۱۱۹۲۷۹۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

دانشگاه‌های برتر اروپایی کدامند؟

بررسی رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های اروپا در رتبه بندی کیواس نشان می‌دهد که برترین دانشگاه اروپایی در انگلیس است.

ایسنا: بررسی رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های اروپا در رتبه بندی کیواس نشان می‌دهد که برترین دانشگاه اروپایی در انگلیس است.

به نقل از وب سایت رسمی رتبه‌بندی کیواس، رتبه بندی کیواس یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه بندی بین المللی است که توسط موسسه کاکارلی سیموندز انگلستان صورت می‌گیرد.

آخرین باری که این رتبه بندی برای سال ۲۰۲۲ میلادی منتشر شد، دانشگاه‌های اروپا نیز رتبه‌بندی شدند که انگلیسی‌ها موفق به کسب جایگاه نخست این رتبه بندی شدند و جایگاه اول تا سوم را از آن خود کردند.

بررسی این رتبه‌بندی نشان می‌دهد که پس از انگلیس،‌سوئیس، هلند،‌فرانسه و آلمان بهترین عملکرد را در میان کشورهای اروپایی دارند.

نتایج این رتبه بندی در ۵ دانشگاه برتر اروپایی به شرح ذیل است:

دانشگاه آکسفورد

این دانشگاه در شهر آکسفورد در منطقه آکسفورد شایر انگلستان قرار دارد و قدیمی‌ترین دانشگاه انگلیسی‌زبان جهان هم به‌شمار می‌رود. با این که تاریخ دقیق تأسیس این دانشگاه هنوز معلوم نیست اما قدیمی‌ترین اسناد باقی‌مانده از گذشته‌ها نشان می‌دهد که از سال ۱۰۹۶ فرایند آموزش در آکسفورد جریان داشته‌است.

تمام دانشجویان و بیشتر کادر آکادمیک دانشگاه باید عضو یک دانشکده باشند. دانشگاه آکسفورد ۳۸ دانشکدهٔ مختلف و ۶ مؤسسهٔ آموزشی (زیر مالکیت آکسفورد) دارد که هرکدام از این مراکز دانشجویان و کادر را طبق ساختار داخلی خود کنترل می‌کنند.

دانشگاه‌های برتر اروپایی کدامند؟

دانشگاه کمبریج

این دانشگاه در سال ۱۲۰۹ در شهر کمبریج انگلیس تأسیس شده و دومین دانشگاه قدیمی در منطقه انگلیسی زبان و سومین دانشگاه قدیمی در جهان به‌شمار می‌آید. از آن جا که دانشگاه آکسفورد نیز قدمتی قدیمی دارد، از این رو به این دو دانشگاه، «دانشگاه‌های باستان» می‌گویند و نام آن‌ها را آکسبریج نهاده‌اند. این دانشگاه در بسیاری از رشته‌ها بهترین دانشگاه جهان است و در همه رشته‌ها همواره از بهترین‌های دنیا محسوب می‌شود.

داتشکده‌های کمبریج از محصولات فرعی تاسیس دانشگاه بوده‌اند، هیچ دانشکده‌ای در جهان وجود ندارد که قدیمی‌تر از دانشگاهش باشد. دانشکده‌ها به دانشجویان کمک هزینه تحصیلی اعطا می‌کردند. کمبریج همچنین دارای مراکزی بدون کمک هزینه‌بود که خوابگاه نامیده می‌شدند و طی قرن‌های مختلف و به تدریج جذب دانشکده‌ها شدند. اولین دانشکده کمبریج با نام پیترهاوس در سال۱۲۸۴ توسط اسقف الی تاسیس شد و بسیاری از دیگر دانشکده‌های این دانشگاه در قرن‌های پانزدهم و شانزدهم راه‌اندازی شدند. جدیدترین دانشکده این دانشگاه رابینسون نام داشته و در دهه ۱۹۷۰ تأسیس شده‌است و کالج هومرتن که در مارچ ۲۰۱۰ از شکل انجمن به دانشکده کامل تبدیل شد، از این رو می‌توان آن را جدیدترین دانشکده کمبریج نامید.

دانشگاه‌های برتر اروپایی کدامند؟

کالج سلطنتی لندن

کالج سلطنتی لندن یا امپریال کالج لندن یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی بریتانیا و جهان بر چهار شاخه‌ی اصلی علوم، مهندسی، پزشکی و کسب‌وکار متمرکز است و به دلیل عملی کردن این مهارت‌ها در صنعت و تجارت شناخته‌شده است.

این دانشگاه در مرکز لندن واقع است و هر ساله بیش از ۶۷۰۰ دانشجو از کالج امپریال لندن فارغ التحصیل می‌شوند.

کالج سلطنتی لندن یک اجتماع بین‌المللی است و از بیش از ۱۲۵ کشور دنیا دانشجو جذب می‌کند.

ممتاز بودن در آموزش، هسته و روح امپریال کالج لندن را تشکیل می‌دهد که انعکاس آن به‌خوبی در رتبه‌بندی‌های داخل کشور و بین‌المللی دیده می‌شود.

امپریال کالج لندن بزرگترین مرکز پژوهشی تاثیرگذار در بین تمام دانشگاه های اصلی بریتانیا است.

دانشگاه‌های برتر اروپایی کدامند؟

موسسه فناوری فدرال سوئیس

این مؤسسه در سال ۱۸۵۴ میلادی پایه‌گذاری و در سال ۱۸۵۵ به عنوان انستیتو پلی تکنیک در زوریخ شروع به کار کرد. در سال ۱۹۱۱ با پذیرش رشته‌های مختلف دانشگاهی، تبدیل به دانشگاه گردید و به نام جدید تغیر عنوان داد.

درحال حاضر بیش از ۱۷ هزار دانشجو از ۸۰ کشور جهان در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند.این دانشگاه برندهٔ ۲۱ جایزهٔ نوبل را در لوح افتخارات خود دارد.

دانشکده های دانشگاه فناوری فدرال زوریخ عبارتند از: دانشکده علوم پزشکی، دانشکده دامپزشکی، دانشکده هنر، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشکده حقوق، دانشکده فلسفه، دانشکده الهیات و دانشکده علوم کاربردی

دانشگاه‌های برتر اروپایی کدامند؟

کالج دانشگاهی لندن

این دانشگاه که به "یو سی ال"( یو سی ال) معروف است، دانشگاهی دولتی و تحقیقاتی است. سازمان رتبه‌بندی شانگهای این دانشگاه را چهارمین مرکز مهم علمی اروپا معرفی کرد. یوسی‌ال پذیرای حدود ۳۶۰۰۰ دانشجو است.این دانشگاه رتبه دهم دانشگاه‌های جهان را به خود اختصاص داده است و بیش از ۴۸ درصد دانشجویان آن را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. دانشکده‌ها و بیمارستان‌های این دانشگاه، همگی در قلب لندن هستند.

دانشگاه‌های برتر اروپایی کدامند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج