۱۱۹۲۸۴۵
۳ نظر
۵۰۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
پ

غرضی: پیشنهاد باهنر با پیشینه او همخوان نیست

استاندار خوزستان در دوران جنگ درباره پیشنهاد محمدرضا باهنر درخصوص اصلاح قانون اساسی گفت: باهنر از جبهه اصولگرایان است و خود او حالا به سیاست‌های اصولگرایان اعتراض دارد. پیشنهاد باهنر با پیشینه ایشان همخوان نیست.

خبرآنلاین: محمد غرضی، استاندار سابق خوزستان، وزیر نفت و وزیر پست و تلگراف در دهه ۶۰ بوده است و در این سال‌های نزدیک نیز تلاشش را برای رئیس جمهور شدن داشته است. او سمت‌های اجرایی فراوانی از ابتدای انقلاب و در بدنه دولت‌ها داشته است

ویژگی بارز او صریح بودن در موضع گیری و بیان نظرات خود با جملات ساده و همه فهم است . غرضی ، حالا ایده محمدرضا باهنر درباره ضرورت برپایی «جمهوری دوم» از طریق تغییر قانونی اساسی را نقد می کند و می‌گوید تحقق چنین هدفی کار راحتی نیست زیرا مردم از ایده های سیاسیون حمایت نمی کنند. او تاکید داردتا زمانی که رانت خواران بر کشور مسلط هستند، هیچ راهکاری در حوزه های سیاسی و اقتصادی ، گره گشا چالش های بنیادین ایران نخواهد بود.

محمد غرضی گفت: «باهنر از جبهه اصولگرایان است و خود او حالا به سیاست‌های اصولگرایان اعتراض دارد. پیشنهاد باهنر با پیشینه ایشان همخوان نیست.»

او ادامه داد: «انقلاب مشروطه در سال ۱۲۸۵ انجام شد و تا انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۷۵ یعنی حدود ۸۰ سال قوانین پایدار ماندند تا زمانی که ۹۸ درصد مردم به قانون جدید رای دادند. بنابراین، تغییر قانون اساسی ناشی از اراده قدرت سیاسی نیست بلکه این تغییر به دست قدرت اجتماعی شکل خواهد گرفت.»

او درباره اینکه مردم از تغییر قانون اساسی استقبال خواهند کرد یا خیر؟ توضیح داد: «در سال ۱۳۵۷ . با برگزاری همه پرسی، ۹۸ درصد مردم با نظام حاکم بودند و رای مثبت دادند. از آن سال‌ها تا کنون، هر قدر که زمان گذشته و انتخابات مختلف برگزار کرده‌ایم میزان مشارکت مردم در انتخابات کم و کمتر شده است. تا این که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر میزان مشارکت مردم در انتخابات به زیر ۴۰ درصد رسید و حتی پدیده خلوتی حوزه‌های انتخاباتی را تجربه کردیم و با چشمان خود دیدیم.»

ابن فعال سیاسی ادامه داد: «بنابراین تصمیم جریان‌ها و ستادهای سیاسی، چه آقای باهنر باشد و چه آقای روحانی، تاثیر چندانی در جامعه ندارد و برهمین اساس، نسخه پیچی های سیاسیون مانند تغییر قانون اساسی نمی‌تواند انگیزه تغییر نزد مردم ایجاد کند.»

غرضی ضمن تاکید بر این که اگر رهبری نیز مجوز تغییر قانون اساسی بدهند،تضمینی نیست جریان اجتماعی با این تغییر همراهی کند، ادامه داد: «مردم ،اغلب، مستقل تصمیم می گیرند. در انتخابات اخیر همه مقامات ارشد نظام، بارها فراخوان دادند و تاکید بر ضرورت شرکت در انتخابات داشتد، اما جریان اجتماعی استقبال چندانی از ین فراخوان ها نکرد و شاهذ رکوردشکنی منفی مشارکت انتخاباتی مردم بودیم. ارائه ایده تغییر قانون اساسی از سوی سیاسیون هم به همین سرنوشت دچار خواهد شد و قادر به ایجاد پشتوانه مردمی نخواهد بود.»

او با تاکید بر این که باید با رانت‌خواران مبارزه کرد، عنوان کرد: «دشمن اصلی مردم ایران، رانت خواران هستند نه آمریکا و انگلیس و روسیه و چین. اگر تسلط رانت خواران بر دولت از بین برود، جریان‌های اجتماعی نیز با حاکمیت همراه خواهند شد. اما اگر این کار انجام نشود، وضعیت کنونی،ادامه خواهد یافت و ما هیچ گاه بهبودی در شرایط را شاهد نخواهیم بود.»

غرضی ادامه داد: «اگر ارگان‌ها و نهادهای خاص و مختلف متوجه این واقعیت شوند که حقوق عامه مردم بر حق و منفعت خواص ارجعیت دارد، آنگاه، تغییرات زیربنایی در ایران رخ خواهد داد ، در غیر این صورت و ادامه رویه فعلی، هیچ تحول مثبتی در کشور رخ نخواهد داد و رانت خواران همچنان بر امور مردم مسلط خواهند بود.»

این فعال سیاسی تاکید کرد: « زمان دولت روحانی دلار ۴۲۰۰ تومانی اجرایی شد اما بسیاری از آن به دست رانت‌خواران رسید وقیمت دلار هم به ۲۵ هزار تومان رسید. در دیگر عرصه‌ها نیز وضعیت همین گونه است.»

غرضی تاکید کرد: «اگر روزی تحریم‌ها برداشته شود و ما بتوانیم میلیاردها دلار نفت بفروشیم اما همین رویه کنونی ، پایدار باشد ،وضعیت ، باز بهبود نخواهد یافت ، زیرا تا زمانی که رانت خوران بر کشور مسلط هستند، هیچ راهکاری در حوزه های سیاسی و اقتصادی ، گره گشای چالش های بنیادین ایران نخواهد بود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      باهنرنون به نرخ روزخوره.
      اونم یکیه مثل روحانی وخاتمی.

      پاسخ ها

      • محمدباقر محمدی

        واحمدی نژاد و رییسی بدتر

    • اف،ام

      وقتی‌حذف‌میشن‌تازه‌یادشون‌میافته‌که‌قانون‌‌نواقصی‌داره،مثل‌خیلیهای‌دیگه‌،خودت‌،توکلی،خاتمی‌،همتی‌و،و،و،،!،!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج