۱۱۹۴۱۲۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

واکنش تند خطیب زاده به اتهامات وزیر سعودی

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ضمن اشاره به دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان به اتهامات وزیر وزیر امور اسلامی سعودی هم واکنش نشان داد.

همشهری آنلاین: سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز دوشنبه ۲۵ بهمن ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

دیپلمات ارشد کشورمان درباره دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان نیز اظهار داشت: تحول جدیدی نداریم و ایران آمادگی خود را داشته است این نشست را برگزار کند. هر کس اشتباه محاسباتی کند نتیجه آن خوب نخواهد بود منتظر اراده ریاض هستیم برای ازسرگیری این گفت‌وگوها و اعلام آمادگی هم کردیم.

خطیب‌زاده درباره اتهامات بی اساس وزیر امور اسلامی عربستان سعودی نیز بیان کرد: این اظهارات خیلی بی ارزش هستند و از این اظهارات مهندسی شده و با اهداف خاص کم نشنیدیم. این اظهارات بسیار مشمئز کننده است و حاکی از آن است که برخی در عربستان همچنان بر طبل نادانی می‌کوبند و سعی می‌کنند از فضاهای بین‌المللی و جمع‌های مسلمانان استفاده و عقده گشایی کنند. همه می‌دانند ایدئولوژی تکفیری چه نقشی داشته است. عمیقا و قویا توصیه می‌کنم مقاماتی مثل ایشان قبل از این‌که صحبت کنند تاریخ ایران سرافراز را بخوانند و متوجه شوند که ایدئولوژی آنها تا چه حد برای منطقه و جهان خسارت داشته است.

«عبداللطیف بن عبدالعزیز آل الشیخ» وزیر امور اسلامی عربستان سعودی روز شنبه در سخنانی در مصر، از صدور انقلاب اسلامی به دست گروه‌های همسو با ایران در منطقه ابراز نگرانی شدید کرده بود.

به نوشته وبگاه روزنامه الیوم السابع، آل الشیخ که در مراسم افتتاحیه شورای عالی امور اسلامی که در قاهره با حضور عبدالفتاح السیسی برپا شد،گفت: شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران به دنبال صدور انقلاب خمینی به برخی کشورها هستند و لازم است تا با این مسأله مقابله شود».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج