ارتباط با شرایط سبدگردانی از جمله کارمزد اطلاعات کافی دریافت کنید.کارمزد سبدگردانی از دو قسمت کارمزد ثابت و متغیر تشکیل شده است. شرکت سبدگردان کارمزد ثابت را تحت هر شرایطی دریافت می‌کند. به‌عنوان مثال کارمزد ثابت دریافتی توسط شرکت سبدگردان فارابی بین یک الی دو درصد از آورده سرمایه‌گذار در سال است. در مقابل، کارمزد متغیر تنها در صورتی دریافت می‌شود که حداقل سود پیش‌بینی شده توسط سبدگردان محقق شده باشد. در چنین شرایطی درصدی از سود سبدگردانی به شرکت سبدگردان اختصاص می‌یابد.

در نظر داشته باشید اگرچه سبدگردانی با سود تضمینی امکان‌پذیر نیست، اما به‌علت وجود کارمزد متغیر، متقاضیان می‌توانند اطمینان داشته باشند که تحلیل‌گران حرفه‌ای و خبره شرکت سبدگردان همواره در راستای کسب حداکثر بازدهی ممکن برای سرمایه‌گذاری آن‌ها عمل خواهند کرد.

بهترین سهام برای خرید کدام است؟

معرفی سهم‌های مختلف در قالب بهترین سهام برای خرید، امروزه در شبکه‌های اجتماعی امری رایج است. اما همواره در نظر داشته باشید انتخاب و خرید سهام نباید به این صورت و بر مبنای سیگنال‌های بی‌اساس انجام شود. تصور کنید بر مبنای یک سیگنال این‌چنینی سهامی خریده‌اید، اما زمان مناسب برای فروش آن را نمی‌دانید و بعد از مدتی متوجه می‌شوید از این خرید سودی عاید شما نشده است. بنابراین در صورتی که قصد سرمایه‌گذاری مستقیم در بورس را دارید، فراموش نکنید آموزش بورس مهم‌ترین کاری است که باید انجام دهید. برخورداری از دانش کافی در زمینه تحلیل بنیادی به شما کمک خواهد کرد از عملکرد مناسب شرکتی که قصد سرمایه‌گذاری در آن را دارید اطمینان حاصل کنید و با استفاده از ابزارهایی که تحلیل تکنیکال و البته تابلوخوانی در اختیارتان قرار خواهد داد، می‌توانید زمان و قیمت مناسب برای ورود به سهم و خروج از آن را تعیین کنید.

بهترین روش سرمایه گذاری در بورس

همان‌طور که در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم، روش‌های متعددی برای سرمایه‌گذاری در بورس وجود دارد، اما هرگز نمی‌توان یک روش مشخص را یافت که برای همه افراد فارغ از میزان سرمایه، دانش، زمان و البته ریسک‌پذیری مناسب باشد؛ بنابراین بهترین راهکار ممکن این است که پیش از اقدام به سرمایه‌گذاری، ابتدا پاسخ سوال‌های زیر را برای خود مشخص کنید.

میزان دانش سرمایه‌گذاری و البته زمانی که برای این‌کار در اختیار دارید، چقدر است؟

در صورت برخورداری از دانش و زمان کافی یا علاقه‌مندی به دریافت آموزش‌های مرتبط با این حوزه، می‌توانید پس از دریافت کد بورسی آنلاین، سراغ روش‌های سرمایه‌گذاری مستقیم در بورس بروید. در غیر این‌صورت، روش‌های سرمایه‌گذاری غیر مستقیم مانند صندوق‌ها و البته سبدگردانی گزینه‌های مناسب‌تری به شمار می‌روند.

چه میزان سرمایه در اختیار دارید؟

سبدگردانی فرایندی هزینه‌بر است؛ بنابراین شرکت‌های سبدگردان یک حداقل میزان سرمایه برای ارائه این خدمات مشخص می‌کنند. به‌عنوان مثال حداقل سرمایه‌ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در شرکت سبدگردان فارابی، یک میلیارد تومان است.

تا چه حد توان تحمل ریسک دارید؟

پاسخ این پرسش نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. سرمایه‌گذاری مستقیم یا سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سهامی مستلزم برخورداری از درجات بالای تحمل ریسک است. در مقابل صندوق‌های درآمد ثابت ضمن برخورداری از بازدهی بالاتر از بانک، گزینه‌های بدون ریسک سرمایه‌گذاری در بورس به شمار می‌روند. با استفاده از تست‌های سنجش ریسک آنلاین می‌توانید از میزان ریسکی که قادر به تحمل آن هستید آگاه شده و نسبت به انتخاب بهترین سرمایه‌گذاری با توجه به ویژگی‌های خودتان اقدام کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج