۱۱۹۲۴۶۲
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

سند لو رفته از طرح جنجالی بن‌سلمان برای عربستان

پایگاه خبری افشاگر «سعودی لیکس» گزارش داد، این سند نشان می دهد که محمد بن سلمان در جلسه با هیأت دولت سعودی، به وزارت امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد این کشور دستور داده است تا برنامه‌هایی را در راستای آنچه «تساهل فکری» در عربستان نامیده می شود، تدوین کند.

خبرگزاری فارس: یک سند لو رفته، طرحهای مشکوک محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان سعودی را فاش کرد. بر اساس این سند، بن سلمان در تلاش است که در چشم انداز ۲۰۳۰، برای سکولاریزه کردن جامعه سنتی عربستان و تغییر تدریجی هویت این کشور تمام تلاش خود را به کار گیرد.

پایگاه خبری افشاگر «سعودی لیکس» گزارش داد، این سند نشان می دهد که محمد بن سلمان در جلسه با هیأت دولت سعودی، به وزارت امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد این کشور دستور داده است تا برنامه‌هایی را در راستای آنچه «تساهل فکری» در عربستان نامیده می شود، تدوین کند.

به گزارش سعودی لیکس، مدیر بخش وزارت امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد در مدینه منوره تأکید کرد که بن سلمان در جریان حضور در هیأت دولت، با طراحی و تدوین این برنامه، قصد دارد باورها و برنامه‌های خود را برای اجرای مستلزمات چشم‌انداز ۲۰۳۰ نهادینه کند تا این برنامه، به زعم خود از انحرافات فکری افراطی دور بماند.

سند لو رفته از طرح جنجالی بن‌سلمان برای عربستان

سند لو رفته

بر اساس این سند، کسانی که برای امور دینی تعیین شده بودند، از سوی محمد بن سلمان موظف شدند که مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر را به پلیس واگذار کنند و افراد، علما و شیوخ نیز در این مسئله هیچ مداخله‌ای نداشته باشند؛ لذا به نظر می‌رسد این مسئله، پس از پیشنهاد لغو استقلال سازمان امر به معروف و نهی از منکر مطرح شده است.

در این سند تأکید شده است، محمد بن سلمان در پی آزادی حجاب، عقیده و رفتار و دوری تدریجی از افراط‌گرایی است. شاید منظور بن سلمان از عبارت «دوری از افراط گرایی» به معنای دوری از محکوم کردن کسی باشد که با نوشیدن شراب، انجام قمار، از دین خدا باز می‌گردد و هیچ مسلمان یا مؤمنی نیز با او برخورد نکند.

در سند مذکور آمده است که روحانیون و حاکم شرع موظف شده‌اند علاوه بر تساهل اجتماعی در تعامل با اهل کتاب، سکولاریسم و ​​تسامح پیرامون موسیقی، جشن و سینما، موضوع آزادی زنان در رفتار اجتماعی را تبیین کنند. این مسئله به زنان سعودی اجازه خواهد داد در جشنهای مبتذل که در این کشور برگزار خواهد شد، شرکت کنند؛ اقدامی که در چشم‌انداز ۲۰۳۰ سعودی آمده است.

بر اساس این سند، مفتی‌ها و مبنری‌های سعودی صرفا باید به تبیین احکام عبادی بپردازند و هیچ اشاره‌ای به اوضاع فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و سایر مسائل این کشور نداشته باشند. کما اینکه هیأت دولت سعودی بر تکفیر اعتقادات اخوان المسلمین، داعش و تروریستها تأکید کرده است.

مهم ترین چیزی که در سند آمده این است که منبریها موظف هستند موضوع اسلام و تأثیر آن در وحدت جامعه و تقویت حکومت پادشاه سعودی را تبیین کنند. این سند نشانگر سیاستهای سکولار ولی‌عهد سعودی برای حذف اسلام از تاریخ عربستان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج