۱۱۹۲۸۵۰
۵۰۲۳
۵۰۲۳
پ

مجهزترین قالیشویی در تهران کدام است؟

مجهزترین قالیشویی در تهران، تجهیزات لازم برای شستشوی فرش‌های مختلف را داراست و با روش‌های مدرن و نوین فرش را در مدت زمانی کوتاه شسته و از هرگونه آسیبی پیشگیری می‌کند.

برترین‌ها: قالیشویی امروزه نسبت به گذشته تغییر و تحول زیادی کرده و شیوه‌های نوینی نسبت به گذشته نیز برای منظور ابداع شده است. در حال حاضر رایج‌ترین شیوه قالیشویی سپردن آن به مراکز قالیشویی هست که این روش یک روش کاملا اصولی بوده و فرش‌ها و قالی‌ها به بهترین شکل شستشو و خشک می‌شوند.

چند نکته مهم در قالیشویی

بسیاری از افراد تصور می‌کنند قالیشویی کاری آسان و پیش پا افتاده می‌باشد. اما این تصور کاملاً غلط بوده و از آنجایی که فرش جزو محصولاتی بوده که به شیوه و سبک خاصی تولید می‌گردد و جهت تولید آن نیاز به یک سری تار و پود الیاف ظریف است شستشوی آن نیست باید تحت شرایطی خاص صورت بگیرد. در ادامه مطالب ما به برخی از نکاتی که جهت شستشوی فرش و قالیشویی باید به آن‌ها توجه شود اشاره خواهیم کرد.

مجهزترین قالیشویی در تهران کدام است؟

۱- خودداری از شستشوی بی‌رویه فرش و یا قالیشویی

همانطور که گفتیم جهت تولید فرش از یکسری تار و پود و الیاف‌های ظریفی استفاده می‌شود بنابراین قرار دادن زیاد از حد الیاف تار و پود ظریف فرش در مجاورت آب و رطوبت موجب از دست رفتن کیفیت اولیه آن خواهد شد. به همین سبب توصیه می‌گردد هنگام استفاده از فرش به نحوی با آن رفتار شود که در دوره‌های کوتاه نیاز به شستشو نداشته باشد.

جهت پیشگیری از شستشوی مکرر و زود هنگام فرش بهتر است هنگامی که احساس می‌کنید که فرش شما کثیف شده و نیاز به شستشو دارد ابتدا سطح آن را جارو برقی کشیده و پس از تخلیه تمام گرد و غبار‌های موجود در بین تار و پود آن بر روی آن شامپو فرش بکشید. این کار نیز موجب پاکیزه شدن فرش خواهد شد.

۲- شستشوی فرش به نحوه صنعتی

از آنجاییکه شستشوی فرش به حالت سنتی موجب وارد آمدن آسیب بیشتر به بافت و تار و پود آن می‌شود بهتر است هنگامی که احساس می‌کنید فرش شما نیاز به شستشو دارد آن را به قالیشویی بدهید.

زیرا در قالیشویی‌ها فرش را به شیوه کاملا حرفه‌ای و تخصصی شستشو می‌دهند و همین عامل موجب می‌شود که بافت و تار و پود فرش کمتر در معرض آسیب و صدمه باشد.

در صورتی که در شستشوی سنتی فرش به هیچ کدام از موارد مهم و آسیب رسان فرش توجه نمی‌شود. به عنوان مثال یکی از مهمترین موارد در هنگام شستشوی فرش و قالیشویی توجه به نوع پودری است که برای این منظور استفاده می‌گردد. معمولاً در قالیشویی‌ها از پودر مخصوص شستشوی فرش استفاده می‌شود. در صورتی که در شستشوی سنتی در منزل برای شستشوی فرش از هر نوع پودر و مایع شستشوی استفاده می‌گردد. بی خبر از آنکه پودر‌ها و مایع‌های شستشوی متفرقه به شدت بافت و رنگ فرش و قالی را خراب می‌کنند.

۳- توجه به زمان مناسب شستشوی فرش و قالیشویی

باید توجه داشت که بهترین زمان برای قالیشویی فصل بهار و تابستان می‌باشد. در واقع از اواسط فصل بهار تا اواخر فصل تابستان به دلیل حرارت و گرمای مناسب نور خورشید، قرار دادن فرش در مجاورت قرار آن علاوه بر آنکه موجب می‌شود فرش به راحتی خشک گردد، سبب از بین رفتن باکتری‌ها و ویروس‌های رخنه کرده در بین تار و پود آن نیز می‌شود؛ بنابراین اوایل اردیبهشت ماه تا شهریور ماه زمان مناسبی را برای شستشوی فرش بود و باید در این بازه زمانی فرش‌هایی که نیاز به شستشو دارند به قالیشویی ارجاع داده شوند.

زیرا در این زمان‌ها فرش به طور کاملا طبیعی در زیر آفتاب خشک و ضد عفونی می‌شود و علاوه بر خشک شدن بهتر و ایده آل حالت اولیه فرش نیز با قرار گرفتن در مجاورت نور خورشید حفظ شده و رنگی کاملاً شفاف و جلوه‌ای زیبا به خود می‌گیرد و کمتر در معرض شکستگی قرار می‌گیرد.

۴- توجه به نوع فرش

لازم به ذکر است که نحوه شستشوی فرش ماشینی و دستباف به هیچ عنوان به یک شکل نمی‌باشد. زیرا فرش دستبافت به دلیل حساس بودن و همچنین از لحاظ اقتصادی گران قیمت بودن نیاز به توجه بیشتری دارد که معمولاً در قالیشویی‌ها به این نکته بسیار اهمیت داده می‌شود و نحوه و روش شستشوی فرش ماشینی با فرش دستباف کاملاً متفاوت می‌باشد.

در صورتی که در شستشوی سنتی توجه چندانی به این موضوع نشده و فرش‌های ماشینی و دستباف تقریباً به یک شکل در معرض شستشو قرار می‌گیرند و هیچ توجهی به نوع الیاف و رنگ آمیزی فرش دستباف نمی‌شود.

۵- پاکسازی زود هنگام مواد آلوده از سطح فرش

در صورت ریختن مواد آلوده کننده بر سطح فرش بهتر است ابتدا آن را از روی فرش به طور کامل پاک کرده و سپس به قالیشویی تحویل دهید. به عبارت دیگر نباید اجازه بدهید که ماده آلوده کننده فرش مدت زمان زیادی بر روی فرش باقی بماند. بهتر است حتی المقدور تا جایی که امکان دارد بلافاصله پس از آلوده شدن فرش با یک دستمال مرطوب مواد آلوده کننده‌ای که بر روی فرش ریخته می‌شوند را پاکسازی کرد. به عنوان مثال موادی همچون سرکه، نوشابه و هر نوع ماده اسیدی دیگر سبب پوسیدگی و خرابی و کاهش طول عمر فرش می‌شوند؛ بنابراین نباید اجازه بدهید که این مواد بر روی فرش باقی بماند.

مجهزترین قالیشویی در تهران کدام است؟

۶- گرد و غبار گیری فرش قبل از دادن آن به قالیشویی

نکته دیگری که برای شستن فرش و سپردن آن به قالیشویی حائز اهمیت می‌باشد این است که قبل از جمع و لول کردن فرش‌های مورد نظر برای شستشو، بهتر است ابتدا سطح آن‌ها را جاروبرقی کشید. زیرا این کار سبب می‌شود که هنگام خیس شدن و قرار گرفتن فرش در مجاورت آب، گرد و خاک‌های موجود در لابه لای تار و پود‌های فرش در سطح آن باقی نماند و شستشوی فرش اصولی‌تر و راحت‌تر پیش برود.

باید توجه داشت که عدم غبار گیری فرش علاوه بر آنکه مانع از تمیزی راحت آن می‌شود شرایط را برای رشد حشرات موذی همچون بید و موریانه در لا به لای آن بهتر فراهم کرده و این عامل سبب پوسیدگی زود هنگام آن می‌گردد.

مجهزترین قالیشویی در تهران چه ویژگی‌هایی دارد؟

شستشوی فرش ماشینی می‌تواند متفاوت از فرش‌های دستباف باشد. قالیشویی‌ها برای شستشوی هر یک از این فرش‌ها از تجهیزات مختلفی استفاده می‌کنند تا فرش تمیز شده و علاوه بر آن آسیبی نیز به آن‌ها وارد نشود. اگرچه بهتر است برخی از فرش‌ها با روش‌های سنتی و به صورت دستی شستشو شوند، اما برای خسک کردن آن‌ها نیز ممکن است تجهیزات خاصی لازم باشد.

مجهزترین قالیشویی در تهران با آگاهی نسبت به اینکه فرش مشتری بهتر است با چه تجهیزاتی شسته شود، از بهترین و مدرن‌ترین روش‌ها استفاده می‌کند تا فرش را شسته و خشک شده به مشتری تحویل دهد. خشک کردن فرش‌ها در مجهزترین قالیشویی در تهران نیز به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

مجهزترین قالیشویی در تهران را چگونه بیابیم؟

برای یافتن مجهزترین قالیشویی در تهران می‌توانید از نزدیکان خود که سابقه سپردن فرش‌های خود به یک قالیشویی مجهز را دارند بپرسید و میزان رضایت آن‌ها را جویا شوید. در مرحله اول مشخص کنید که فرش‌هایتان ماشینی هستند یا دستی. سپس با جستجویی کوتاه در اینترنت مطمئن شوید که شستشوی فرش‌ها با تجهیزات پیشرفته روشی مناسب برای فرش‌هایتان است یا شستشوی دستی و سنتی روش بهتری به حساب می‌آید؟ پس از آن از قالیشویی مورد نظرتان بپرسید که آیا تجهیزات لازم برای شستشوی فرش شما را دارند یا خیر.

مجهزترین قالیشویی در تهران کدام است؟

هزینه شستشوی فرش در مجهزترین قالیشویی در تهران چقدر است؟

از آن جایی که هزینه شستشوی فرش توسط اتحادیه مشخص می‌شود، معمولا هزینه‌ها در قالیشویی‌های مختلف یکسان است. بدیهی است که شستشوی فرش با تجهیزات خاص و روش‌های مدرن می‌تواند هزینه‌های بیشتری داشته باشد اما به طور کلی این هزینه‌ها به عوامل مختلفی از جمله جنس فرش شما و نیاز یا عدم نیاز فرشتان به تعمیرات وابسته است و می‌تواند هزینه‌های متفاوتی داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج